
Grid 2 bazuje na silniku EGO Engine. Jego wcześniejsze wersje były wykorzystywane do innych produkcji firmy Codemasters. Ma to swoje zalety, jak i wady. Wymagania sprzętowe nie należą do jakichś wybitnie dużych, a na ekranie prezentowana jest grafika wysokiej jakości. Z drugiej strony pamięta się, że Radeony lepiej, lub znacząco lepiej wypadały w pomiarach wydajności w porównaniu do kart graficznych GeForce z podobnego segmentu cenowego. W ostatnim Dirt: Showdown wyraźnie to było widać.
W grze maamy możliwość wyboru pięciu trybów graficznych:
- Ultra
 - Wysokie
 - Średnie
 - Niskie
 - Bardzo niskie
 
Dodatkowo możemy ręcznie edytować konkretne detale graficzne. Uwaga, wybranie najwyższego stopnia nie powoduje aktywowania technologii SAO (Soft Ambient Occlusion).
Poziom detali graficznych
![]() Bardzo niskie  | ![]() Niskie  | 
![]() Średnie  | ![]() Ultra  | 
![]() Wysokie  | 
Wszelka zmiana poziomu detali jest dostrzegalna gołym okiem. Najbardziej widocznym są różnice w cieniach i oświetleniu. Im niższym poziom, tym spada też liczba obiektów widocznych na ekranie i złożoność odbić na karoserii auta.
![]() Bardzo niskie  | ![]() Niskie  | 
![]() Średnie  | ![]() Ultra  | 
![]() Wysokie  | 
Poziom detali przedstawiam jeszcze w innej scenerii. Warto jednak zwrócić uwagę na poziom tekstur obiektów w tle, np. budynków, albo asfaltu. W niższych ustawieniach jakoś nie rzuciło mi się w oczy, aby miały one gorszą rozdzielczość.
Wygląd auta
![]() Niskie  | ![]() Średnie  | 
![]() Wysokie  | 
W najniższym ustawieniu z wnętrza samochodu znika kierowca, spada też złożoność refleksów.
Wygładzanie krawędzi
![]() MSAA x0  | ![]() MSAA x2  | 
![]() MSAA x4  | ![]() MSAA x8  | 
W samochodówkach wygładzanie krawędzi według mnie jest bardzo istotne. Wszelkie krawędzie barierek, murów, czy auta znacznie lepiej wyglądają z włączonym MSAA, aniżeli bez. Wystarczy chociażby ustawienie tej technologii na poziomie x2, aby większość nieprzyjemnych dla oka schodków zostało zniwelowana.




















