Karty graficzne

Benchmarki: 3D Mark 2001 DirectX 8.1

Podobny wypadek ma miejsce także w 3D Marku 2001 SE. GeForce FX 5900 jest szybszy od Radeona 9800 Pro na sterownikach Catalyst 3.2, ale przy 3.5 ATi wyprzedza już nVidię o 5%. W tej sytuacji pozostaje czekać na nowe sterowniki nVidii i mieć nadzieje, że wniosą coś nowego do sprawy.



Ponadto szczegółowe wyniki szybkości wypełniania Single-Texturing i Multi-Texturing, skłaniają do pewnych przemyśleń, czy aby NV35 nie posiada organizacji potoków renderujących takich samych jak w GeForce4, czyli 4 potoki z dwoma jednostkami teksturującymi. Od chwili powstania nowej architektury NV30 słyszeliśmy od nVidii, że nowa kość posiada osiem potoków renderujących. Tymczasem szybkość wypełniania Fillrate w trybie pojedyńczego teksturowania jest o połowę niższa i wyraźnie wskazuje na cztery potoki: częstotliwość taktowania 400 MHz x 4 potoki = 1600 MegaTexeli/s. Wynik jaki karta uzyskała w tym teście, to jak widać poniżej na obrazku 1512 MTexeli/s.

Fakt ten bynajmniej nie umniejsza walorów karty, jest to raczej zaskakujące spostrzeżenie. W obecnej chwili i tak niemal wszystkie gry wykorzystują multi-teksturowanie, a wydajność jaką karta osiąga w trybie pojedyńczego teksturowania raczej nie jest istotna.