Karty graficzne

Testy: Battlefield 4

Battlefield 4
1920 x 1080 px, MP, ustawienia maksymalne, AF x16

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (Mantle) 72
63
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition 69
57
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (DX) 52
48
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (DX) 44
33
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (Mantle) 42
28
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition 41
34
Radeon R9 270X (Mantle) 35
26
Radeon R9 270X (DX) 32
24
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Battlefield 4
1920 x 1080 px, MP, ustawienia wysokie

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (Mantle) 126
93
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition 114
90
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (Mantle) 90
69
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (DX) 88
65
Radeon R9 270X (Mantle) 71
50
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (DX) 62
41
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition 58
40
Radeon R9 270X (DX) 49
35
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

W najwyższych ustawieniach Battlefield teoretycznie jest grywalny zarówno na Radeonie 290X jak i GeForce GTX 970. W praktyce - jedynie na tym drugim. Wynika to z faktu, że w trybie Mantle występują bardzo irytujące przycięcia, które skutecznie psują zabawę. Podobnego problemu w API DirectX nie zauważyłem. Sytuacja wygląda analogicznie w przypadku ustawień wysokich. Choć oczywiście Radeon 290X zapewnia tutaj w miarę sensowną płynność animacji w trybie DX. Dodatkowo należy odnotować, że jest to jedyna gra, która ma taki problem w trybie Mantle.