Procesory

Testy - Dragon Age: Inkwizycja, DiRT: Showdown i Sleeping Dogs

przeczytasz w 3 min.

APU AMD A8-7650K przetestowaliśmy w dwóch ustawieniach:

  • ustawienia standardowe, RAM 1866 MHz
  • OC 4,3 GHz, RAM 2133 MHz

Dodatkowo porównaliśmy również działanie najmocniejszego modelu Kaveri, czyli 7850K, przy wykorzystaniu najnowszych (Omega) i poprzednich sterowników graficznych.

DiRT: Showdown – 1680 x 1050
[kl./s] medium, AA x0

AMD A10-7850K (Omega) 57
44
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 55
43
AMD A10-7850K 52
42
AMD A8-7650K (Omega) 52
41
AMD A10-6700 45
37
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę

 

DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

AMD A10-7850K (Omega) 52
43
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 50
41
AMD A8-7650K (Omega) 48
40
AMD A10-7850K 46
38
AMD A10-6700 41
32
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę

Uruchamianie na APU nowych i tak wymagających gier jak np. Far Cry 4 mija się z celem, jednak niedrogi zestaw AMD z całą pewnością bardzo dobrze sprawdzi się przy nieco starszych i mniej wymagających grach (przy średnich i niskich ustawieniach graficznych).

Sleeping Dogs – 1680 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0

AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 39
25
AMD A10-7850K (Omega) 38
26
AMD A10-7850K 36
25
AMD A8-7650K (Omega) 36
24
AMD A10-6700 33
25
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę


Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0

AMD A10-7850K (Omega) 34
24
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 34
21
AMD A10-7850K 32
24
AMD A8-7650K (Omega) 32
 21
AMD A10-6700 29
20
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę

Sleeping Dogs jest bardziej wymagające dla zestawu, ale obniżając rozdzielczość do 1680 x 1050 możemy osiągnąć około 40 klatek na sekundę.

Postawmy jednak przed A8-7650K większe wyzwanie - oto nowy Dragon Age: Inkwizycja. W tym przypadku APU może użyć swojej "tajnej" broni, czyli trybu Mantle. Wyzwanie jest zdecydowanie większe, więc w testach wykorzystaliśmy wyłącznie podkręconą wersję (4,3 GHz / 2133 MHz).

Dragon Age: Inkwizycja – 1920 x 1080
[kl./s] niskie (AMD A8-7650K, OC 4,3 GHz, RAM 2133 MHz)

Mantle 24
21
DX 11 22
19

W testach wykorzystaliśmy wbudowany w grę benchmark, który wykorzystuje wymagające lokacje - wyniki na wykresie to średnia trzech testów przeprowadzonych w każdej konfiguracji. Podczas realnej rozgrywki w trybie DirectX 11 framerate wahał się do 25 do 30 fps, a więc w trybie Mantle powinniśmy uzyskać 2-4 klatki na sekundę więcej. Rozgrywka w Full HD jest więc jest jak najbardziej możliwa, jednak przy bardziej gorącej akcji możemy spodziewać się spadków prędkości działania.