Gry

RAGE - testy CPU, RAM i Vintage

przeczytasz w 1 min.

Pamięć RAM

RAGE
1920x1200, ustawienia maksymalne

4 GB @1600 MHz 61
57
4 GB @1333 MHz 61
55
2 GB @1600 MHz 60
42
2 GB @1333 MHz 59
41
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Różnice pomiędzy ilością pamięci RAM widać w grze gołym okiem. Gdy w  gnieździe płyty głównej tkwi kość o pojemności 2 GB, zdarzają się od czasu do czasu spadki płynności animacji. Po dołożeniu drugiej kości 2 GB problem znika. Różnice przy zmianie taktowania są marginalne.

Procesor

RAGE
1920x1200 ustawienia maksymalne, AA x8

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
61
57
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
58
35
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
23
1
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
18
0
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
60
59
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
54
36
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
19
0
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
13
0
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
46
32
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
36
20
Intel Core i5 750 2
rdzenie @2 GHz
9
0
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
6
0
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Rage najlepiej działał przy aktywnych czterech rdzeniach. Redukcja ich liczby do trzech skutkowała zmniejszeniem minimalnej liczby klatek. Producent zapewniał, że do poprawnego działania wystarczy procesor dwurdzeniowy. Chciałbym móc to potwierdzić. Niestety, i5 750 z  włączonymi dwoma rdzeniami okazał się za słaby na potrzeby gry. Płynność rozgrywki momentami spadała dosłownie do zera. Inne serwisy, stosujące podobną metodologię testową napotkały na ten sam problem. Czy na benchmark.pl są osoby, które grają w Rage i w swojej platformie mają procesor dwurdzeniowy? Jeśli tak, podzielcie się wynikami z resztą czytelników.

Vintage

RAGE
Vintage, 8600 GT OC

1280x720 AA x4 40
25
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dzielny 8600 GT OC poradził sobie nadspodziewanie dobrze. Wprawdzie zdarzały się momenty, kiedy obraz nieco skakał, ale ogólnie rzecz biorąc dało się grać. Niestety próby zwiększenia rozdzielczości, tudzież poziomu antyaliasingu skutkowały znacznym spadkiem wydajności.