Karty graficzne

Testy: STALKER: Zew Prypeci, Metro 2033

przeczytasz w 1 min.

STALKER: Zew Prypeci

 

Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1024x768, Maks. Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 122
106
Radeon 5670 1GB (775/1000) 80
72
ASUS GT 440 1GB (823/800) 76
62
GeForce GT 430 1GB (700/800) 61
51
Radeon 5570 1GB (650/900) 56
50
GeForce GT 240 1GB (550/850)* 70
60
 *DX10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1280x1024, Maks. Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 84
74
Radeon 5670 1GB (775/1000) 56
50
ASUS GT 440 1GB (823/800) 51
45
Radeon 5570 1GB (650/900) 41
37
GeForce GT 430 1GB (700/800) 41
36
GeForce GT 240 1GB (550/850)* 60
55
 *DX10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 64
57
Radeon 5670 1GB (775/1000) 44
40
ASUS GT 440 1GB (823/800) 37
32
Radeon 5570 1GB (650/900) 32
27
GeForce GT 430 1GB (700/800) 30
25
GeForce GT 240 1GB (550/850)* 37
31
 *DX10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Niskie tryby wielkości obrazu, czyli 1024x768 i 1280x1024 nie sprawiają trudności najmłodszemu dziecku NVIDII. Wydajność jest co najmniej dobra. W większości momentów animacja obrazu była bardzo płynna. GT 440 w pojedynku z układem Radeon 5670 nie ma jednak szans – zwłaszcza w najwyższej rozdzielczości.

Metro 2033

Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w  DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!

Metro 2033 - DX9
1024x768, Średnie Detale, AF x4

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 79
55
Radeon 5670 1GB (775/1000) 78
55
Radeon 5570 1GB (650/900) 52
37
ASUS GT 440 1GB (823/800) 51
36
GeForce GT 240 1GB (550/850) 51
36
GeForce GT 430 1GB (700/800) 42
26
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX9
1280x1024, Średnie Detale, AF x4

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 57
43
Radeon 5670 1GB (775/1000) 53
41
GeForce GT 240 1GB (550/850) 38
25
ASUS GT 440 1GB (823/800) 37
27
Radeon 5570 1GB (650/900) 36
26
GeForce GT 430 1GB (700/800) 26
19
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX9
1680x1050, Średnie Detale, AF x4

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 47
34
Radeon 5670 1GB (775/1000) 45
32
ASUS GT 440 1GB (823/800) 31
21
Radeon 5570 1GB (650/900) 29
20
GeForce GT 240 1GB (550/850) 29
18
GeForce GT 430 1GB (700/800) 21
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Chciałoby się wreszcie zobaczyć grę, gdzie GeForce GT 440 skutecznie będzie walczył z innym kartami graficznymi. Metro 2033 nie jest takim tytułem. W niższych trybach rozdzielczości obrazu był równie szybki jak GeForce GT 240. W najwyższym trybie – 1680x1050, zaprezentował poziom Radeona 5570. Mimo wszystko, Metro 2033 w DirectX 9, rozdzielczości 1280x1024 i detalach graficznych ustawionych na „Normalne” jest całkiem grywalne na GeForce GT 440.