Gry

Ustawienia graficzne

Autorom gry należy się ogromna pochwała, gdyż po najechaniu kursorem myszki na konkretne ustawienie graficzne zostaniemy poinformowani, czy za obliczenia w danym zakresie odpowiada procesor czy układ graficzny. Pokazano też szacowany przyrost/zmniejszenie wydajności po wybraniu określonej opcji. Pozwala to jeszcze lepiej dostosować jakość obrazu do posiadanego sprzętu. Dowiemy się także co da konkretna zmiana w praktyce. Muszę przyznać, że dotychczas nie spotkałem się z tego typu rozwiązaniem w innej grze.

Oto jak StarCraft II wygląda w najniższych i najwyższych możliwych ustawieniach. Różnica jest kolosalna.


low


ultra

Ustawień jest naprawdę sporo. Dziwić może jedynie brak ustawień dotyczących wygładzania krawędzi oraz filtrowania anizotropowego.

Texture quality (low, medium, high, ultra) – rozmiar i szczegółowość wyświetlanych tekstur

Post-Processing (low, medium, ultra) – od tych ustawień zależy jakość otoczek wkoło zaznaczanych jednostek oraz efekt głębi pola walki


post off


post ultra

Reflections (CPU) (off, on) – opcja odpowiadająca za wyświetlanie odbić na wodzie oraz powierzchni pola Creep u Zergów

Effects quality (CPU) (low, medium, high, ultra)  – jakość eksplozji, pyłu i efektów towarzyszących broni

Shaders (GPU) (low, medium, high, ultra, extreme)  – jakość HDR, wygładzanie cieni, efekty okluzji otoczenia


shaders low


shaders ultra

Lighting (low, medium, high, ultra)  - determinuje realizm symulowania wszelkich refleksów oraz odbić

Shadows (low, medium, high, ultra) – odpowiada za liczbę detail wyświetlanych cieni

Terrain (low, medium, high, ultra) – od tej opcji zależy jakość wyświetlania elementów otoczenia, wygląd wody, mgły wojny oraz terenów Creep


terrain low


terrain ultra

Physics (off, low, high, ultra) – realizm kolizji obiektów oraz wpływ grawitacji

Models (low, high) – animacja budowanych budynków oraz efektów w trakcie zniszczenia określonej jednostki

Unit portraits (2D, 3D) – dzięki tej opcji możemy zmienić mniniaturkę zaznaczonej jednostki z trybu dwuwymiarowego na trójwymiarowy i na odwrót


2d


3d

Movies (CPU) (low, high) – dzięki tej opcji ustalimy czy przerywniki filmowe obejrzymy w wysokiej, czy też niskiej jakości