Pamięć RAM

Testy rzeczywiste

przeczytasz w 1 min.

Renderowanie wideo

Test polegał na wyrenderowaniu filmu przy pomocy programu Sony Vegas Pro 13.

Sony Vegas Pro 13 - renderowanie wideo (CPU)
[s] mniej = lepiej

G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 1159
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 1159
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 1163
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 1179

Pojemność, taktowanie, ani opóźnienia znacząco nie wpłynęły na czas renderowania filmu w Sony Vegas.

Konwersja wideo

Test polega na skonwertowaniu materiału wideo przy pomocy kodeka H.265 przy pomocy popularnego oprogramowania HandBrake.

HandBrake - konwersja wideo z H.264 na H.265
[s] mniej = lepiej

Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 80
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 80
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 81
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 82

Podobnie wygląda kwestia konwersji wideo w HandBrake.

Gry

Jak ustawienia pamięci operacyjnej wplywają na wydajność w grach? Sprawdizliśmy to na przykładzie dwóch popularnych tytułów - Fallout 4 i GTA V.

Fallout 4 - 1920 x 1200 Ultra
[fps] więcej = lepiej

G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 47,7
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 47,3
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 47,4
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 46,7

GTA V - 1920 x 1200 Wysokie
[fps] więcej = lepiej

G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 94,7
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 94,2
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 94,2
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 94

W grach również nie odnotowaliśmy znaczących różnic - są one na granicy błędu pomiarowego.