Karty graficzne

Testy: Arcania: Gothic 4, Mafia II, Resident Evil 5

Arcania: Gothic 4

Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10. Gothic 4 testowaliśmy w artykule:

Arcania: Gothic 4 - DX10
1024x768, Średnie Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 50
37
Radeon 5670 1GB (775/1000) 39
30
ASUS GT 440 1GB (823/800) 30
22
GeForce GT 240 1GB (550/850) 30
22
Radeon 5570 1GB (650/900) 28
23
GeForce GT 430 1GB (700/800) 24
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Arcania: Gothic 4 - DX10
1280x1024, Średnie Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 38
30
Radeon 5670 1GB (775/1000) 30
25
GeForce GT 240 1GB (550/850) 24
18
ASUS GT 440 1GB (823/800) 22
17
Radeon 5570 1GB (650/900) 21
17
GeForce GT 430 1GB (700/800) 18
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Arcania: Gothic 4 - DX10
1680x1050, Średnie Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 30
24
Radeon 5670 1GB (775/1000) 24
20
GeForce GT 240 1GB (550/850) 19
15
ASUS GT 440 1GB (823/800) 18
14
Radeon 5570 1GB (650/900) 17
14
GeForce GT 430 1GB (700/800) 14
11
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Kolejny tytuł gry, tym razem z uwzględnieniem średnich detali graficznych. GeForce GT 440 przegrywa nie tylko ze swoim konkurentem z obozu AMD, ale i również ze starszym bratem – układem GT 240. Jedyną w miarę grywalną rozdzielczością pozostaje 1024x768, gdzie uzyskamy obraz na granicy płynności.

Mafia II

Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością.

Mafia II - DX9
1024x768, Maks. detale, PhysX wyłączony

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 81
61
Radeon 5670 1GB (775/1000) 54
37
GeForce GT 240 1GB (550/850) 51
36
ASUS GT 440 1GB (823/800) 49
24
Radeon 5570 1GB (650/900) 45
30
GeForce GT 430 1GB (700/800) 42
26
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Mafia II - DX9
1280x1024, Maks. detale, PhysX wyłączony

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 59
40
Radeon 5670 1GB (775/1000) 40
26
GeForce GT 240 1GB (550/850) 37
25
ASUS GT 440 1GB (823/800) 34
19
Radeon 5570 1GB (650/900) 32
19
GeForce GT 430 1GB (700/800) 29
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 47
25
Radeon 5670 1GB (775/1000) 32
20
GeForce GT 240 1GB (550/850) 29
18
ASUS GT 440 1GB (823/800) 27
16
Radeon 5570 1GB (650/900) 25
14
GeForce GT 430 1GB (700/800) 22
12
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Mafia II jest dość nowym tytułem, ale wykorzystuje starszy standard przetwarzania obrazu – DirectX 9. Mimo to, GeForce GT 440 może konkurować co najwyżej z Radeonem 5570. Starszy brat – GT 240, okazuje się nie do pokonania, zwłaszcza pod względem minimalnej liczby kl./s. Pocieszający może być jedynie fakt, że dzięki specyfice gry - nie wymaga się ogromnej liczby kl./s w celu uzyskania płynności - wystarcza ok. 25-30 kl./s. Mając w komputerze GeForce'a GT 440, pogramy w rozdzielczości 1280x1024.

Resident Evil 5

 

Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.

Resident Evil 5 - DX10
1024x768, Maks. Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 123
92
Radeon 5670 1GB (775/1000) 93
67
GeForce GT 240 1GB (550/850) 77
56
ASUS GT 440 1GB (823/800) 71
53
Radeon 5570 1GB (650/900) 66
49
GeForce GT 430 1GB (700/800) 57
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Resident Evil 5 - DX10
1280x1024, Maks. Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 82
62
Radeon 5670 1GB (775/1000) 65
47
GeForce GT 240 1GB (550/850) 53
38
ASUS GT 440 1GB (823/800) 46
35
Radeon 5570 1GB (650/900) 43
32
GeForce GT 430 1GB (700/800) 38
28
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Resident Evil 5 - DX10
1680x1050, Maks. Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 63
48
Radeon 5670 1GB (775/1000) 51
37
GeForce GT 240 1GB (550/850) 41
29
ASUS GT 440 1GB (823/800) 35
26
Radeon 5570 1GB (650/900) 32
25
GeForce GT 430 1GB (700/800) 29
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Ta gra również działała dość sprawnie na akceleratorze NVIDII. Bez problemu pogramy w 1680x1050 przy zachowaniu najwyższych opcji graficznych. Ten kto czekał aż GeForce GT 440 pokona Radeona 5670 znów będzie zmartwiony – Resident Evil. Również poprzednik (GeForce GT 240) nie był zbyt łaskawy dla młodszego brata i pokonał go w każdej rozdzielczości.