Karty graficzne

Ustawienia 3D: Catalyst A.I., Mipmap Detail Level, All Settings

 

Catalyst A.I.:

3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).

Catalyst A.I. określa liczbę zastosowanych optymalizacji przy generowaniu obrazu 3D. Polega to na przycinaniu efektów graficznych kosztem lepszej wydajności przy niemal niewidocznym spadku jakości grafiki. Jeżeli zależy nam na najwyższej jakości grafiki każdym kosztem, możemy wyłączyć Catalyst A.I., jednak zaleca się pozostawienie tej opcji na wartości przynajmniej Standard.

Mipmap Detail Level:

3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).

Pozwala polepszyć jakość tekstur w grach wykorzystując mipmapy (uwypuklanie, cieniowanie tekstur). Przesuwając pasek maksymalnie w prawo, jakość tekstur wzrośnie kosztem wydajności. Domyślnie pasek ustawiony jest na wartość High Quality. Zaleca się pozostawienie wartości wyśrodkowanej i dostosowywanie ustawień do potrzeb każdego programu z osobna.

All Settings:

Panel ten jest po prostu zbiorem wszystkich opcji dostępnych w zakładce 3D. Dodatkową funkcją jest Triple buffering, czyli buforowanie potrójne. Zaleca się pozostawienie tej opcji niezaznaczonej, ponieważ wzrost jakości grafiki jest naprawdę znikomy, a zaoszczędzimy przynajmniej parę klatek.