• benchmark.pl
  • Gry
  • DiRT 2 w DirectX 11 - jakość grafiki, optymalne karty graficzne
DiRT 2 w DirectX 11 - jakość grafiki, optymalne karty graficzne
Gry

DiRT 2 w DirectX 11 - jakość grafiki, optymalne karty graficzne

przeczytasz w 2 min.

Testujemy 12 kart graficznych. Sprawdzamy czy w DiRT2 da się grać na notebooku, oraz jak skaluje się z mocą CPU. Prezentujemy efekty i ustawienia DirectX 11.

 
Wymagania
wiekowe:
12+
Producent: Codemasters Software
Wydawca:Codemasters Software
Dystrybutor PL:Codemasters Software
Gatunek:Wyścigi
Tryb Gry:single/ multi
Cena

120 zł (PC)
200 zł (PS3)
200 zł (X360)

Premiera:28 listopada 2009
Premiera PL:4 grudnia 2009
Demo gry:tak (pobierz)

W grudniu 1998 roku pojawiła się gra Colin McRae Rally, którą pamięta z pewnością większość starszych graczy. Wymagała procesora Pentium II 233 MHz, 32 MB RAM i akceleratora 3D, oferując przy tym naprawdę świetną grafikę, jak na tamte lata. Od początku było wiadomo, że nie może to być jedyny tytuł i z pewnością powstanie cała seria „Kolinów”.

W 2007 roku Codemasters wypuściło pierwszą część DiRT opartą o silnik Neon oferujący piękne efekty graficzne, wspierający DirectX 10. Dzisiaj mamy okazję zagrać w drugą część DiRT, obsługującą już najnowszy standard DirectX 11, przy okazji silnik jest kompatybilny wstecz – wspiera DX9 i DX10. Zastanawiasz się pewnie, czy DiRT2 wprowadza jeszcze jakieś zmiany, prócz świetnej oprawy graficznej, zatem – wrzuć jedynkę i ruszamy!


Jeden mały skok dla człowieka, jeden wielki luz w zawieszeniu…

By nie było zbyt łatwo, autorzy na początek przygotowali tor przeszkód - mowa oczywiście o zabezpieczeniu SecuROM w wersji 7. Stwór ten skutecznie ogranicza osoby posiadające oryginalne wersje gier, a crackerom sprawia kilka godzin zabawy. Zastosowanie tego zabezpieczenia równa się oczywiście z potrzebą aktywacji gry przez Internet, przez co gracze niepodłączeni do sieci są pozbawieni możliwości gry.


Kupiłeś oryginał? To teraz pośmiejemy się z Ciebie ;)


All my EXs live in Texas…

Gdy już uporamy się z instalacją, czeka nas kolejne zaskoczenie. Menu główne …nie będące do końca menu głównym. Autorzy wpadli na pomysł stworzenia interaktywnego interfejsu, który przedstawia przyczepę rajdowca i miejsce zapisów na wyścigi z możliwością wprowadzania modyfikacji do posiadanych wozów, czy też nabywania nowych.


Odpal race i biegiem do wozu!

Przed rozpoczęciem wyścigu mamy możliwość wybrania państwa, czy też stanu, w którym chcemy się ścigać, następnie wybieramy interesującą nas klasę i …wychodzimy z przyczepy, by dokonać ewentualnych zmian w pojeździe.

Oczywiście osoby nie znające się na tych wszystkich mechanicznych kruczkach, mogą pominąć ustawianie i skupić się np. na zakupie nowego modelu. Pojazdów do zakupienia nie ma zbyt wiele. Zostały podzielone na klasy, a dodatkowo możemy odblokować samochody specjalne np. po idealnym przejechaniu kilku "oesów".

Przykrym zaskoczeniem był dla mnie brak trybu multiplayer w testowanej wersji recenzenckiej. Po premierze gry zamieszczę uzupełnienie.