Gry komputerowe

Testy wydajności - podsumowanie

Project Cars 2

Jaka karta graficzna do Project Cars 2?

Rozdzielczość 1920x1080 (FullHD)

Do zabawy w ustawieniach ultra wystarczy karta pokroju leciwego już GTX 980 / 1060, o ile nie będą wam przeszkadzały spadki do 4X kl/s w trudnych warunkach atmosferycznych. Komfortową rozgrywkę przy takich detalach zapewni dopiero autorski GeForce 1070.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

Podbicie rozdzielczości do QHD powoduje, że do przyjemnej rozgrywki będzie nam potrzebna konstrukcja pokroju minimum GTX 1070, lepeij 1080. Dopiero ten ostatni w mocno podkręconej wersji zapewni około 60 kl/s w wyścigach, w których będzie padał deszcz / śnieg.

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

Najwyższa testowana przez nas rozdzielczość stawia już naprawdę wysokie wymagania. Na komfortową zabawę mogą liczyć jedynie szczęśliwcy posiadający GeForce'a GTX 1080 Ti i to najlepiej mocno podkręconego. Jeśli ktoś zrezygnuje z MSAA, to całkiem sensowa zabawa będzie również możliwa na GTX 1080.

Dobra oprawa wizualna i wysokie wymagania sprzętowe

Nie ma wątpliwości, że Project Cars 2 to naprawdę bardzo ładne wyścigi. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że to tak naprawdę lekko odpicywana jedynka. Dynamiczna pogoda, nieco lepsze (miejcami) tekstury i kilka innych drobiazgów cieszą oko, ale o rewolucji nie może być tutaj mowy.

Project Cars 2

Optymalizację gry oceniamy jako średnią, może nawet nieco poniżej. Fakt, że do rozsądnej zabawy w rozdzielczości FullHD potrzeba minimum karty pokroju GTX 1060 nie jest może niczym szczególnym w dzisiejszych czasach, ale trudno uznać go za sukces. Dodatkowo Project Cars 2 podobnie jak poprzednik mocno faworyzuje karty Nvidii. Można więc rzecz, że na froncie optymalizacji - nihil novi.

Komentarze

36
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Blackshadow
    Czemu zrobiliście testy tylko na ultra?
    3
  • avatar
    piotreeeek
    No i Gt Sport zaorane graficznie. A kolejna orka po premierze Forzy 7.
    1
  • avatar
    mjwhite
    szkoda że nie ma porównania procesorów.
    1
  • avatar
    neXt___
    Czy ja wiem, czy te wymagania są aż tak wysokie? GTX 980 nieźle radzi sobie na ultra w 1080p. Gorzej wypadał we Wiedźminie 3, bo na ultra bez HW robił około 50 klatek, a przecież mówimy tu o ponad dwuletniej grze.
    1
  • avatar
    raziel90
    Bardzo mnie ciekawi jak wyglądałby changelog względem PC1 i ile kartek A4 by to zajęło. Wczoraj przyglądałem się screenom i materiałom promocyjnym z PC1 i 2 - jakościowo specjalnej różnicy nie było widać. Kwestia też ile z widocznych zmian to zasługa nakodzonych nowych rozwiązań, a ile prostych zmian parametrów w stylu podkręcenia liczby cząstek w efektach.
    Według mnie Slighty Mad Studios poszło na łatwiznę. Większej ilości tras i samochodów rzeczywiście PC1 brakowało, lecz na takie zmiany wystarczyłoby zrobić DLC. Podobnie ze śniegiem, czy nowym trybem kariery.
    Brakuje za to istotnych zmian w modelu jazdy, którego duża część kodu pamięta zapewne czasy NFS Shift. Możliwość wyboru między prawie-symulacją, a arcadowym modelem jazdy uważam za ogromny plus, ale jednocześnie myślę, że gra aspirująca do miana symulatora powinna z każdą kolejną iteracją doskonalić model jazdy.
    1
  • avatar
    chotnik2
    Ciekawe ile wydajnosci straciliscie przez uzycie MSAA zamiast np SMAA.
    A uzywanie MSAA w 4K to juz w ogole jest sztuka dla sztuki.
  • avatar
    adix1066
    Gtx980 to nie jest leciwa karta! To wymagania sa z kosmosu!
  • avatar
    cacodemon
    A o sterowaniu ani słowa. Jedynka absolutnie niegrywalna na padzie od X360, a kierownice ilu graczy ma ? Niewielki promil więc wypadałoby dopracować sterowanie na padzie tak jak ma to miejsce na konsolach.
    -3
  • avatar
    PITUCH1
    i Fega się zes....... 500Watów nie dało rady !
    -4
  • avatar
    lysycoprobo
    chyba przesadzacie z wymaganiami
    Mój lenovo gt 620 1gb core2duo e 8400 4gb ddr3 win10 i w 4K na Ultra w deszczu z 20 samochodami na trasie nie ma spadków poniżej 60 klatek testowałem na tym sprzęcie też na 3 monitorach czyli w 12K i googlami VR też śmiga jak bajka nie wiem o co ten hałas
    -6
  • avatar
    chotnik2
    PC2 ma DX12? Bo Vega jakos slabo wypada, jak w grach DX11...
  • avatar
    witoldsz
    Brakuje mi zestawienia z R9 390, skoro gtx 970 jest.
  • avatar
    PCmastah
    .
  • avatar
    Pixel
    Wysokie wymaga sprzętowe
  • avatar
    majki_majk
    Liczę że dźwięk jaki wydobywa się z AMG GT3 (Assetto Corsa) jest taki sam jak w Project Cars 2.
  • avatar
    sambaverde
    Ryzen jest tak kiepski w grach, że aż nie załapał się w zestawieniu?