Gry

Pojazdy, wyścigi

Oczywiście, żeby nie było za łatwo, twórcy wprowadzili nieco inny podział samochodów, i w ten sposób mamy odpowiednie klasy do każdego wyścigu:

Grip

  1. Grip - Bardzo proste zasady, wyścig odbywa się na zamkniętym torze z podziałem na liczbę okrążeń, wygrywa ten, który jako pierwszy z ośmiu zawodników dojedzie do mety.

     
  2. Grip Class - Zasady podobne, jak w gripie, z różnicą podziału samochodów na klasy: A (auta słabsze) i B (auta mocniejsze). Gracz rywalizuje tylko z samochodami ze swojej klasy, jednak obie startują w tym samym czasie, na tym samym torze.

     
  3. Sector Shootout - Tor jest podzielony na 4 checkpointy, na których zliczane są malejące z czasem punkty (na starcie dostajemy określoną ilość punktów, która stale maleje i musimy dojechać do kolejnego checkpointa zachowując największą punktację, wtedy dostajemy kolejny zapas punktów). Podczas trzech okrążeń pięciu zawodników stara się zdobyć jak największą liczbę punktów, przy czym za dominację na wszystkich checkpointach przyznawana jest premia w wysokości 500pkt.

Speed

  1. Speed Challenge - Prosta trasa o długości 10-30km z nielicznymi zakrętami. Wbrew pozorom, wyścig nie jest łatwy, gdyż całą długość trasy należy pokonać z maksymalną prędkością. W zawodach startuje do 8 zawodników.

     
  2. Max Speed - Trasa zostaje podzielona na 3-10 checkpointów, gdzie na każdym spisywana jest prędkość pojazdu w chwili mijania checkpointu. Prędkości są sumowane, wygrywa zawodnik z największą sumą punktów.

Drift

Bardzo krótka i bardzo kręta trasa, liczy się umiejętność sterowania pojazdem w kontrolowanym poślizgu. Im dłuższy ślizg i składający się z większej liczby kombinacji, tym więcej punktów zawodnik otrzymuje. Przy zderzeniu z  przeszkodą zliczanie punktów jest zatrzymywane.

Drag

  1. 1/4 Mile Drag - Wyścig na prostej trasie, przed zawodami zawodnik rozgrzewa opony w swoim pojeździe. Należy wystartować w najlepszym momencie i w ten sam sposób zmieniać biegi w pojeździe. Konkurencja dzieli się na trzy etapy, z których punkty są sumowane - wygrywa gracz z największą ilością punktów.

     
  2. 1/2 Mile Drag - Identyczne zasady, jak w wyścigu na 1/4 mili, różnica jest w długości trasy.

     
  3. Wheelie - Dosyć trudna konkurencja, należy jak najdłuższy odcinek trasy przejechać na dwóch tylnych kołach. W zawodach startują pojazdy z napędem na tylną oś, przy czym zalecana moc silnika to 900KM i więcej. Konkurencja podzielona jest na trzy etapy, z każdego etapu punkty są sumowane - wygrywa zawodnik z większą liczbą punktów.


 

Podział obowiązuje 4 klasy wyścigów - do każdego rodzaju wyścigu musimy mieć osobny samochód, przy czym dobrze by było pamiętać, że do driftu dopuszczane są wyłącznie pojazdy z napędem tylno osiowym. W pewnym sensie jest to utrudnienie, jednak podział rzeczywiście się sprawdza - wbrew pozorom łatwiej jest tuningować pojazdy przy takim podziale. Dla przykładu - pojazd do konkurencji Speed i pojazd do konkurencji Drift, w Speedzie liczy się maksymalna prędkość samochodu, co osiągamy kosztem mocy pojazdu, natomiast w Drifcie liczy się jak największa moc silnika kosztem prędkości - dzięki temu mamy kompromis, co w pewien sposób ułatwia rozgrywkę. Utrudnieniem jest fakt, że już na początku gry musimy dokładnie rozplanować przebieg kariery - w co będziemy inwestować i w jakich klasach będziemy startować; na początku gry zbędne będą nam pojazdy do Driftu, czy konkurencji Speed. Ciekawie rozwiązano sposób wyboru zawodów - zamiast zwykłego "Start Race" poruszamy się po ogromnym grafitti namalowanym na asfalcie; z początku przeskakiwanie między ikonkami może być nieco kłopotliwe, jednak po dłuższym czasie dostrzeżemy zalety takiego rozwiązania. Po najechaniu na ikonę zawodów ukazują się szczegółowe informacje odnośnie dostępnych w danym dniu konkurencji. Następnie musimy wybrać pojazdy, którymi chcemy startować w zawodach - po jednym do każdej klasy + jeden samochód zastępczy.

Autorzy w ciekawy sposób rozwiązali problem wyboru wyścigów

Po dokonaniu wyboru przenosimy się na teren wyścigów, gdzie widzimy swój samochód, hostessy;), pojazdy przeciwników i gapiów robiących zdjęcia. Tutaj menu wygląda już standardowo - wybieramy konkurencję i rozpoczynamy wyścig. W tej chwili "gracze-wymiatacze" mogą się nieco zdziwić, ponieważ nie możemy już spokojnie przejeżdżać tras ocierając się o bandy - każde uderzenie, każda kraksa ma swoje następstwa w działaniu pojazdu i tu trzeba przyznać, że autorom model zniszczeń naprawdę się udał! Przy czym, po kompletnym zniszczeniu pojazdu wycofani jesteśmy z konkurencji i musimy pojazd naprawić - czy to przy pomocy markerów (takich są dwa - jeden rodzaj do zniszczeń lekkich i średnich, drugi do aut kompletnie zdezolowanych), czy pieniędzy, które naprawdę warto oszczędzać na nieco szczytniejsze cele, na przykład zakup nowego wozu, a tych w grze jest naprawdę dużo - ponad 60 pojazdów. Każdy samochód jest wiernie odwzorowanym modelem, oczywiście licencjonowanym, szkoda jednak, że znowu zabrakło wnętrz pojazdów. Oczywiście każdy wóz różni się osiągami - przyspieszeniem, maksymalną prędkością, czy sterownością. Tras, po których będziemy jeździć teoretycznie jest sporo, jednak w rzeczywistości powtarzają się, a szkoda, bo po dłuższej grze rozgrywka staje się nieco monotonna, mimo silniejszych rywali, czy lepszych pojazdów. Udziela się to zwłaszcza pod koniec gry, gdzie startujemy w serii wyścigów dążąc do pobicia bossa danej klasy. Pewną odskocznią od tej monotonności może być funkcja tworzenia własnych dni wyścigów. Wybieramy trasę, liczbę oponentów na trasie, zapisujemy zestaw i albo sami się ścigamy, lub dzielimy się naszym pakietem wyścigów z innymi graczami z całego świata!