Gry

Porównanie grafiki na PC, PS3, Xbox360

[Tę część testu przygotował Maciej Piotrowski]

PC

PS3

X360

Jak zapewne wiecie druga odsłona Far Cry 2 została pomyślana jako gra multiplatformowa. Oznacza to ni mniej ni więcej, że już podczas jej tworzenia zakładano powstanie nie tylko wersji przeznaczonej na komputery PC, ale również na konsole nowej generacji. Temu też celowi służyć miał nowy, autorski silnik Ubisoft Monreal – Dunia, przygotowany specjalnie z myślą o Far Cry 2. Jak już zapewne mieliście okazje samemu się przekonać jest to naprawdę potężne narzędzie niosące ogromne możliwości, ale i sporo wymagające. Jak w takim wypadku udało się przenieść Dunie na konsole nowej generacji? Czy jakość konsolowych portów gry mocno odbiega od tego co prezentuje nam wersja PC?

PC

PS3

X360

Otóż jak się okazuje obie konsolowe wersje Far Cry 2 wypadły nadspodziewanie dobrze. Przygotowane zostały one niezwykle starannie i w dostępnych dla siebie rozdzielczościach mogą nawet konkurować z edycją pecetową. Oczywiście wytrawne oko gracza komputerowego z miejsca dostrzeże pewne różnice pomiędzy oprawą graficzną prezentowaną przez konsole, a „starym poczciwym piecem” (o czym za chwilę). Nie zmienia to jednak faktu, iż twórcy z Ubisoft Montreal wykazali się nie lada umiejętnościami dostosowując tak zaawansowany technicznie tytuł do bądź co bądź ograniczonych next genów. Jednocześnie proces ten nie spowodował znaczniejszej utraty jakości oprawy wizualnej.

 PC

PS3

X360

Niestety, po raz kolejny, nad czym bardzo ubolewam, gra na konsole Playstation 3 ma zmniejszoną rozdzielczość względem jej starszego konkurenta – Xbox’a 360. Nie wiedzieć czemu, konsola, która zgodnie z szumnymi zapewnieniami jej twórców jest potężniejsza od innych tego typu urządzeń nie potrafi podołać rozdzielczości FullHD. Tym samym, edycja gry przeznaczona na konsole Microsoftu „chodzi” w rozdzielczości 1080p, podczas gdy PS3 – jedynie w 720p.

Poziom szczegółowości na PC

W tym miejscu trzeba jeszcze zaznaczyć, że obie wersje konsolowe recenzowanej gry posiadają ograniczenie ilości wyświetlanych klatek do 30-stu. Nie oznacza to bynajmniej, że w ten sposób zagwarantowano stałą płynność animacji. Zarówno bowiem edycji xboxowej jak i tej przeznaczonej na PS3 zdarza się czasami „chrupnąć”. I chociaż podobnie jak w przypadku opisywanego wcześniej Fallout’a 3 wersja przeznaczona na konsole Sony ma pewne bardziej widoczne problemy z płynnością i gubieniem klatek to jednak nie jest to aż tak drastyczne i nie wpływa zasadniczo na komfort rozgrywki.

Posterunek - PC

Posterunek - PS3

Posterunek - X360