Gry

Ustawienia graficzne

przeczytasz w 2 min.

Bioshock: Infinite oferuje szereg ustawień graficznych, których zmiana mocno wpływa na ilość wyświetlanych kl./s. Dobierając odpowiednie detale sprawimy, że nawet na karcie graficznej z przed 2-3 lat będziemy mogli pograć w Full HD. Ogólne stopnie złożoności obrazu wyglądają tak:

  • Niskie
  • Normalne
  • Wysokie
  • Doskonałe

Na przykładzie poniższych zrzutów ekranowych zapraszamy do zapoznania się z wynikającymi różnicami.

Jakość obrazu


niska

normalna

wysoka

doskonała

 


niska

normalna

wysoka

doskonała

Gra nawet w najniższych ustawieniach graficznych wygląda dość szczegółowo i kolorowo. Widać pewne braki w oświetleniu, rozdzielczości tekstur i cieniach. Liczba generowanych kl./s na karcie GeForce GTX 660 przekracza wówczas grubo ponad 100. Przejście na „Normalne”, podwyższa złożoność grafiki, ale głównie w oświetleniu, a nie złożoności np. postaci. Kolejny stopień to jeszcze ładniej przenikające światła, lecz pełną paletę tego, co zaprojektowali programiści zobaczymy dopiero na maksymalnych ustawieniach. Najbardziej rzuca się w oczy ładnie rysowane tło, mocne zaakcentowanie krawędzi i więcej detali w teksturach.

Niemniej jednak różnic można się dopatrywać na statycznych obrazkach. W rzeczywistej grze trudno ocenić, czy mamy włączone maksymalne detale, czy średnie. Widać to natomiast po ilości wyświetlanych kl./s. Każda zmiana ma ogromny wpływ na szybkość działania gry.


niska

normalna

wysoka

doskonała

Postanowiliśmy również sprawdzić, jak poszczególne zmiany w nastawach detali wpływają na wygląd postaci. Podeszliśmy blisko do Elizabeth i porównaliśmy grafikę. Niestety, my nie jesteśmy w stanie wykazać jakichkolwiek różnic. Zmienia się tylko tło, zaś twarz kobiety na każdym obrazku pozostaje naszym zdaniem identyczna.

Wygładzanie krawędzi


on / off

Bioshock: Infinite oferuje rzecz jasna możliwość uruchomienia pełnoekranowego wygładzania krawędzi. Z poziomu gry mamy dostępne dwa ustawienia: wygładzanie włączone i wyłączone. Powyżej przedstawiamy dwa zrzuty obrazu, gdzie różnice pomiędzy włączoną a wyłączoną technologią niwelowania krawędzi są naprawdę duże.

Pozostałe „kwiatki”

Gra ogólnie rzecz biorąc wygląda ładnie, jednak na tle niedawno zaprezentowanych hitów nie robi jakiegoś specjalnego wrażenia. Tym bardziej, że w nowym Bioshock’u występują liczne niedoskonałości.

Przede wszystkim tekstury wielu obiektów, chociażby kwietniki. Złożoność obrazu wygląda, jak z czasów pierwszego Unreala! To oczywiście tylko jeden przykład, bo w zasadzie każda lokacja zawiera tego typu niedoróbki. Wszelkiego rodzaju tkaniny, przedmioty, przenikające tekstury, postacie zawieszone w powietrzu czy również przenikające przez ściany są na porządku dziennym. Wątpimy, aby jakikolwiek patch tutaj pomógł.