Gry komputerowe

Testy wydajności

przeczytasz w 1 min.

 

Wymagania Dragon Age

 MinimalneZalecane
System operacyjnyWindows XP (SP3)/ Vista/ Windows 7
CPUIntel Core 2  1.6 Ghz/ AMD 64 1.8 GHz dla Windows XP
Intel Core 2  1.8 Ghz/ AMD 64 2.2 GHz dla Vista/ Windows 7
Intel Core 2 Quad 2.4Ghz lub odpowiednik
Pamięć1GB dla Windows XP i 1,5 GB dla Vista/ Windows2 GB  dla Windows XP i 4 GB dla Vista/ Windows 7
HDD20 GB wolnego miejsca
GrafikaATI Radeon X850 128MB/ NVIDIA GeForce 6600 GT 256MB dla Windows XP
ATI Radeon X1550 256MB/ NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB dla Vista/ Windows 7
ATI 3850 512 MB/ NVIDIA 8800GTS 512 MB lub lepsze

 

Wymagania Left 4 Dead 2

 Minimalne
System operacyjnyWindows XP/ Vista/ Windows 7
CPUIntel Core 2 Duo 2.4 GHz
Pamięć1 GB dla XP i 2GB dla Vista/ Windows 7
HDD7.5 GB wolnego miejsca
Grafikawymagana pełna obsługa DirectX 9 i Shader Model 3.0 - NVidia 7600 / ATI X1600

 

Platformy testowe

  1. Notebook Acer Aspire 8940G
  2. Notebook Acer Aspire 5940
  3. Notebook MSI G640
  4. Notebook MSI G628

 

Tabela ustawień Dragon Age

 MaxAvgMin
Anty-aliasing8x4x2x
Detale graficzneB. wysokieWysokieŚrednie
Synchronizacja pionowaWłączoneWyłączoneWyłączone
Texture detailWysokie   Wysokie   Średnie
Frame buffer effectWłączoneWłączoneWłączone

Tabela ustawień Left 4 Dead 2

Ustawienia graficzne Aspire 8940
 MaxAvgMin
Anty-aliasing16xQ CSAA8x CSAA2x MSAA
Tryb filtrowaniaAnizo 16xAnizo 4xAnizo 2x
Synchronizacja pionowa Włączone (potrójny bufor) Wyłączone Wyłączone
Detale shadera B.wysokieB.wysokie Srednie
Szczegóły efektów  Wysokie WysokieŚrednie
Szczegóły modeli/tekstur  WysokieŚrednie Średnie
    
Ustawienia graficzna Aspire 5940
 MaxAvgMin
Anty-aliasing8xMSAA4xMSAA2x MSAA
Tryb filtrowaniaAnizo 16xAnizo 4x Anizo 2x
Synchronizacja pionowaWłączone (potrójny bufor)WyłączoneWyłączone
Detale shaderaB.wysokieB.wysokieSrednie
Szczegóły efektów WysokieWysokieŚrednie
Szczegóły modeli/tekstur WysokieŚrednieŚrednie
    
Ustawienia MSI G640  i G628 (nietypowe rozdzielczości)
 MaxAvgMin
Anty-aliasing16xQCSAA / 8xMSAA8xCSAA / 4xMSAA2x MSAA
Tryb filtrowaniaAnizo 16xAnizo 4xAnizo 2x
Synchronizacja pionowaWłączone (potrójny bufor)WyłączoneWyłączone
Detale shaderaB.wysokieB.wysokieSrednie
Szczegóły efektów WysokieWysokieŚrednie
Szczegóły modeli/tekstur WysokieŚrednieŚrednie

 

Na potrzeby testów w każdej grze wybrałem określone „miejscówki” bądź misje, które moim zdaniem umożliwiały otrzymanie jak najbardziej wiarygodnych wyników. W przypadku Dragon Age mój pierwszy wybór padł na dzielnice targową w mieście Denerim, gdzie występuje sporo obiektów ruchomych i postaci. Zapewnia to odpowiednie wykorzystanie zarówno procesora, jak i karty graficznej.

Drugą lokacją było miejsce potyczki z jednym ze zbuntowanych magów, gdzie zarówno nasza drużyna jak wrogowie korzystali z przeróżnych zaklęć magicznych. Pomimo zamkniętego obszaru walki i stosunkowo małej atrakcyjności tej lokacji efekty graficzne wszystkich czarów dość mocno obciążały kartę graficzną.


Walka ze zbuntowanym magiem - Uldredem

Nieco bardziej wymagająca okazała się Left 4 Dead 2. Ze względu na sporą różnorodność lokacji i działanie AI Directora 2.0, który potrafił zmieniać rozstawienie przeciwników za każdym uruchomieniem gry, postanowiłem lekko zmodyfikować zasady dokonywania pomiarów wydajności. Na potrzeby testu wybrałem kampanie Krwawa Ulewa i misje „Miasteczko fabryczne” (otwarte przestrzenie, spora liczba zombie) oraz „Ucieczka z cukrowni” (zmiana warunków pogodowych – oberwanie chmury i gwałtowne ataki dużych grup zombie). W każdej z nich sprawdzałem wydajność dwukrotnie w ściśle określonych miejscach, a po zakończeniu testu przyjmowałem wypadkową ilość klatek na sekundę z dwóch otrzymanych pomiarów. W ten sposób wyniki wydają się bardziej wiarygodne.


Krwawa ulewa – Miasteczko fabryczne


Krwawa ulewa – Ucieczka z cukrowni