Karty graficzne

Testy

Testy przeprowadziliśmy w dwóch ustawieniach:

  • z pamięcią RAM o taktowaniu 1333 MHz
  • z pamięcią RAM o taktowaniu 1866 MHz

Taktowanie pamięci RAM w przypadku APU ma gigantyczne znaczenie, bo zintegrowany układ graficzny korzysta ze współdzielonej pamięci. Wykorzystana przez nas płyta główna umożliwiała przypisanie dla układu graficznego jedynie 512MB RAM.

3D Mark 11

3DMark 11 – Performance
[punkty]

Wynik ogólny 1576
1400
Graphics 1427
1271
Physics ?
?
Combined 1352
1145
  1866 MHz
1333 MHz

 

3DMark 11 – Extreme
[punkty]

Wynik ogólny 470
421
Graphics 423
381
Physics ?
?
Combined 473
402
  1866 MHz
1333 MHz

Widać wyraźny postęp w stosunku do poprzedniej generacji APU. Przypomnijmy, że topowe Llano osiągało w teście Performance około 1000 punktów z pamięciami 1333MHz i 1100 punktów z pamięciami 1866MHz.

 

DiRT: Showdown

DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0

RAM 1866 MHz 65
47
RAM 1333MHz 57
42
  średnie kl/s
minimalne kl/s

 
DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

RAM 1866 MHz 45
37
RAM 1333MHz 37
30
  średnie kl/s
minimalne kl/s

 
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

RAM 1866 MHz 40
33
RAM 1333MHz 33
27
  średnie kl/s
minimalne kl/s

Przy ustawieniach Medium i wykorzystaniu pamięci 1866MHz można śmiało pogrywać w DiRT: Showdown w praktycznie każdej rozdzielczości.

 

Sleeping Dogs

 
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie

RAM 1866 MHz 54
39
RAM 1333MHz 44
33
  średnie kl/s
minimalne kl/s

 
Sleeping Dogs – 1680 x 1050
[kl./s] niskie

RAM 1866 MHz 33
28
RAM 1333MHz 27
22
  średnie kl/s
minimalne kl/s

 
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie

RAM 1866 MHz 29
22
RAM 1333MHz 23
20
  średnie kl/s
minimalne kl/s

GTA w azjatyckim wydaniu, czyli Sleeping Dogs, jest grą zdecydowanie bardziej wymagającą. Pomimo tego, że ustawienia niskie nie odbierają grze wiele uroku, to najprawdopodobniej mała ilość pamięci graficznej stoi na przeszkodzie osiągnieciu lepszych wyników. Stawiamy diamenty przeciw orzechom, że kolejny EFI płyty Gigabyte wprowadzi opcje przypisania większej ilości pamięci RAM dla "integry".

 

Borderlands 2

Borderlands 2  - 1280 x 720
[kl./s] niskie

RAM 1866 MHz 54
43
RAM 1333MHz 42
34
  średnie kl/s
minimalne kl/s

 
Borderlands 2  - 1680 x 1050
[kl./s] niskie

RAM 1866 MHz 32
26
RAM 1333MHz 26
20
  średnie kl/s
minimalne kl/s

 
Borderlands 2  - 1920 x 1080
[kl./s] niskie

RAM 1866 MHz 29
23
RAM 1333MHz 23
18
  średnie kl/s
minimalne kl/s

Podobna sytuacja wystepuje w grze Borderlands 2 - 1GB RAM z pewnością poprawiłby nieco osiągi gry w wyższych rozdzielczościach. Dzięki kreskówkowej grafice Borderlands 2 wygląda bardzo dobrze również na niskich ustawieniach.

Ogólne wrażenia? APU Trinity celuje w segment średni i w nim sprawdza się znakomicie. Nowy APU AMD, 5800K,  zrywa z opinią, że zintegrowane układy graficzne nadają się tylko do wyświetlania pulpitu. Na nowym APU firmy AMD pogramy nawet w najnowsze tytuły DX11 z zachowaniem przyzwoitych detali, natomiast ogólna wydajność układu zapewni komfortowe warunki podczas codziennej pracy.