Gry

Platforma testowa, metodologia i tabele ustawień

z dnia

Platforma testowa

  Procesor:
Intel Core i5 750 @3,7 GHz
  Płyta główna:
ASUS P7H57D-V EVO
  Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
  Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
  Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

 

Karty graficzne

  • ASUS GTX 480 (1536 MB, GDDR5)
  • ASUS GTX 470 (1280 MB, GDDR5)
  • Gigabyte GTX 285 (1024 MB, GDDR3)
  • Gigabyte GTS 250 (1024 MB, GDDR3)
  • MSI 8600 GT OC Edition (256 MB, DDR3)
  • HIS HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • Sapphire HD 5750 (1 GB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4870 (1024 MB, GDDR5)
  • Asus HD 4670 (512 MB, DDR3)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit PL (Ultimate)
  • DirectX 10
  • NVIDIA 258.96
  • ATI Catalyst 10.9
  • Fraps 3.1.0

Procedura testowa

Fallout: New Vegas jest grą bardzo nieprzewidywalną jeśli chodzi o płynność animacji. Zdarzają się momenty w trakcie gry, gdy z niewiadomych przyczyn następuje gwałtowny spadek generowanych klatek. W przypadku kart GeForce tendencja ta występuje znacznie częściej. Zaobserwowaliśmy, że karty NVIDII mają największe problemy z płynnym wyświetlaniem obrazu w miejscach, gdzie gracz otoczony jest ogromną przestrzenią. Receptą na te problemy może być zmniejszenie ustawień „view distance”, które odpowiadają za wyświetlanie bardzo odległych obiektów. Spadki mają także miejsce podczas przechodzenia z rozgrywki w czasie rzeczywistym do trybu V.A.T.S. oraz podczas wymiany ognia.

Wydajność kart graficznych testowaliśmy w zamkniętym pomieszczeniu, w którym roiło się od przeciwników. Wszystkie pomiary wykonane były nie dwu-, a czterokrotnie. Niepokojąca okazała się bowiem niezmiernie słaba wydajność kart "zielonych", w odniesieniu do kart konkurencyjnego AMD. Po wyczyszczeniu dysków z wszelkich pozostałości sterowników powtórzyliśmy testy. Wyniki nie uległy zmianie.

Gra wykorzystuje silnik liczenia fizyki Havok, co po części może tłumaczyć taki stan rzeczy. Już wcześniej w innych testowanych przez nas grach dochodziło do sytuacji, gdzie karty od jednego producenta radziły sobie lepiej, nigdy jednak do tego stopnia. Szczegółów dowiecie się analizując wykresy w dalszej części artykułu.

Do wszystkich testów wyłączyliśmy synchronizację pionową.

Tabela ustawień w testach

W tabeli ujęliśmy tylko najważniejsze z ustawień. Nie było sensu prezentować większej ich ilości, gdyż i tak zmiana większości z nich daje marginalne lub zerowe różnice w płynności animacji.

  Maksymalne Wysokie Średnie
Antialiasing 4x 4x 0x
Anisotropic filtering 15x 8x 0x
Screen Effects HDR HDR HDR
Texture Quality High High High
Radial Blur Quality High Medium Low
Depth of Field On On Off
Transparency Multisampling On On Off
Decal Cap 10/10 10/10 5/10
Water Refractions On On On
Reflection Quality High Medium Medium
Water Displacement On On On
Depth Fog On On On
Water multisampling High High Low
Enable Shadows On On On
Shadow Quality High Medium Low
Shadow Filtering High High Medium
View Distance 100% ~50% ~20%
Distand LOD 100% ~75% ~65%