Procesory

Testy: gry

Poprzednia generacja procesorów AMD FX nie imponowała wydajnością w grach. Obecnie powstaje jednak coraz więcej gier wykorzystujących wiele rdzeni. Czy Vishera jest znacznie bardziej wydajniejsza w zastosowaniach rozrywkowych od Zambezi i jakie będą różnice pomiędzy topowym modelem Core i5?

Wiedźmin 2 – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia wysokie

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 79
69
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 79
67
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 78
64
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 77
62
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 75
59
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Nowy AMD FX radzi sobie zdecydowanie lepiej od starego, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w średnich, jak i minimalnych klatkach na sekundę. Intel radzi sobie jednak jeszcze lepiej, chociaż różnice nie są duże. W rozdzielczości Full HD różnica wyniosła odpowiednio 2/7 klatek na sekundę (średnie/minimalne). Możemy minimalnie polepszyć wynik stosując szybsze pamięci RAM, ale oczywiście to samo można zrobić z układami Intela.

Wiedźmin 2 – 1680 x 1050
[kl./s] ustawienia wysokie

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 90
80
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 90
76
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 87
66
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 86
64
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 80
61
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Im niższa rozdzielczość, tym różnice pomiędzy pomiędzy AMD a Intelem są większe - widać to zwłaszcza przy minimalnych klatkach na sekundę. Podkręcenie pozwala zniwelować tę różnicę, jednak nie pozwala na prześcignięcie Core i5.

 

Dishonored – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne, MLAA

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 129
115
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 127
100
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 125
90
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 124
89
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 118
78
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

W czasie testów wyszło na jaw, że gra ma blokadę na poziomie 130 klatek na sekundę. Przy użyciu w Dishonored karty graficznej tej klasy wyłączanie synchronizacji pionowej nie ma sensu. Generowanie większej ilości klatek na sekundę powoduje jedynie zwiększone zużycie energii.

The Last Remnant – 1920 x 1080
[średnie kl./s]

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 197
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 191
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 184
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 181
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 171

 
The Last Remnant – 1280 x 720
[średnie kl./s]

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 275
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 241
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 222
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 220
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 197

Oczywiste jest, że im większa liczba klatek na sekundę, tym różnice będą większe. Im bliżej magicznej granicy 60 klatek na sekundę, tym różnice w rozgrywce pomiędzy procesorami będą mniejsze. W  praktyce nie będzie to miało większego znaczenia, bo kto gra przy 300 klatkach na sekundę? Niemniej na prośbę naszych czytelników  publikujemy również wyniki przy wyższym framerate.