Technologie i Firma

Porównanie modeli wdrożeń ERP

Tabela 1: Outsourcing czy wdrożenie on premise? Porównanie modeli.

 

Outsourcing systemu ERP

Inwestycja we własne zasoby

Koszt utrzymania

Niższy koszt utrzymania w przypadku Data Center wynika z ekonomii skali, lepsze warunki finansowe u producentów sprzętu, energooszczędne serwery kasetowe, klimatyzacja i inne opłaty rozłożone są na większą liczbę Klientów.

Od 400 do 1500zł miesięcznie to koszt utrzymania platformy serwerowej dla newralgicznych systemów (koszty energii elektrycznej w tym klimatyzacji, konserwacji m.in. wymiana baterii zasilania awaryjnego UPS, ochrony fizycznej, monitoringu, systemu ppoż., kontroli dostępu, zajętości pomieszczeń itp.).

Technologia

Dostęp do najlepszych rozwiązań technologicznych, gwarantujących najwyższą ciągłość biznesową.

Jakość sprzętu podyktowana względami ekonomicznymi.

Skalowalność inwestycji

Dzierżawa niezbędnych zasobów na dany moment. Można je dynamicznie skalować w obie strony, w trakcie trwania umowy.

Zakup z zapasem - nadmiarowość inwestycji przy zakupie lub niedoszacowanie przyszłych potrzeb - brak miejsca na rozbudowę.

Gwarancje

Umowa SLA, gwarantująca PRZYWRÓCENIE sprawności systemu ERP do 4 godzin (w przypadku usługi z administracją ZETO).

Standardowa gwarancja, DOSTARCZENIE części zamiennych do 14 dni lub zakup kosztownych, dodatkowych gwarancji skracających w/w czas.

Łącze internetowe

Sugerowane łącze zapasowe, nawet komórkowe w abonamencie za 30zł miesięcznie.

Teoretyczny brak potrzeby zapasowego łącza internetowego.

Kopie zapasowe

Możliwość dowolnej konfiguracji środowiska kopii zapasowych w oparciu o szybką transmisję na dedykowaną przestrzeń dyskową. Odpowiedzialność DC ZETO za dane przechowywane w przestrzeni kopii zapasowych. Regularne testy odtworzeniowe.

Zwykle mało wydajny system kopii zapasowych, ponieważ z niskiej lub średniej półki, bardziej zawodny. Czasochłonne odtwarzanie danych w przypadku awarii. Najczęściej  brak dodatkowej platformy do przeprowadzania testów odtworzeniowych (bez testów nie ma pewności że po awarii dane uda się odtworzyć na nowym sprzęcie).

Dostęp

Symetryczne łącza światłowodowe z CIR po stronie DC ZETO sprawiają, że użytkownicy nie odczuwają różnicy w lokalizacji serwera.

Fizyczny dostęp do serwera umieszczonego lokalnie. Uzależnienie innych lokalizacji / pracowników mobilnych od dostępności łącza w centrali.

Bezpieczeństwo informacji

Kontrola procedur niepowołanego dostępu zgodnie z PN-ISO/IEC 27001:2007 (ISO 27001:2007), możliwość opracowania scenariuszy i monitorowania niestandardowych zachowań użytkowników. Własna ochrona fizyczna, monitoring, kontrola dostępu, wielopoziomowe zatwierdzanie operacji na danych. Brak motywacji do działań sabotażowych na danych Klienta.

Wyższe potencjalne ryzyko wycieku informacji lub kradzieży nawet całego serwera, czy też działań sabotażowych ze strony własnego personelu.

Zasoby osobowe IT

Pełna zastępowalność zasobów IT spośród licznego zespołu ZETO S.A. Odporność na okresowe braki kadrowe.

Koszty związane z możliwą rotacją kadry (rekrutacja, kosztowne szkolenia), urlopy, chorobowe itp.

Odporność na awarie

Wielopoziomowe systemy zabezpieczeń przed awarią DC ZETO (brak pojedynczego punktu awarii) oraz umowa SLA (zgodnie z ISO 20000) dają najwyższą gwarancję dostępności do dzierżawionych zasobów o każdej porze, 365 dni w roku. Ponadto specyfika działania DC ZETO w Poznaniu (między innymi obsługa Klientów z sektora finansów publicznych, w tym ZUS), wdrożone procedury i posiadane certyfikaty potwierdzają wysokie standardy pracy i gwarantują najwyższą ciągłość biznesową.

Brak dostępu do serwera w centrali (brak prądu, awaria urządzeń, nieumyślne działania, sabotaż itp.) utrudnia lub uniemożliwia pracę.

źródło: ZETO Poznań

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Ciekawe jaką prowizję dostajecie.