Karty graficzne

Testy wydajności : Vertex Shader i Pixel Shader

przeczytasz w 1 min.

NV40 faktycznie może się pochwalić imponującą wydajnością jednostki cieniowania pikseli. Pomimo szybkości wypełniania niższej aż o 2800 Megapikseli/s ! (8400 MP/s w X800XT i zaledwie 5600 MP/s w 6800 GT) w testach PS 2.0 procesor nVidii wyprzedził układ ATi o 15-20%. Niewykluczone zatem, że superskalarna architektura nVidii nie jest jedynie pustem zapisem w specyfikacji i niesie za sobą realne korzyści. Oby tylko nie okazała się to jakaś kolejna, 'drobna' optymalizacja w sterownikach nVidii.

Oba konkurujące ze sobą procesory - nVidii NV40 i ATi R420 - mają teraz po 6 jednostek Vertex Shader. Ich wydajność geometryczna, czyli ilość instrukcji na sekundę, w dużej mierze zależy od częstotliwości taktowania GPU, tak więc pracujący z częstotliwością 350 MHz 6800 GT wypada nieco słabiej od taktowanego zegarem 525MHz Radeona X800XT i 475 MHz Radeona X800 Pro. Oczywiście trzeba pamiętać, że test ten ogranicza się jedynie do porównania wydajności na kodzie w modelu cieniowania 2.0.