Karty graficzne

Testy: Metro 2033, Shogun 2, Stalker: Zew Prypeci

przeczytasz w 2 min.

Metro 2033

Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 61
44
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 53
35
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 49
37
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 47
34
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 43
30
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 39
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 32
22
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 31
19
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 26
19
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 25
18
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 23
15
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 21
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 przez wiele miesięcy jest w naszej puli testowej i jak dotąd nie odważyliśmy się prezentować wyników z wygładzaniem krawędzi. :) Ta gra ma niesamowite wymagania, choć jakość grafiki jak na obecne czasy już nieco przestaje powodować opad szczęki. Jeśli chodzi o same wyniki, w zasadzie wszystkie karty graficzne poradziły sobie dobrze w niższym trybie obrazu. Nie można już tego powiedzieć, gdy spojrzymy na wyniki w 2560x1600. Tak naprawdę to jedynie Radeon 6990 oferuje „jako taką” grywalność. Co więcej, zauważyliśmy że Radeony lepiej wypadają od konkurencyjnych kart GeForce. Jest to o tyle dziwne, że Metro 2033 było tworzone przy współpracy z firmą Nvidia.

 

Shogun 2

Shogun 2

Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 98
61
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 78
55
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 77
54
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 74
51
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 68
46
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 52
37
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Shogun 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 62
45
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 49
36
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 45
32
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 45
32
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 42
32
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 30
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dla odmiany gra pisana pod okiem AMD. Ze względu na to, że to gra strategiczna, nie trzeba tutaj ogromnej liczby kl./s, aby móc bezproblemowo przechodzić kolejne misje i zadania. Stąd też na każdej karcie graficznej, która znalazła się w  zestawieniu pogramy w trybie 2560x1600 bez większych problemów. Najlepszymi rezultatami chwali się dwurdzeniowy Radeon 6990 i dopiero daleko zanim uplasował się podkręcony Asus Radeon 7970 TOP. Polecamy zwrócić uwagę na wydajność GeForce’a GTX 680, który testy kończył z takim samymi wynikami, jak potężny GeForce GTX 590.

 

Stalker: Zew Prypeci

Stalker: Zew Prypeci

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 131
115
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 105
94
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 96
87
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 90
83
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 86
71
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 77
73
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 85
78
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 74
65
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 61
54
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 58
51
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 52
46
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 52
47
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Zew Prypeci w rozdzielczości Full HD nie sprawi zmartwień posiadaczom układów graficznych z powyższych wykresów. Gra działa z superpłynną animacją, bez żadnych przycięć. Sytuacja nieco ulega zmianie po przejściu do trybu 2560x1600 pikseli. Najtańsze z całej stawki karty Zotac GeForce GTX 580 AMP!2 i XFX Radeon 7950 BE DE poradziły sobie całkiem przyzwoicie, choć najlepiej gdy w komputerze mamy zainstalowanego Radeona HD 7970. Na szczycie stawki ponownie stawił się dwurdzeniowy Radeon 6990.