• benchmark.pl
  • Gry
  • Assassin's Creed: Syndicate - testy wydajności kart graficznych
Gry

"Optymalizacja jest zbędna"

z dnia

Assassin's Creed: Syndicate

Jaka karta graficzna do Assassin's Creed: Syndicate?

Rozdzielczość 1920x1080 (Full HD)

W przypadku maksymalnych ustawień w rozdzielczości FullHD potrzeba mocno podkręconego GeForce'a GTX 980 Ti i mowa tutaj jedynie o przyzwoitej płynności (45+ kl/s). Trochę lepiej sytuacja przedstawia się po zejściu na wysoki poziom detali. W takim przypadku zabawa jest "już" możliwa na karcie pokroju Radeona 380X lub GTX 960. Jeśli ktoś natomiast celuje w 60 kl/s to powinien posiadać konstrukcję pokroju minimum R290X.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

QHD jest w zasadzie poza zasięgiem jakiejkolwiek obecnie dostępnej karty graficznej. Jeśli ktoś się uprze to autorski GTX 980 Ti jest wstanie zapewnić w okolicach 37 kl/s. Trudno to jednak nazwać przyjemną rozgrywką. Jeśli ktoś chciałby osiągnąć 60 kl/s to musi wyposażyć swój komputer w dwie topowe karty i mowa tutaj raczej o konstrukcjach Nvidii niż AMD. Syndicate wyraźnie preferuje karty "zielonego" producenta.

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

Zderzenie z rzeczywistością jest bardzo bolesne w przypadku Assassin's Creed: Syndicate, szczególnie jeśli myślimy o graniu w rozdzielczości 4K. Bez minimum dwóch GTX 980 Ti, a lepiej trzech się nie obejdzie. Dość powiedzieć, że pojedyncza najmocniejsza karta Nvidii (nie licząc Titana) w maksymalnych ustawieniach generowała w porywach 22 kl/s. Doprawdy czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy.

Assassin's Creed: Syndicate

Wnioski końcowe

Trudno jest napisać cokolwiek pozytywnego na temat optymalizacji Assassin's Creed: Syndicate. Nie mieliśmy wielkich nadziei względem tego tytułu, szczególnie mając ciągle w pamięci jak ta sprawa wyglądała w poprzedniej odsłonie gry, ale to co zrobił Ubisoft z tym tytułem woła o pomstę do nieba.

Możemy jedynie przypuszczać, że zaszła jakaś gigantyczna pomyłka i Syndicate zostało wydane o minimum dwa lata za wcześnie. Bowiem przypuszczalnie w roku 2017 pojawią się już na rynku karty graficzne, które będą wstanie pociągnąć tę produkcję w maksymalnych ustawieniach. Jedno trzeba władającym Ubisoftem oddać - są niezwykle konsekwentni w dążeniu do całkowitego pogrzebania tej niegdyś legendarnej serii. Wielka szkoda.

Komentarze

34
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    hsghost
    Brawa dla autora nie tyle za artykuł, co za rzeczowe i trafne komentarze w obronie swojej pracy.

    Tak trzymać!
  • avatar
    Antiax
    Obrzucanie optymalizacji tej gry błotem tylko dlatego, że w testach włączone są zbędne efekty od Nvidii (PCSS, TXAA), które zabierają 20-25 fps nie jest sprawiedliwe.

    Gra jest dobrze zoptymalizowana, znacznie lepiej niż poprzednia część. Wystarczy na kartach z średniego segmentu nie ustawiać antyaliasingu MSAA 4x/TXAA oraz cienii PCSS i automatycznie gra trzyma 60 fps.

    Ponadto różnica w grafice między ustawieniami ultra, a wysokimi są marginalne i nie do zauważenia podczas rozgrywki, a różnica w ilości fps już bardzo.
  • avatar
    neXt___
    980Ti nie daje rady w FHD na ultra. Aż strach czytać dalej, skoro najmocniejsza jednoprocesorowa karta poddała się już przy najniższej testowanej rozdziałce.
    A to że HBAO, MSAA i inne TXAA obciążają kartę nie jest żadnym usprawiedliwieniem, bo na karcie za równowartość średniej krajowej każda gra powinna osiągać przynajmniej 60 FPS-ów w FHD ultra.
  • avatar
    Antiax
    Dla osób, które nie wierzą, że PCSS/MSAA 4X/TXAA drastycznie redukują ilość FPS niech zajrzą do oficjalnych testów Nvidia:
    www.geforce.com/whats-new/guides/assassins-creed-syndicate-graphics-and-performance-guide
  • avatar
    xchaotic
    To ja powiem tak, gram na niepodkreconym 980ti w 1080p ultra i dopiero po przeczytaniu tego artykulu zorientowalem sie ze pewnie nie mam 60+ fps (chociaz musze sparwdzic).
    Gra zostala zaprojektowana pod konsole i target 30fps, widocznie 45fps przy tym zachowuje sie bardzo plynnie.

    W grach typu counter strike, widze nawet roznice pomiedzy 100 a 120hz a tutaj 45fps mi nie przeszkadza jakos.

    Gra jest naprawde grywalna i fajnie sobie porownac 'stary' Londyn z takim jaki akutalnie jest...
  • avatar
    Ardoos
    Takie testy są tylko do testowania, bo w żaden sposób nie ukazują realnych możliwości dostosowania opcji do posiadanego sprzętu. Wystarczy spojrzeć na wyniki, na przykładzie gtx970 w jednym teście FHD 70 fps, w drugim 30 fps. Jeśli ktoś chce ustawić sobie grę pod siebie, to polecam tego typu testy jakie wykonuje nvidia do większości popularnych tytułów: http://www.geforce.com/whats-new/guides/assassins-creed-syndicate-graphics-and-performance-guide

    Na mojej konfiguracji i5 4690k @4,4GHz + GTX 970 @1484/7492, jakość otoczenia: bardzo wysoka, tekstur: wysoka, cieni: wysoka, HBAO+ i TXAA2x mam stałe 60 fps, a jakość jest dużo lepsze niż na domyślnych wysokich ustawieniach. I szczerze mówiąc, podczas rozgrywki jedyną zauważalną różnicą jak można wyłapać między tymi ustawieniami, a profilem Ultra to brak cieni PCSS, reszta zmian dostrzegalna jest tylko przy porównywaniu screenów.
  • avatar
    elektronickimordulec
    To MSAAx4 zabija wydajność i nie ma się co dziwić.Dla przykładu TXAA oferuje to samo co MSAAx4 przy czym zżera o 50% mniej zasobów.FXAA jeszcze mniej,ale efekt wygładzania krawędzi jest przeciętny...
    -1
  • avatar
    qwerty1997
    Pytanko, czy ktoś z Was gra w tę grę na i5 4690k i GTX 770 wer 2GB? Ilu klatek na sekundę mogę się spodziewać? Bo z tego testu nie ma co liczyć na testy starszych kart.
    Z góry dziękuję za odpowiedź ;D
  • avatar
    ALEKS_D_RAVEN
    Bez ustawień z włączonymi bajerami od GameWorks to gra chodzi całkiem całkiem. Tylko jakim cudem PCSS czy reszta bajerów mogą tak strasznie katować frame rate??
  • avatar
    ALEKS_D_RAVEN
    Czy redakcja brała by pod uwagę sprawdzenia jak te poszczególne ustawienia Ultra wpływają na frame rate?? bo nawet 4 krotny MSAA z pełnym HBAO nie dałby takiego spadku. A PCSS to nic innego jak miękkie cienie czyli to co oferuje dx11 od początku.
  • avatar
    WampirCS
    Oprawa graficzna jest całkiem przyzwoita, Unity też była.
    GDYBY nie ta masa błędów i uplay.
    Ubi chciało zrobić grę która będzie wyprzedzać graficznie teraźniejsze czasy. Bardzo dobrze. Szkoda ze za 2 lata kiedy sprzęt pozwoli na granie w 4k/60FPS mało kto pomyśli o graniu w starszą grę.
    Jestem za tym żeby robić gry które mają kosmiczne wymagania i kosmiczne efekty a na ultra w 4 Ksą ledwo grywalne w układzie 4waySLI. Dzięki temu będzie progres w efektach, jednak gra musi być dopracowana i działać na średnich przynajmniej w fullHD/60 FPS.
    Widziałem już wiele postów ludzi którzy pisali podobnie, mam nadzieję że nie wyprą się swoich słów :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Niedobrze, 980ti już zaczyna dusić się przy 1080p, a jakoś nie wydaje mi się, aby wkrótce wyszła 2x szybsza karta... ehhh
  • avatar
    mutissj
    Zalecane karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 760, GTX 970 lub Radeon 280X

    przeciez 970 to jest klasa wyżej od 760...kto to pisal