Karty graficzne

Metro 2033

z dnia

Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki! Zobacz artykuł Metro 2033 – recenzja i testy wydajności.

Metro 2033 - DX11
1280x1024, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AA x0, AF x4

GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 35
27
Radeon 5870 1GB (850/1200) 32
23
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) 32
24
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000)* 29
22
Radeon 6850 1GB (775/1000) 28
20
Radeon 5850 1GB (725/1000) 27
19
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 26
18
GeForce GTX 460 768MB (675/900) 24
17
Radeon 5830 1GB (800/1000) 23
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
  *1120 SP

 

Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AA x0, AF x4

GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) 28
20
Radeon 5870 1GB (850/1200) 28
18
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000)* 25
18
Radeon 6850 1GB (775/1000) 24
16
Radeon 5850 1GB (725/1000) 23
15
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 21
14
GeForce GTX 460 768MB (675/900) 19
11
Radeon 5830 1GB (800/1000) 18
11
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
  *1120 SP

 

Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AA x0, AF x4

GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 23
16
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) 23
16
Radeon 5870 1GB (850/1200) 22
15
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000)* 21
14
Radeon 6850 1GB (775/1000) 20
13
Radeon 5850 1GB (725/1000) 18
12
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 17
11
GeForce GTX 460 768MB (675/900) 14
10
Radeon 5830 1GB (800/1000) 14
8
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
  *1120 SP

 

Testy w Metro 2033 wykonywaliśmy z włączoną teselacją. Nowe Radeony 6800 osiągnęły lepsze rezultaty niż seria HD 5800. Jak to możliwe? Spory wpływ mógł mieć poprawiony teselator w HD 6850 i 6870. W końcu podobną sytuację zaobserwowaliśmy już w teście Heaven Benchmark. Tutaj jest potwierdzenie tego, że AMD mocno skupiło się nad optymalizacją architektury w kartach graficznych HD 6000. Dzięki tym usprawnieniom Radeon 6870 osiągnął poziom GeForce’a GTX 470. Pochwalić należy też układ HD 6850, który był niewiele wolniejszy od starszego brata HD 5870, za to szybszy od HD 5850 i GeForce’a GTX 460 1 GB.