Karty graficzne

Testy: Gry

przeczytasz w 8 min.

BattleField: Bad Company 2

Bad Company 2 jest jednym z największych konkurentów dla serii Call of Duty. Jako gracz wcielamy się w jednego z żołnierzy i przechodzimy kolejno przygotowane przez twórców etapy. Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur. Zobacz artykuł Bad Company 2 - recenzja i testy wydajności.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 106
78
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 105
86
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 105
81
Radeon 5970 2GB (725/1000) 103
81
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 94
79
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 88
75
Radeon 5870 1GB (850/1200) 73
57
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 72
59
Radeon 6850 1GB (775/1000) 69
54
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 68
56
Radeon 6870 1GB (900/1050) 66
50

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 98
74
Radeon 5970 2GB (725/1000) 96
73
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 91
74
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 89
71
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 78
64
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 74
62
Radeon 5870 1GB (850/1200) 63
50
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
51
Radeon 6870 1GB (900/1050) 58
46
Radeon 6850 1GB (775/1000) 58
45
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 54
46


Mając w komputerze akcelerator GeForce GTX 570 mogliśmy sobie pograć w Bad Company 2 na wysokich detalach graficznych. Nie następowały duże spadki wydajności, a średnia liczba kl./s była w pełni zadowalająca.

GeForce GTX 570 uzyskał nieco lepszą wydajność w porównaniu do GeForce’a GTX 480 i Radeona 5870. O ile w przypadku tego drugiego różnica cenowa jest całkiem pokaźna (ok. 200 zł), o tyle GTX 480 kosztuje tyle samo, co opisywana nowość.

Crysis

Crysis pomimo długiej obecności na rynku nadal świetnie nadaje się do testów kart graficznych. Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia niestety spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 5970 2GB (725/1000) 44
23
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 43
32
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 43
23
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 40
30
Radeon 5870 1GB (850/1200) 36
29
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 35
24
Radeon 6850 1GB (775/1000) 34
28
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 34
25
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 29
24
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21

 

Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 41
22
Radeon 5970 2GB (725/1000) 39
22
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 35
28
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 34
23
Radeon 5870 1GB (850/1200) 29
24
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 29
21
Radeon 6850 1GB (775/1000) 28
23
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 28
20
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 24
19
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 22
18

 

W Crysis GeForce GTX 570 okazał się minimalnie szybszy od kosztującego tyle samo GeForce’a GTX 480 i zauważalnie szybszy od poprzednika, układu graficznego GeForce GTX 470. Zabrakło natomiast mocy przerobowej, aby zbliżyć się pod względem minimalnej liczby kl./s do Radeona 5870.

Karta GeForce GTX 570 na najwyższych detalach graficznych w Crysis zapewniała dość dobrą wydajność w trybie 1680x1050. Gdyby wyłączyć wygładzanie krawędzi można podbić rozdzielczość do 1920x1200.

CMR: Dirt2

Jak dotąd najnowsza część z serii Colin McRae. Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11. Zobacz artykuł DiRT 2 w DirectX 11 - jakość grafiki.

CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16

GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 122
109
Radeon 68501GB (775/1000) - CF 117
106
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 112
100
Radeon 5970 2GB (725/1000) 111
101
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 94
83
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 92
82
Radeon 5870 1GB (850/1200) 79
70
Radeon 6870 1GB (900/1050) 73
66
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 73
64
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 65
57
Radeon 6850 1GB (775/1000) 63
57

 

CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Radeon 68501GB (775/1000) - CF 106
92
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 105
92
Radeon 5970 2GB (725/1000) 99
90
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 97
86
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 81
71
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 77
69
Radeon 5870 1GB (850/1200) 70
62
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
53
Radeon 6850 1GB (775/1000) 56
49
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 55
48

 

Bohater artykułu nie miał żadnych problemów z utrzymaniem płynności w najwyższych opcjach graficznych, włącznie z wysokim trybem wygładzania krawędzi. Dobrą wydajność karta oferowała zarówno w rozdzielczości 1680x1050, jak i 1920x1200.

Karta była szybsza od GeForce’a GTX 480. W tyle zostawiła także Radeona 5870, który jest od jednak tańszy o ok. 200 zł.

Arcania - Gothic 4

Jest to już czwarta część tej dobrej gry typu cRPG (role-playing). Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10.

Arcania - Gothic 4 - DX10
1680x1050, Wysokie Detale, AF x16

ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 64
47
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 64
45
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 58
44
Radeon 68501GB (775/1000) - CF 56
35
Radeon 5870 1GB (850/1200) 50
40
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 48
37
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) 47
38
Radeon 5850 1GB (725/1000) 43
34
Radeon 6850 1GB (775/1000) 40
33
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) 39
33
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 37
30
GeForce GTX 460 768MB (675/900) 36
29

 

Arcania Gothic 4 - DX10
1920x1200, Wysokie Detale, AF x16

ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 57
45
Radeon 68501GB (775/1000) - CF 56
32
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 54
43
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 50
40
Radeon 5870 1GB (850/1200) 45
38
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) 41
34
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 40
33
Radeon 5850 1GB (725/1000) 37
30
Radeon 6850 1GB (775/1000) 34
29
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) 33
29
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 31
25
GeForce GTX 460 768MB (675/900) 30
24

 

W rozdzielczości 1920x1200 najszybsze akceleratory graficzne nie osiągają nawet 60 kl./s. W przypadku GeForce GTX 570 nie mieliśmy żadnych oporów, aby grać komfortowa właśnie w tak wysokiej rozdzielczości obrazu. Wydajność jaką oferowała ta karta była w zupełności wystarczająca. Nowość „zielonych” była w Arcanii nieco szybsza od Radeona 5870 i sporo wydajniejsza od modelu GeForce GTX 470.