Karty graficzne

Podkręcanie GeForce 9800GTX+

Fabryczne taktowanie karty EVGA GeForce 9800GTX+:

2D:

  • Core: 300MHz
  • Mem: 2200MHz (1100MHz DDR)
  • Shader: 600MHz

3D:

  • Core: 738MHz
  • Mem: 2200MHz (1100MHz DDR)
  • Shader: 1836MHz

Pobór energii elektrycznej:

  • tryb 2D: 96 W
  • tryb 3D: 192 W

Karta 9800GTX+ ma niezbyt wysoki potencjał OC. Maksymalne taktowania, jakie udało się wyciągnąć z tej karty to 782 dla rdzenia, 1982 dla shaderów i 1182 dla pamięci. Przy wyższych zegarach pojawiały się artefakty.

Wynik końcowy podkręcania:

3D:

  • Core: 782
  • Mem: 2364 (1182 DDR)
  • Shader: 1982


Pobór energii elektrycznej:

  • tryb 2D: 96W
  • tryb 3D: 215W

Na takich ustawieniach przeprowadziłem testy wydajności i mierzyłem temperatury.

Temperatury, jak widać na powyższym wykresie są bardzo przyzwoite. Praktycznie po OC przyrost temperatury to rząd 1-2 stopni maksymalnie.

Sprawdźmy, jak wygląda postęp w wydajności w 3DMarkach.

W 3DMarku 06 zyskujemy 3% wydajności, natomiast w Vantage jest to już 9%.

  Fabryczne OC
3DMark06 13213 13612
3DMark Vantage 8143 8850
Fallout 3 58 60
Far Cry 2 37 39
GTA IV 37 38
BiA: Hell's Highway 54 57
NFS Pro Street 71 74
Stalker: Czyste niebo 38 43
Crysis Warhead 29 32
Mirror's Edge 47 50

Wzrost wydajności w procentach przedstawia się następująco:

  • Mirror’s Edge: 6%
  • Warhead: 10%
  • Stalker: 13%
  • ProStreet: 4%
  • BiA HH: 6%
  • GTA IV: 3%
  • Far Cry 2: 5%
  • Fallout 3: 3%

Jak widać najwyższy przyrost uzyskujemy w grze Stalker: Czyste Niebo. Najniższy natomiast w GTAIV i w Fallout 3.