Karty graficzne

Podsumowanie: kto strzela bramke?

przeczytasz w 2 min.

bierzmy zatem w całość wszystkie nasze spostrzeżenia na temat nowej serii GeForce 6:

  • znacznie wyższa wydajność dzięki 12- i 16-potokowej architekturze
  • ... i siłą rzeczy znacznie lepsza wydajność w trybie FSAA i  filtrowaniu anizotropowym
  • nowoczesny silnik CineFX 3.0 zgodny z Modelem Cieniowania 3.0 (Vertex i Pixel Shader 3.0)
  • ulepszone algortymy wygładzania krawędzi
  • zaawansowany video procesor zintegrowany w GPU
  • żadnych problemów z chłodzeniem i temperaturą procesora

To wystarczająco dużo zalet, aby zaufać nowym produtom nVidii. Co do jednego jesteśmy absolutnie pewni: przy cenie za jaką można dostać GeForce 6800, nie ma już sensu inwestować w karty FX 5900 i FX 5900 Ultra (wyłączając FX 5900 XT, która należy do wyższego segmentu średniego).

Jeśli chodzi o wybór pomiędzy wersją 12- i 16-potokową, gracze-fascynaci którzy zdecydują się na zakup mocniejszej karty, otrzymają 20-40% wzrost wydajności - można się nim cieszyć przede wszystkim w trybie wygładzania FSAA w wysokich rozdzileczościach. Wzrost wydajności jest adekwatny do różnicy w cenie tych kart - około 30% - a więc jeśli lekką ręką możemy wydać 2 tysiaki na kartę graficzną, to z pewnością nie będzie to pusty wydatek.


W porównaniu do konkurenta, seria GeForce 6800 wypada średnio o 5-20% słabiej, ale elementem kluczowym w wyciąganiu ostatecznych wniosków jest cena kart: Radeon X800 Pro jest aż o 35% droższy od GeForce 6800 (np: Sapphire X800 Pro vs Leadtek 6800)

... natomiast za 6800 GT zapłacimy o około 15-20% mniej niż za Radeona X800 XT. To oczywiście wnioski wyciągnięte na dzień przygotowywania artykułu (20 lipiec), ale uświadamiają jak ważna jest cena produktów podczas porównywania ich osiągów.

Przewagę nad produktami ATi z serii X800 - której nVidii nie można odmówić - GeForce 6 zyskuje przede wszystkim dzięki nowoczesnemu silnikowi graficznemu, w pełni zgodnemu z DirectX 9c i SM 3.0. Jednak o tym będziemy mogli powiedzieć znacznie więcej po pojednyku nowych chipów w grach obsługujących zaawansowane technologie: Shader Model 3.0 (Doom III, HalfLife2, FarCry 1.2, Stalker...) czy UltraShadow.

GeForce 6800
12-potokowa architektura
świetna wydajność i dobra cena
nowy silnik graficzny VS 3.0 i PS 3.0
zintegrowany Video procesor
GeForce 6800 GT
16-potokowa architektura
wysoka wydajność
nowy silnik graficzny VS 3.0 i PS 3.0
zintegrowany Video procesor

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!