Gry komputerowe

Platforma testowa i metodyka

 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i5 3570K 3,4 @ 4,3 GHz (4C/4T)

 Asus P8P67 PRO

Płyta główna:
Asus P8P67 PRO

Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Karta graficzna:
Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (965/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (1030/1325 MHz)

 Crucial 2 x 4 GB 1600 MHz

Pamięć RAM:
Crucial 4 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Samsung 840 Pro 256 GB

Dysk SSD:
Samsung 840 Pro 256 GB

Seasonic Platinum-660 W

Zasilacz:
Seasonic Platinum-660 W

Sterowniki, system operacyjny:

  • Windows 7 64-bit
  • Catalyst 14.9.1 Beta

Metodologia testowa:

Przeprowadzanie testów wydajności w najnowszej odsłonie NBA było nieco kłopotliwe. Wynika to z dwóch powodów – zlikwidowano wbudowany benchmark, który był dostępny w poprzednich edycjach gry, a sama rozgrywka ma wiele elementów losowych przez co uzyskanie powtarzalnych wyników jest niezwykle trudne. Ostatecznie zdecydowałem się na testowanie wydajności w następujący sposób: pięciokrotnie rozgrywałem jedną kwartę tego samego meczu, skrajne wyniki odrzucałem, a z pozostałych wyciągałem średnią. W mojej opinii takie rozwiązanie najlepiej oddaje warunki panujące w trakcie zabawy. Do testów użyłem trzech spreparowanych przeze mnie opcji graficznych: wysokie, średnie i niskie. Dokładne ustawienia dla każdego z tych szablonów możecie zobaczyć na zdjęciach poniżej. Na koniec, uprzedzając możliwe komentarze i teorie – w teście wzięły udział jedynie karty graficzne AMD, co wynika tylko i wyłącznie z faktu, że takowe z obozu zielonych nie dojechały do mnie na czas. Gra posiada twardy limit klatek na sekundę – 120. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.


Ustawienia wysokie


Ustawienia średnie


Ustawienia niskie