• benchmark.pl
  • Gry
  • Splinter Cell: Blacklist - optymalne karty graficzne i recenzja
Gry

Technologie i podsumowanie

przeczytasz w 1 min.

Technologie

Gra obsługuje DirectX 11 i wykorzystuje kilka ciekawych technologii dostępnych za pomocą tych bibliotek.

Nie mogło tu zabraknąć teselacji, dzięki której szczegółowość grafiki powinna znacznie wzrosnąć. Niestety, ta technologia głównie jest używana tak, że poprawa jakości jest kosmetyczna i możliwa do zauważenia jedynie dla uważnego miłośnika technologii.

Firma NVIDIA chwali się również ulepszoną okluzją otoczenia o nazwie HBAO+. Dzięki niej cieniowanie staje się bardziej realistyczna, a co najważniejsze HBAO+ ma być szybsze od swojego poprzednika.

W testach wykorzystaliśmy wygładzanie krawędzi FXAA, które jest szybkie i zadowalające dla większości graczy.  Blacklist oferuje jeszcze standardowe wygładzanie krawędzi MSAA (x2 i x4), ulepszone wygładzanie TXAA tylko dla posiadaczy GeForce (x2 i x4) oraz zarzynające sprzęt SSAA 2x2 (w dwóch ustawieniach). Wygładzanie TXAA, które sprawdzaliśmy przy okazji testów Assassin's Creed 3.

Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] NVIDIA GeForce GTX 650 Ti Boost

FXAA 48
40
TXAA x2 41
35
SSAA 2x2 GRID 18
15
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

TXAA x2 oferuje mniej więcej jakość MSAA x4 będąc równocześnie nieco szybszą. O włączenie SSAA pokusić się mogą jedynie posiadacze kart graficznych z wyższej półki.

Podsumowanie

Posiadacze kart klasy NVIDIA GeForce GTX 650 Ti Boost lub Radeon HD 7850 mogą spokojnie grać w Splinter Cell: Blacklist na najwyższych ustawieniach, w rozdzielczości Full HD oraz z prostym rodzajem wygładzania krawędzi (średnio około 50 klatek na sekundę). Wykorzystując wygładzanie krawędzi wyższej jakości należy się nastawić na podkręcenie lub zakup szybszych modeli.

Na kartach klasy NVIDIA GeForce GTX 650 i Radeon HD 7770 gra będzie działać komfortowo w ustawieniach wysokich tekstur i oświetlenia w rozdzielczości Full HD. Można się nawet pokusić o włączenie prostego AA, czy też nieco lepszych efektów AO. Włączenie do akcji technologii DirectX 11 jak teselacja i bardziej zaawansowanej okluzji otoczenia powoduje duży spadek wydajności.

Komentarze

36
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    4
    Grafika 4,5/5? To w takim razie ile dostałby Crysis 3 czy Far Cry 3? 20/5 ?
    Przecież Blacklist graficznie przypomina niekiedy Double Agent z 2006 roku
    • avatar
      walker15130
      3
      Uplay pobrał mi instalator z błędami CRC, więc jeszcze sobie nie pogram :\
      • avatar
        hideo
        3
        gra jest świetna! grafika mimo starego UE to z nowymi efektami też jest ok ale klimat i skradanie jest znakomite! Ze skradanek nadal wolę Metal Gear Solid ze względu na lepszą fabułę i o wiele ciekawsze postaci ale w Splintera gra się świetnie a samo skradanie jest nawet lepsze (bardziej rozbudowane i realistyczne) niż w MGS, dawno nic mnie tak nie wciągnęło jak Splinter :)
        • avatar
          gukeskl
          2
          fajny mieliście monitor w testach : D strona 4 Monitor:
          Noctua NH-L12
          • avatar
            eryk1310
            1
            jak dla mnie gra jest świetna fabuła grafika główny bohater wszystko to jest jak najbardziej na plus ! gra warta swoich pieniędzy :)
            Polecam ! aha u mnie na 1280x1024 przy karcie 7770 phenoma x4 945 z właczonym FXAA około 60 klatek jak zmienie fxaa na coś innego to idzie do 40 klatek także wszysko płynnie :)
            • avatar
              Lewy648
              1
              Fajna i ciekawa gra. Mam nadzieję, że mi jako tako pójdzie.
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                .sizeer@ Dziecko...ty lepiej zastanów się co piszesz, bo się bardzo kompromitujesz i widać, że sam jesteś z lekka ograniczony! ;)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  1
                  spoko gierka ;)
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    1
                    recenzja na colubie.pl bardziej mi sie podobala...
                    • avatar
                      Kieresz
                      0
                      gra jest OK. i tyle...chaos theory 10 razy lepsze.....ps. wersja pc wyglada 10 razy lepiej niz konsolowa.....czyli w koncu nie port w 5 min.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Fajny macie tam monitor w platformie testowej. Noctua.
                        • avatar
                          gieteiks
                          0
                          Przeszedłem prawie całą. Niekiedy crashuje co- op. Gra jest grywalna choć czasami denerwuje kilkukrotne przechodzenie poziomu (Mam agresywne nawyki z gier FPS i nie lubie sie skradać. Niestety Sam Fisher lubi działać po cichu i muszę ograniczać swoje działania do rozpylania gazów i przewracania przeciwników ). Gra zrobiła pozytywne wrażenie optymalizacją( Używam FXAA ) fabułą i animacją. Ot po prostu kolejna porządna gra z ciekawą fabułą.
                          • avatar
                            jeomax.co.uk
                            0
                            Nie chce wypasc, jak niektorzy narzekajacy bezsensownie, niemniej tytul wydaje sie byc MOOOCNO naciagany.
                            Piszecie "optymalne karty", a w testach w 1080 najmocniejsza z porownywanych tu kart osiaga niecale 50 FPS. Sorry, chyba nie rozumiem slowa optymalny, zagranica chyba juz za dlugo siedze...
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              -1
                              Widać że ta gra jest bardzo nielogiczna. Facet chodzi i skacze z zielonymi diodami poprzyczepianymi na głowie i na plechach i nikt nie potrafi go zobaczyć!
                              • avatar
                                mev87
                                -1
                                Kolego "chudy" nie pisałem tego komenta aby porównać dx9 i dx10 w kwesti zmian graficznych, ale jak masz chociaż płytkie pojęcie na temat DirectX to znasz różnice pomiędzy tymi dwoma bibliotekami. Zamiarem moim było pokazanie jak komercyjnym wytworem jest dx. Na podstawie czego pamietny crysis zmuszał Nas do zakupu visty by "cieszyć się jak to pinkną grafika na dx10? Jakim prawem posiadacze kart dx10 maja ubolewać i korzystać z dx9? to tak jakbyś zakupił mercedes i nie mógł go tankować na stacji bo niei ma pistoletu dla Twojej marki wlewu... gdzie wcześniej każdy gadał o tym jaki to wspinały merc. Krótko mówiąc zaczynam wierzyć w siłę konsol, tam tych problemów ni ma i nie będzie( precz z konsolami to moje motto).I prosze nie pisać że gra d dx9 jest ładna, chodź masz prawo tak uważać. Gra niczym nie rożni sie graficznie od poprzednika, jak i od produkcji z 2010r a mamy 2013. Mimika twarzy w centrum to jest kaszana Zone z każdej strony. Cały czas cisnę spacje by to pomijać, oczy kuje.
                                • avatar
                                  Sony75i
                                  -2
                                  Czy Black List korzysta z tego samego silnika, co Assasins Creed 3? Jak tak to nie ma co grać w to na Phenom'ach II i Athlonach II.
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    -2
                                    Nakrzyczeli na typka a to chyba logiczne że na I5 o takim samym taktowaniu jak ten FX z testu będzie więcej klatek.
                                    50 klatek to nie dużo bo to poniżej odświeżania przeciętnego monitora i trzeba zejść trochę z detali żeby było 60fps-60hz.
                                    Ja używam Adaptive v-sync i ilość prerenderowanych ramek 1 i powiem że to naprawdę się Nvidii udało, w porównaniu z tym v-sync na AMD Radeon to straszny zamulacz, do tego podobno na Radeonie po włączeniu v-sync
                                    gra wyświetla tylko 30 fps, przynajmniej tak pisał koleś na forum tej strony.
                                    Ogólnie gra optymalizowana pod Nvidię i w teście z PC laba 7970 jest na poziomie GTX660TI.
                                    • avatar
                                      mev87
                                      -2
                                      Grzecznie sie pytam co za "geniusz" wył. obsługę dx10? Mam GTX@260 216 core i jak patrze na te grę w dx9 to aż mnie na żyga bierze taki plastik. Na dodatek gra obsługuje jedynie te dwie biblioteki tj dx9 i dx11. Kur.a jawna kpina z posiadaczy kart z dx10. I to ma być gra pod Nvidie? Szkoda słów, dobrze że nie wydałem na ten kicz ani zł. Pozdro dla Ubisoft
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        -19
                                        AMD FX 8350 ogranicza te karty. Spróbujcie na tańszym i5-3350P a będzie po 20 klatek więcej. AMD? To się nie opłaca.
                                        • avatar
                                          GunarDAN
                                          0
                                          Bardzo przyzwoity ten nowy Splinter, ale dla mnie brakuje mu tej magii, którą wciąż ma Chaos Theory. Taka solidna, rzemieślnicza produkcja. W przystępnej cenie dostajemy całkiem sporo do ogrania (single, coop, muti).
                                          • avatar
                                            Kam9000
                                            0
                                            Unreal Engine 3. Assassin creed 3 ---> AnvilNext.
                                            • avatar
                                              Szymon331
                                              0
                                              Mam nadzieję że gra będzie chodzić na archaicznym HD 3870.

                                              Choćby w 30 klatkach i rozdzielczości 1366x768.