Karty graficzne

Podkręcanie

Do podkręcania posłużył nam autorski program ASUS-a o nazwie SmartDoctor. Prezentowany w niniejszym artykule GeForce GT 440 o standardowej częstotliwości taktowania wynoszącej 823/800 MHz był zdolny do pracy z 904/960 MHz. Niektóre gry pracowały stabilnie nawet z rdzeniem taktowanym 925 MHz.

Resident Evil 5 - DX10
1280x1024, Maks. Detale

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 82
62
Radeon 5670 1GB (775/1000) 65
47
GeForce GT 240 1GB (550/850) 53
38
ASUS GT 440 1GB (@904/960) 46 +5
35 +4
ASUS GT 440 1GB (823/800) 46
35
Radeon 5570 1GB (650/900) 43
32
GeForce GT 430 1GB (700/800) 38
28
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX10
1280x1024, Wysokie Detale

GeForce GT 240 1GB (550/850) 50
42
GeForce GTS 450 1GB (783/900) 46
33
GeForce GT 430 1GB (700/800) 41
36
Radeon 5670 1GB (775/1000) 39
27
ASUS GT 440 1GB (@904/960) 21 +10
17 +7
Radeon 5570 1GB (650/900) 25
20
ASUS GT 440 1GB (823/800) 21
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX9
1280x1024, Średnie Detale, AF x4

GeForce GTS 450 1GB (783/900) 57
43
Radeon 5670 1GB (775/1000) 53
41
ASUS GT 440 1GB (@904/960) 37 +5
27 +1
GeForce GT 240 1GB (550/850) 38
25
ASUS GT 440 1GB (823/800) 37
27
Radeon 5570 1GB (650/900) 36
26
GeForce GT 430 1GB (700/800) 26
19
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Największe przyspieszenie zanotowaliśmy w Crysis. Gołym okiem widać znaczną poprawę działania gry. Podkręcenie przyniosło tutaj oczekiwany skutek. Również gra Resident Evil 5 dość wyraźnie zareagowała na wyższe parametry karty graficzne – widać wzrost o kilka kl./s. Metro 2033 po podkręceniu karty graficznej zareagowało głównie w przypadku średniej liczby kl./s. Minimalna praktycznie się nie zmieniła.