Karty graficzne

Testy: Dragon Age: Inquisition

Dragon Age Inquisition
1920 x 1080 px, Wbudowany benchmark, ustawienia ultra, MSAA x2, pełne HBAO

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (Mantle) 44
38
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (DX) 37
32
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition 36
31
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC(Mantle) 32
26
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (DX) 26
21
Radeon R9 270X(Mantle) 23
18
Radeon R9 270X (DX) 22
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Dragon Age Inquisition
Wbudowany benchmark, ustawienia wysokie, HBAO, DX11

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (Mantle) 62
55
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (DX) 55
50
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition 53
47
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (Mantle) 50
44
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (DX) 42
35
Radeon R9 270X (Mantle) 34
29
Radeon R9 270X (DX) 29
24
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition 28
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Najnowsze dzieło studia Bioware ma całkiem spory apetyt na zasoby, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest to RPG. Włączenie Mantle w przypadku naszej konfiguracji testowej dało całkiem niezły efekt. We wbudowanym benchmarku wyniki pomiarów z wykorzystaniem tego API było średnio wyższe o 15 do 20% od analogicznych rezultatów w trybie DirectX. Trzeba jednak pamiętać, że w rzeczywistej rozgrywce różnice są nieco mniejsze. Nadal jednak przyrost wydajności dzięki zastosowaniu Mantle jest wyraźnie widoczny.