Karty graficzne

Pierwsze testy wydajności

przeczytasz w 1 min.

Jako że kartę mamy zaledwie od kilkunastu godzin, przed dalszym omówieniem nowych technologii - m.in. najbardziej interesujące naszym zdaniem "przeźroczyste wygładzanie krawędzi" - podzielimy się wynikami wydajności G70.

W 3D Marku 2005, wykorzystującym kod Vertex i Pixel Shader 3.0, nowa karta uzyskuje do 38% lepsze wyniki niż GeForce 6800 Ultra. Trzeba przyznać że to imponujący rezultat.

Starszy już 3D Mark 2003 korzysta jedynie z kodu VS i PS 2.0, więc wzrost wydajności 'siódemki' w stosunku do 6800 Ultra płynie przede wszystkim z większej liczby jednostek Vertex Shader (8) i potoków Pixel Shader (24). Wydajność jest tu wyższa już tylko o około 25%.



W Doom3 osiągi 7800GTX są o około 30% lepsze od 6800 Ultra.

I na zakończenie najlepszy powód, dla którego warto będzie kupić 7800 GTX. Battlefield 2 z włączonym maksymalnym filtrowaniem anizotropowym x16 i wygładzaniem krawędzi FSAA x4.