Karty graficzne

STALKER: Zew Prypeci

Druga obok CMR: Dirt2 gra w teście, która potrafi wykorzystać dobrodziejstwa DirectX 11. Silnik graficzny może wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.

Ponownie obserwujemy wyraźny wpływ gry na częstotliwość taktowania układów graficznych. Nawet niewielkie różnice w parametrach pracy odbijają się na końcowym wyniku. Na układach GeForce 9800 GT i GeForce GTS 250 w rozdzielczościach 1280x1024 i 1680x1050 znaczenie miała ilość zainstalowanej pamięci RAM. Można było zauważyć, że 1 GB ma pozytywny wpływ na minimalną ilość wyświetlanych klatek/s.