Gry

Platforma testowa, metodologia i tabele ustawień

przeczytasz w 2 min.

Platforma testowa

 Procesor:
Intel Core i5 750 @3,7 GHz
 Płyta główna:
ASUS P7H57D-V EVO
 Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
 Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
 Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

Karty graficzne

  • ASUS GTX 480 (1536 MB, GDDR5)
  • ASUS GTX 470 (1280 MB, GDDR5)
  • Gigabyte GTX 285 (1024 MB, GDDR3)
  • Gigabyte GTS 250 (1024 MB, GDDR3)
  • MSI 8600 GT OC Edition (256 MB, DDR3)
  • HIS HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • Sapphire HD 5750 (1 GB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4870 (1024 MB, GDDR5)
  • Asus HD 4670 (512 MB, DDR3)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit PL (Ultimate)
  • DirectX 10
  • NVIDIA 258.96
  • ATI Catalyst 10.9
  • Fraps 3.1.0

Procedura testowa

Fallout: New Vegas jest grą bardzo nieprzewidywalną jeśli chodzi o płynność animacji. Zdarzają się momenty w trakcie gry, gdy z niewiadomych przyczyn następuje gwałtowny spadek generowanych klatek. W przypadku kart GeForce tendencja ta występuje znacznie częściej. Zaobserwowaliśmy, że karty NVIDII mają największe problemy z płynnym wyświetlaniem obrazu w miejscach, gdzie gracz otoczony jest ogromną przestrzenią. Receptą na te problemy może być zmniejszenie ustawień „view distance”, które odpowiadają za wyświetlanie bardzo odległych obiektów. Spadki mają także miejsce podczas przechodzenia z rozgrywki w czasie rzeczywistym do trybu V.A.T.S. oraz podczas wymiany ognia.

Wydajność kart graficznych testowaliśmy w zamkniętym pomieszczeniu, w którym roiło się od przeciwników. Wszystkie pomiary wykonane były nie dwu-, a czterokrotnie. Niepokojąca okazała się bowiem niezmiernie słaba wydajność kart "zielonych", w odniesieniu do kart konkurencyjnego AMD. Po wyczyszczeniu dysków z wszelkich pozostałości sterowników powtórzyliśmy testy. Wyniki nie uległy zmianie.

Gra wykorzystuje silnik liczenia fizyki Havok, co po części może tłumaczyć taki stan rzeczy. Już wcześniej w innych testowanych przez nas grach dochodziło do sytuacji, gdzie karty od jednego producenta radziły sobie lepiej, nigdy jednak do tego stopnia. Szczegółów dowiecie się analizując wykresy w dalszej części artykułu.

Do wszystkich testów wyłączyliśmy synchronizację pionową.

Tabela ustawień w testach

W tabeli ujęliśmy tylko najważniejsze z ustawień. Nie było sensu prezentować większej ich ilości, gdyż i tak zmiana większości z nich daje marginalne lub zerowe różnice w płynności animacji.

 MaksymalneWysokieŚrednie
Antialiasing4x4x0x
Anisotropic filtering15x8x0x
Screen EffectsHDRHDRHDR
Texture QualityHighHighHigh
Radial Blur QualityHighMediumLow
Depth of FieldOnOnOff
Transparency MultisamplingOnOnOff
Decal Cap10/1010/105/10
Water RefractionsOnOnOn
Reflection QualityHighMediumMedium
Water DisplacementOnOnOn
Depth FogOnOnOn
Water multisamplingHighHighLow
Enable ShadowsOnOnOn
Shadow QualityHighMediumLow
Shadow FilteringHighHighMedium
View Distance100%~50%~20%
Distand LOD100%~75%~65%