Karty graficzne

Mały producent też może

z dnia 20-08-2016

Przypominamy, że ze względu na różnice cenowe, naszym celem nie było bezpośrednie porównanie możliwości RX 480 i GTX 1060, a jedynie sprawdzenie, jak te w miarę zbliżone konstrukcje sprawdzają się w grach innych niż AAA (topowe tytuły, których produkcja często pochłania miliony dolarów).

Widać, że nowe API, czyli DirectX 12 oraz Vulkan, są na razie wykorzystywane przez większych producentów. Małe studia wciąż korzystają z DirectX 11, a nawet 9 (jedna z gier wymaga zaledwie Windows XP!).

Każda z produkcji działała jednak wyjątkowo płynnie na obu kartach w rozdzielczości Full HD, a i z QHD nie powinno być żadnego problemu. Wyjątkiem jest gra Through The Woods, która w najwyższych ustawieniach potrafiła na obu kartach działać nawet poniżej 40 klatek na sekundę. Należy jednak pamiętać, że jest to wczesna wersja alfa. Jest to zarazem najlepiej wyglądająca gra w naszym małym zestawieniu, która naprawdę nie musi się wstydzić swojej oprawy wizualnej.

Wyniki testów nie przynoszą rewelacji - droższy GeForce jest szybszy, a Radeon nie może nadrabiać zaległości chwytając się nowych wersji API (jak robi to choćby w grze Doom). Może to znak dla AMD, by wzmocnić wsparcie Vulkan/DX 12 dla niewielkich deweloperów?

marketplace
marketplace

Komentarze

28
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Czy w testach było włączone prerenderowanie ramek na Geforce(Maximum pre-rendered frames)? Domyślnie to jest włączone w sterownikach i dodaje co prawda fps ale wprowadza input-laga, którego nie ma na Radeonach. Proszę zatem o informowanie jak ta opcja jest ustawiana przez testera bo bez tego test jest mało warty. Do tego wielu graczy woli po prostu mniej FPS niż input-lag i dlatego wyłącza prerenderowanie ramek sterownika.
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Dlaczego ktoś wsadził i7 6700k do płyty na b150?XD
    Zaloguj się
  • avatar
    dobra gra to dobra gra
  • avatar
    Througs The Woods od 1:00, jak się patrzy na GTX 1060, to i ładnie spadają klatki/s, aż do 17 fps.
  • avatar
    Fajny test brawo Panowie, widać wyraźnie ze teoria spiskowa o smarowanie przez nv twórcom gier upadła. Geforce (niestety) po prostu jest lepszy.
    Zaloguj się
  • avatar
    nie ma tabelek, nie ma testu
    do bani takie testy jutubowe ;/
  • avatar
    @Marcin Jaskólski

    Przepraszam ale o jakich różnicach cenowych piszesz ? Proszę zapoznaj się najpierw z ofertami sklepów np. esc.pl i dopiero wtedy wygłaszaj takie opinie.

    Nie wiem dlaczego przyjęła się opinia że 1060 jest o niebo droższe od rx480, a prawdą jest że są w takiej samej cenie... Rozumiem że sugerujecie się cenami referentów w wersji podstawowej ?
  • avatar
    RX480 w połączeniu z monitorem FS jest kilkaset zł tańszy niż 1060 w połączeniu z GS, przy zachowaniu identycznej płynności gier.
    Wybór należy do was. Tylko fanboy kupi 1060 jeśli kupuje cały zestaw. 1060 opłaca się tylko i wyłącznie wtedy jak wszystkie poniższe punkty są spełnione:
    1. Co roku wymieniamy kartę
    2. Mamy już monitor z GS
    3. Nie chcemy wymieniać monitora wcale.
    Tyle w temacie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Dlaczego testujecie gry w wersji alpha na zaledwie 8 GB RAM? Długie przycinki mogą być spowodowane brakiem pamięci, bo optymalizację tej kwestii robi się pod koniec. Rozumiem, że plik stronnicowania był wyłączony?
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Nie ma to jak zerznąć od innych filmiki a potem nawet nie wysilić się na podsumowania w tabelkach czy coś...
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    testy- kupa