Gry

CPU, RAM, Vintage

przeczytasz w 2 min.


Testy CPU (Procesor)

Procedura testowa polegała na dwukrotnym przebiegnięciu określonego odcinka i wyeliminowaniu dwóch napotkanych osób. Wyniki uśredniono. Lokacją testową były ulice miasta Freeside. Do pomiarów wykorzystano kartę Radeon HD 5850.

Fallout: New Vegas, CPU
1920x1200, Maksymalne, AA x4, Anizo x15

Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz 66
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz 66
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz 61
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz 52
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz 52
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz 50
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz 43
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz 34

 

Na wykresach widzimy nie tylko zysk wynikający z faktu posiadania większej liczby rdzeni. Również częstotliwość ich taktowania ma bardzo istotne znaczenie. Pamiętajcie, że pomiaru dokonano na karcie AMD. Karty NVIDII radzą sobie znacznie gorzej, więc zmiany w zależności od liczby rdzeni mogą być jeszcze bardziej odczuwalne. Nie ma tu większych różnicy pomiędzy procesorami dwu-, trzy- i czterordzeniowymi. Niemalże standardowo jeden rdzeń to nieco zbyt mało, aby cieszyć się komfortową i płynną animacją.

Testy RAM (Pamięć)

Celem testu był pomiar średniej ilości klatek generowanych w trakcie sekundy podczas sceny walki w jednym z budynków miasta Freeside. Kartą wykorzystaną w teście RAM był, podobnie jak w przypadku testu CPU, Radeon HD 5850. Każdy pomiar wykonano dwukrotnie, wyniki zostały uśrednione.

Fallout: New Vegas, RAM
1920x1200, Maksymalne, AA x4, Anizo x15

4 GB @1600 MHz 80
4 GB @1333 MHz 80
2 GB @1600 MHz 80
2 GB @1333 MHz 80

 

Powyższy wykres nie wymaga dłuższego komentarza. Ot, gra radzi dobie bardzo dobrze, mając do dyspozycji jedynie jedną kość pamięci RAM o rozmiarze 2 GB.

Vintage

Procedura testowa identyczna do tej zastosowanej w przypadku pozostałych kart w teście ogólnym.

Fallout: New Vegas 1920x1200, Vintage
8600 GT OC

1280x1024 średnie 37
22
1680x1050 średnie 27
20
1680x1050 maksymalne 19
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Pomimo podjęcia ambitnej próby, 8600 GT OC nie poradził sobie z grą na ustawieniach maksymalnych. Silnik Gamebryo, mimo że nie jest zbytnio wymagający, stawia znacznie wyższe wymagania przed kartami GeForce. Leciwa low-endowa karta zaczyna sobie radzić znośnie na ustawieniach średnich, po wyłączeniu antyaliasingu i filtrowania anizotropowego. Dodatkowe obniżenie rozdzielczości ułatwi uzyskanie wyższej średniej wartości generowanych klatek.

Trzeba jednak przypomnieć, że pomimo niezłego wyniku w zamkniętym pomieszczeniu spadki płynności na otwartej przestrzeni mogą być znacznie większe. Remedium na tą przypadłość jest zredukowanie poziomu „view distance”.