Karty graficzne

Platforma testowa i metodologia

z dnia

 

  Procesor:
Intel Core i7 920 2,66 @3.5 GHz
  Płyta główna:
ASUS Rampage II Extreme
  Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
  Chłodzenie:
Noctua NH-D14
  Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12
Zasilacz:
Chieftec CFT-620-A12S 620 W
Monitor:
NEC 2470WVX
Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • karty Radeon HD 5000 – Catalyst 10.9
  • karty GeForce GTX 400 – 260.89
  • karty Radeon HD 6850 i 6870 – Catalyst 10.10 beta

Metodologia testowa

3DMark Vantage
Tryb: Performance, 1280x1024.
Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).

Heaven Benchmark 2.1
Tryby: 1920x1200 Normal Tesselation, 1920x1200 Extreme Tesselation. Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11.
Pomiar wydajności był wykonywany za pomocą wbudowanego benchmarka.

Battlefield: Bad Company 2
Tryby: 1280x1024 AA x4 / AF x16, 1680x1050 AA x4 / AFx16, 1920x1200 AA x4 /AF x16. Detale jakości grafiki: Maksymalne (HBAO Off). Środowisko testowe: DirectX 11.
Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie zimowych misji. Ilość klatek zliczał program Fraps.

Crysis
Tryby: 1280x1024, 1680x1050, 1920x1200. Detale jakości grafiki: Very High Detail. Środowisko testowe: DirectX 10.
Testy wykonywaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia testującego. Ilość klatek zliczał program Fraps.

CMR: Dirt 2
Tryby: 1680x1050 AA x4/ AF x16, 1920x1200 AA x4/ AF x16, 1680x1050 AA x8 / AF x16. Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa na wybranych odcinku trasy w Chorwacji.

Gothic 4 Demo
Tryby: 1280x1024 AF x16, 1680x1050 AF x16, 1920x1200 AF x16. Detale jakości grafiki: Wysokie. Środowisko testowe: DirectX 10.
W czasie testów HD 6800 dysponowaliśmy jedynie demem gry. Wydajność badaliśmy w wiosce, tuż po wczytaniu gry – przechodziliśmy z punktu A do punktu B.

Mafia II
Tryby: 1280x1024 AF x16, 1680x1050 AF x16, 1920x1200 AF x16 – włączone wygładzanie krawędzi. Detale jakości grafiki: Maksimum oprócz wyłączonego PhysX. Wykorzystaliśmy wbudowany benchmark. Średnią i minimalną ilość kl./s zliczał Fraps.

Metro 2033
Tryby: 1280x1024 AF x4, 1680x1050 AF x4. Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 10. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

STALKER – Zew Prypeci
Tryby: 1280x1024 AA x4 / AF x16, 1680x1050 AA x4/ AF x16, 1920x1200 AA x4/ AF x16. Detale jakości grafiki: Max Detail (wszystkie suwaki na max). Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.

Resident Evil 5
Tryby: 1680x1050 AA x8 / AF x16, 1920x1200 AA x8 / AF x16. Detale jakości grafiki: Maximum. Środowisko testowe: DirectX 11. Wydajność mierzyliśmy w początkowej fazie wbudowanego testu. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.