Karty graficzne

Testy - 3D Mark

przeczytasz w 1 min.

Kartę przetestowaliśmy w trybie Gaming (1530/1800 MHz), tak by sprawdzić jej wydajność jak najbardziej zbliżoną do "referencyjnych" ustawień. Tryb OC producenta (można go włączyć za pomocą narzędzia ASUS GPU Tweak II) to symboliczne podkręcenie (1560/1830 MHz), który pozostawiliśmy w spokoju. Zamiast tego ręcznie podkręciliśmy kartę do 1630/1900 MHz na rdzeniu oraz VRAM do 2190 MHz (ze standardowych 2000).

3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik ogólny

GeForce RTX 2080 FE Ti 13563
GeForce RTX 2080 FE 11082
GeForce GTX 1080 Ti 9540
Radeon VII 9089
GeForce RTX 2060 FE 7829
Radeon RX Vega 64 7574
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 7330
ASUS ROG GTX 1660 Ti 6883
OC GeForce GTX 1660 6255
GeForce GTX 1660 5956
Radeon RX 590 5277
Radeon RX 580 4765
GeForce GTX 1060 4643

3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik układu graficznego

GeForce RTX 2080 FE Ti 14098
GeForce RTX 2080 FE 11099
GeForce GTX 1080 Ti 9323
Radeon VII 8803
GeForce RTX 2060 FE 7439
Radeon RX Vega 64 7172
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 6912
ASUS ROG GTX 1660 Ti 6444
OC GeForce GTX 1660 5790
GeForce GTX 1660 5476
Radeon RX 590 4824
Radeon RX 580 4329
GeForce GTX 1060 4207

3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik ogólny

GeForce RTX 2080 FE Ti 27632
GeForce RTX 2080 FE 24037
GeForce GTX 1080 Ti 23754
Radeon VII 23233
Radeon Vega 64 20072
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 18455
GeForce RTX 2060 FE 17905
ASUS ROG GTX 1660 Ti 15564
Radeon RX 590 14194
OC GeForce GTX 1660 13339
Radeon RX 580 12978
GeForce GTX 1660 12627
GeForce GTX 1060 11517

3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik układu graficznego

GeForce RTX 2080 FE Ti 35023
GeForce RTX 2080 FE 27822
GeForce GTX 1080 Ti 27547
Radeon VII 27450
Radeon Vega 64 22788
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 20159
GeForce RTX 2060 FE 19225
ASUS ROG GTX 1660 Ti 16883
Radeon RX 590 16451
Radeon RX 580 14919
OC GeForce GTX 1660 14907
GeForce GTX 1660 14017
GeForce GTX 1060 12648

Coś chyba poszło nie tak. W przypadku DirectX 12 wydajność wydaje się być nieco za wysoka, a w przypadku testu DirectX 11 - zdecydowanie za niska. Czy rzeczywiste testy w grach potwierdzą te rewelacje?