Karty graficzne

Podkręcanie GeForce GTX260

Fabryczne taktowanie karty EVGA GeForce GTX260:

2D:

  • Core: 300MHz
  • Mem: 200MHz (100MHz DDR)
  • Shader: 600MHz

3D:

  • Core: 626MHz
  • Mem: 2106MHz (1053MHz DDR)
  • Shader: 1350MHz

Pobór energii elektrycznej:

  • tryb 2D: 124 W
  • tryb 3D: 226 W

GTX260 osiąga bardzo dobre wyniki nawet już przy standardowych zegarach. Sprawdźmy ile możemy jeszcze z tego potworka wycisnąć. Niestety, nasz egzemplarz nie chciał osiągnąć wysokich zegarów. Udało się osiągnąć taktowania jedynie o ok. 50MHz wyższe.

Wynik końcowy podkręcania:

3D:

  • Core: 700
  • Mem: 2202 (1101 DDR)
  • Shader: 1404


Pobór energii elektrycznej:

  • tryb 2D: 123W
  • tryb 3D: 244W

Na takich ustawieniach przeprowadziłem testy wydajności i mierzyłem temperatury.

Temperatury, jak widać na powyższym wykresie są bardzo przyzwoite. Praktycznie po OC przyrost temperatury to rząd 1-2 stopni maksymalnie.

Sprawdźmy, jak wygląda postęp w wydajności w 3DMarkach.

W 3DMarku 06 zyskujemy 2% wydajności, natomiast w Vantage jest to już 9%.

  Fabryczne OC
3DMark06  13763 14009
3DMark Vantage  12043  13083
Fallout 3  59 60
Far Cry 2  44  47
GTA IV  38  40
BiA: Hell's Highway  60  62
NFS Pro Street  85  88
Stalker: Czyste niebo  45  48
Crysis Warhead  39  41
Mirror's Edge  56  59

Wzrost wydajności w procentach przedstawia się następująco:

  • Mirror’s Edge: 5%
  • Warhead: 5%
  • Stalker: 7%
  • ProStreet: 4%
  • BiA HH: 3%
  • GTA IV: 5%
  • Far Cry 2: 7%
  • Fallout 3: 2%

Jak widać najwyższy przyrost uzyskujemy w grach: Stalker i Far Cry 2. Najniższy natomiast w Fallout 3.