Karty graficzne

Testy: Metro 2033

przeczytasz w 1 min.

Identycznie jak w przypadku recenzji karty GeForce GTX 470, do testów wybraliśmy taki fragment gry, który w maksymalny sposób obciążał karty graficzne. Gdy mamy do czynienia z zaawansowanymi efektami oświetleniowymi i trwającą na ekranie intensywną akcją, liczba klatek na sekundę w Metro 2033 może spaść właśnie do tego poziomu.

Przy rozdzielczości 1920 x 1200 oraz maksymalnych ustawieniach, duet Fermi wygrywa bezproblemowo, ale... nawet i on nie może zagwarantować płynnej akcji w każdych warunkach. Czy wygląd Metro 2033 usprawiedliwia tak wielkie wymagania sprzętowe? Mamy przed sobą następcę Crysisa - niestety w negatywnym tego słowa znaczeniu. Wygrana GTX 295 nad HD 5970 nie powinna budzić zdziwienia, bo gra działa szybciej przy wykorzystaniu bibliotek DX 10. Programistom PathEngine udało się chyba unicestwić większość technologii przyśpieszających działanie, które zaimplementowano w DX11.

Nie można zaprzeczyć, że gra prezentuje się bardzo ładnie, ale przy najwyższych ustawieniach jej optymalizacja pozostawia wiele do życzenia. Na całe szczęście ustawienia niższe nie powodują drastycznego pogorszenia jakości grafiki i pozwalają na płynną rozgrywkę na kartach graficznych o znacznie słabszej wydajności.