Gry

Odblokowanie efektów PhysX na kartach Radeon

przeczytasz w 3 min.

Tutaj sprawa jest już bardziej skomplikowana, ale nie powinno Ci to sprawić problemów po przeczytaniu poniższych porad.

Przygotowania:

    a) Zainstaluj grę (musi to być czysta instalacja).

    b) Pobierz plik Batman PhysX.rar (4,49 MB)

    c) Pobierz instalator sterownika PhysX

    d) Wypakuj zawartość paczki Batman PhysX na dysk.

    e) Zawartość folderu 1 skopiuj do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\Binaries\, gdzie X to litera partycji dysku, a \...\ to ścieżka dostępu do gry; nadpisz pliki.

    f) Zawartość folderu 2 skopiuj do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\, - pamiętaj, aby nadpisać pliki.

    g) Zainstaluj sterowniki PhysX, które pobrałeś wcześniej.

Modyfikacja plików:

W tym momencie pamiętaj, by przed edycją plików zrobić sobie ich kopię zapasową. Redakcja benchmark.pl nie ponosi odpowiedzialności za złe działanie gry po wprowadzeniu modyfikacji.

Plik UserEngine.ini:

    a) Przejdź do katalogu X:\Users\Nazwa_użytkownika\Documents\Eidos\Batman Arkham Asylum\BmGame\Config i edytuj plik UserEngine.ini.

    b) Znajdź linijkę PhysXLevel=0 i zmień na PhysXLevel=1.

    c) Linijkę bAllowMultiThreadedShaderCompile=FALSE zmień na  bAllowMultiThreadedShaderCompile=True.

    d) Zapisz plik.

    e) Przejdź do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\BmGame\Config, odhacz parameter “tylko do odczytu” dla pliku UserEngine.ini i edytuj go.

    f) Zauważysz coś takiego:

    [Engine.Engine]
    bOnScreenKismetWarnings=FALSE
    bSubtitlesEnabled=FALSE


    zmień na:

    [Engine.Engine]
    PhysXLevel=1
    bOnScreenKismetWarnings=FALSE
    bSubtitlesEnabled=FALSE
    bAllowMultiThreadedShaderCompile=True


    g) Zapisz plik.

Plik BaseGame.ini:

    a) Przejdź do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\Engine\Config, odhacz parameter “tylko do odczytu” dla pliku BaseGame.ini i edytuj go.

    b) Znajdź taki wpis:

    [Engine.WorldInfo]
    DefaultGravityZ=-750.0
    RBPhysicsGravityScaling=1.0
    MaxPhysicsSubsteps=5
    SquintModeKernelSize=128.0
    EmitterPoolClassPath=Engine.EmitterPool
    DecalManagerClassPath=Engine.DecalManager
    FractureManagerClassPath=Engine.FractureManager
    FracturedMeshWeaponDamage=1.0
    ChanceOfPhysicsChunkOverride=1.0
    bEnableChanceOfPhysicsChunkOverride=False
    FractureExplosionVelScale=1.0


    i zamień na:

    [Engine.WorldInfo]
    DefaultGravityZ=-750.0
    RBPhysicsGravityScaling=1.0
    MaxPhysicsSubsteps=5
    SquintModeKernelSize=128.0
    EmitterPoolClassPath=Engine.EmitterPool
    DecalManagerClassPath=Engine.DecalManager
    FractureManagerClassPath=Engine.FractureManager
    FracturedMeshWeaponDamage=1.0
    ChanceOfPhysicsChunkOverride=1.0
    bEnableChanceOfPhysicsChunkOverride=True
    FractureExplosionVelScale=1.0


    c) Zapisz plik.

Uruchamianie gry

Przejdź do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\Binaries i włącz BmLauncher.exe. Zauważysz, że dostępne są ustawienia efektów PhysX. Wybierz interesującą Cię wartość (Wyłączone, Zwykłe, Wysokie) i nie zwracając uwagi na informację o tym, że Twoja karta jest nieobsługiwana akceptuj zmiany, po czym uruchom grę. Gratulacje, możesz cieszyć się efektami PhysX na karcie Radeon!

A tak przedstawia się wydajność po włączeniu efektów fizycznych:

Jak widać, wydajność przedstawia się nieco gorzej niż na kartach NVIDII, jednak w tym momencie pałeczkę przejmuje CPU i to on oblicza fizykę, a nie o wiele szybsze GPU. 

Kilka słów na zakończenie

Należy pamiętać, że jest to rozwiązanie nieoficjalne, które może (choć nie powinno) powodować crashe gry. Gdy gra się wysypie, wyłącz efekty PhysX, przejdź bez nich do momentu autozapisu, a następnie włącz je ponownie. Ważne jest także, by zachować kolejność we wszystkich opisanych w tym artykule działaniach.

Spodziewamy się także patcha
pozwalającego uruchomić AA i PhysX bez zbędnych kombinacji. AMD natomiast poleciłbym mniej pewności siebie, bo jak widać nie zawsze wychodzi to na dobre.
 

Komentarze

66
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    GreQonE
    0
    Po pierwsze uno, czy ten artykul jest zgodny z prawami? W koncu podchodzi to pod reverse engineering oraz modyfikacje plikow gry..

    Po drugie mam nadzieje ze fanboye co wyzywali nV teraz pojda po rozum do glowy.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      AMD idze do przodu ciekawe czy nvidia wymyśli znowu coś podobnego do PhysX
      • avatar
        Suncho
        0
        hello, kilka dni temu zakupilem sapphire 5870 (wypas swoją drogą) i walsnie zastosowalem ten numer z AA i chyba czas do okulisty bo nie widze zadneh róznicy...moze dlatego ze gram w 1920x1200...a PhysX to jest poprostu kpina taka sama jak 5870 i dx 11 ... a kogo to interesuje...mam na kompie na win xp i win 7 i odpalalem crysis i inne gierki i probowalem wypatrzec tych oszalamiających efektow i wierzcie mi ,ze to jedna wielka bzduraaaaa i marketing! Karte kupilem tylko dlatego ,ze mam 24'' monitor a nie do physyx cos tam ...dx15 lub ch.....jh wie co jeszcze ...
        pozdo 4 all

        ps . karta naprawde warta polecenia :-)
        • avatar
          Suncho
          0
          update..wlasnie gram Crysis warhead na Win 7 1920x1200 Max Detail Entuzjasta stale 30 fps ale nie wygląda to nawet odrobine lepiej niz na XP...powrcając do Batmana to efekty, które oferuje nvidia i PhysyX to nic ciekawego(kilka fruwających kartek).Probowalem rózniez doszukac sie jakis powalających róznic w Mirror's Edge grając na radeonie i porównójąc ze screenami i filmikami z sieci prezentującymi zalety i mozliwosci kart NV w/w grze i nie dopatrzylem sie prawie nieczego. Trzeba zasiąsc i naprawde uwaznie analizowac wszystko zeby cos wylapac ...albo tak jak juz wspomnialem czas najwyzszy do okulisty :-) ;-)
          • avatar
            Suncho
            0
            i nie jestem przeciwnikiem NV ..mialem kilka kart w przeszlosci i równiez byly swietne ale blagam nie wciskajmy sobie wszyscy kitu wzajemnie po to tylko zeby wyciągnąc troche kasy :-)
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Tyle krzyku o nic. Tak naprawdę to pewnie z 90% graczy ma to gdzieś (?) bo np. ja nie widzę różnicy w screenach zamieszczonych w artykule...

              Jakim nerdem i geekiem trzeba być, aby to dostrzec ? :)
              • avatar
                Suncho
                0
                jedno pytankko jeszcze tylko srednio związane z tematem, robilem wszystkie testy ..i np. Vantage performance u was w artykule z 23 wrzesnia 5870 wyciaga chyba 16000 z hakiem na core2duo 3.8gzh
                moj config core2duo [email protected] asus na P35 i ddr2 [email protected] mhz
                ..karta osiągnela niespelna 12000 .. czy bardziej jest to wina pamieci czy chipsetu ?(w/w artykule testy zostaly przeprowadzone na x48)
                pozdro
                • avatar
                  cubess
                  0
                  artykul bardzo przydatny dla fanboy-ATI a najbardziej mi sie podoba screen i napis na ksiezycu tak samo w filmie batmana wzywano hehe "ATI wzywa PhysX" ;)
                  • avatar
                    Loofah
                    0
                    Moglibyście chociaż napisać że AA box to zal i go się nie używa tylko edge detected, chyba ze on nie działa, ale w normalnych warunkach ejst najlepszy i dużo szybszy 12x jest szybszy chyba od box x4. Chyba ze coś przeoczyłem. Tak czy siak screen nie powinien mieć pokazanego BOX, kiedy inne działają, a są lepsze i wydajniejsze - jeśli działają.
                    • avatar
                      adamxyz4
                      0
                      Moze i AA dziala ale Wymuszone w sterowikach karty a nie w ustawieniach gry wiec to niejest porownanie.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        A ja uważam, że jest ok. Może się komuś przyda. Pożyteczny artykuł na tle papki marketingowej. Czy i jak to działa, to już inna sprawa. Trzeba powalczyć i pewnie się uda.
                        • avatar
                          Pisschrist
                          0
                          A takiego physX "emulowanego" dało się w demie włączyć w opcjach gry. Tyle że na moim 3850 całe 7 klatek wtedy gra wyciągała:p
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            No pewnie, że przydatny. Nie wszyscy grają w rozdziałce Full HD. Niektórzy (jak ja) mają stare monitory i w niskiej rozdziałce widzą schodki na krawędziach...
                            Co prawda jestem po tej lepszej stronie (nVidia - wspiera to nieszczęsne AA), ale nawet u mnie nie było dostępnej opcji PhysX - trik z artykułu zadziałał. Co prawda raczej to wyłączę, ale dobrze mieć ;p
                            Miłego grania!
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Physx nv i ten szajs który liczy procesor to 2 różne żeczy brak połowy efektów a co do wygładzania to żeście amerykę odkryli.
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                A ja wiem czemu AMD pokpiło sprawę z Batmanem:) Bo teraz to oni wypuszczają nowe karty, a nVidia jest daleko z tyłu, i to oni teraz bedę współpracować przy grach z DX11 i havokiem i nikt na nV nie będzie mógł z tych dobrodziejstw korzystać:D hehe:)
                                • avatar
                                  CougarV6
                                  0
                                  Dla mnie w całej tej nietoperskiej aferze, najbardziej śmieszy fakt, że pod koniec 2009 roku wypuszczają grę, w której to producenci GPU mają się gimnastykować, by ta gra obsługiwała AA (standard od dobrych 8 lat?) czy efekty fizyki.
                                  dobrze, że gra obsługuję 32bitową paletę kolorów bez pomocy producentów GPU :)
                                  Przecież to jest śmieszne.

                                  Artykuł sugeruję, jakoby użytkownicy radeonów mieli pretensję do Nvidia, że otrzymali pół wartościowy produkt. Chyba pretensję powinni kierować do producenta gry, w końcu ich gra zapiszę się na kartach historii, jako jedyna która nie obsługuję AA na radeonach (choć jak widać jest to możliwe) :)
                                  • avatar
                                    Spirit
                                    0
                                    Hmm... Ja mam kartę nV i nie mam żadnych ustawień physx ani AA. Może ktoś wie dlaczego?
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      0
                                      Ja też mam kartę NV ale mi tam to lata czy jest dostępne AA czy nie, ponieważ i tak tego nie używam, z racji takiej, że mi to do szczęścia nie potrzebne jest w ogóle jakoś...

                                      Ale to raczej dziwne że w 2009 r. jakieś studio wypuszcza grę bez obsługi AA skro większość tę opcję raczej używa... I lepiej mieć wybór czy włączyć AA czy nie bez jakichś dodatkowych kombinacji.
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        0
                                        Jasno i wyraźnie widać że NV już brzytwy się chwyta takie rzeczy już wymyślać tylko po to aby uzyskać przewagę! Jasno widać jaka jest ta firma a AMD musi się jeszcze z Intelem borykać.
                                        • avatar
                                          cinyrk
                                          0
                                          Anti-Aliasing dobra rzecz, ale moim zdaniem jest co raz mniej zauważalny. Przy niższych rozdzielczościach to owszem, ale grając na 1680x1050 przy pełnych detalach ledwie zauważam różnicę między AAx8, a wyłączonym. Na screenach widać gołym okiem, natomiast w trakcie rozgrywki to się nie rzuca w oczy. Także ta afera ma dla mnie bardziej wymiar polityczny^^ Z jednej strony producent gry powinien traktować równo wszystkich GRACZY bez względu na to czy producent ich karty graficznej udzielił wsparcia. Z drugiej strony nie można zabronić Nvidii udzielania tego wsparcia - to część ich polityki i m.in. dlatego ich produkty są droższe.
                                          • avatar
                                            cinyrk
                                            0
                                            I jeszcze 3 słowa do producenta gry: to ja Wam daje (tu pada sakramentalne słowo) wsparcie kupując waszą grę!
                                            • avatar
                                              Konto usunięte
                                              0
                                              Skoro w przypadku kart ATI efekty fizyczne są liczone przez procesor, to chciał bym wiedzieć jaki procesosor został użyty do testów wydajności...

                                              a już w ogóle fajne było by zobaczyć porównanie: karta ATI z prockiem dwu-rdzeniowym i cztero-rdzeniowym I wydajność Phys X
                                              • avatar
                                                _shaq_
                                                0
                                                I wyszło szydło z worka ;)
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  Artykuł na 1.

                                                  Po pierwsze, samo 'rozwiązanie' już od dawna jest w sieci, na polskich portalach/forach też, co podważa sens tego tekstu. Dodatkowo, ów kopiowany na lewo i prawo tekst dotyczył wersji D2D i sugerował wartość '1' dla MaxPhysicsSubsteps.

                                                  Po drugie, absolutnie nie rozumiem 'odblokowywania AA'. Opcja wymuszenia wybranego trybu AA istnieje w sterownikach chyba od zawsze i jest ogólnie znana. Rewelacji więc nie ma. Takie rozwiązanie działa chyba w przypadku każdej gry i domyślam się, że każdy posiadacz karty ATI potrafiący używać panelu sterowania własnej karty ma tego świadomość.

                                                  Po trzecie, nadpisywanie plików jest równoznaczne ze złamaniem EULA gry i jest działaniem nielegalnym. Część zachodnich serwisów wykasowała/zabroniła podawać w postach linki do wspomnianego cracka.

                                                  Po czwarte, mam zastrzeżenia co do niektórych zdań:

                                                  "Efekty PhysX również stają się coraz popularniejsze i są już niemal standardem - w końcu co to za gra bez fizyki" - fizyka nie równa się PhysX, PhysX to nie efekt(y) tylko silnik fizyki.

                                                  NVIDIA ma całkowity MONOPOL na Batmana za sprawą programu „The Way it’s Meant to be Played” - tego autentycznie nie rozumiem.

                                                  "NVIDIA proponowała zespołowi AMD współpracę, chciała im umożliwić wprowadzenie swoich rozwiązań, by było możliwe włączenie efektów AA na ich kartach." - gramatycznie wątpliwe. Co więcej współpracę to proponował Eidos, czyli wydawca gry. Jeśli przytacza się czyjś artykuł, warto go najpierw przeczytać.
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    Kwestia czasu nim AA będzie w tej grze na kartach ATI. Z pierwsza lub drugą łatką tak będzie a wszystko za sprawą UNII EUROPEJSKIEJ która przeciw działa monopolowi i nieuczciwej konkurencji.
                                                    Pisząc Eidos proponowała współprace, macie na myśli chcieli pieniądze a gra która wychodzi musi być kompatybilna pod wszystkich producentów, dla uczciwej konkurencji.
                                                    Nie ma sensu się kłócić o sprawy typu co jest standardem a co nie. Bo standardem dla każdej innej osoby jest inna rzecz. Dla mnie norma to co najmniej 4GB ramu i 3GHZ procek, czy to 2 czy 3,4,5,6 rdzeniowy. I też mi będziecie to negować?
                                                    Inną rzeczą jest że ów AA nie wszystkich obchodzi, powyżej AAx2
                                                    gołym okiem nie widać prawie różnicy.
                                                    • avatar
                                                      ivanos
                                                      0
                                                      Witam.Jest jeszcze jedna metoda,która zwiększa wydajność efektów PhysX w grze Batman Arkham Asylum,a mianowicie jeśli ktoś posiada kartę dwuprocesorową typu 9800GX2 czy też GTX 295 to można jeden z rdzeni przeznaczyć na liczenie tejże Fizyki wyłączając tylko tryb SLI i pozostawiając włączone przyspieszenie efektów PhysX.Wtedy jeden rdzeń zajmuje się renderowaniem grafik,a drugi samej Fizyki.Wzrost wydajności po zastosowaniu tej metody jest dużo większy aniżeli w trybie SLI.Nie trzeba wtedy stosować dodatkowej karty ponieważ taki sposób jest wystarczający.Sprawdziłem to u siebie na karcie 9800GX2 i gdy wyłączyłem tryb SLI da się spokojnie grać z Fizyką na High i AAx4 bez jakichkolwiek spowolnień obrazu.Płynność animacji jest wtedy tak samo duża jak w trybie SLI (dotyczy 9800GX2),ale z Fizyką na Normal!!! !!! Kanapki mają dzięki temu dużą zaletę.Wzrost wydajności można również zauważyć w innych grach z physX tj. Sacred II Fallen Angel,Mirror Edge czy też Cryostasis.Polecam sprawdzić sobie tą metodę jeśli ktoś posiada kartę dwuprocesorową.Pozdro all :)
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        0
                                                        http://www.bigdownload.com/about/age-gate/?destination=http://www.bigdownload.com/games/batman-arkham-asylum/pc/batman-arkham-asylum-v11-patch/ http://www.strategyinformer.com/pc/batmanarkhamasylum/patch/33069.html http://www.filefront.com/14579975/Batman-Arkham-Asylum-v1.1-Patch/ http://www.patches-scrolls.de/batman_arkham_asylum.php#11 http://www.gamershell.com/download_51260.shtml
                                                        • avatar
                                                          Konto usunięte
                                                          0
                                                          witam mam problem, przy 8% gry wyskakuje mi w tym samym momencie niebieskie okno z błędem, niestety komputer restartuje sie automatycznie i nie jestem w stanie przeczytać o co chodzi, z tego co zdążyłem się zorientować to jakiś problem z kartą graficzną (mam geforce gts 250), właśnie ściągam nowe sterowniki oraz patch 1.1 ma ktos jeszcze jakies pomysly?
                                                          • avatar
                                                            Konto usunięte
                                                            0
                                                            mógłby ktoś przywrócić ten plik co został podany w podpunkcie b) z góry dziękuje