Gry

Deus Ex - testy CPU, RAM i Vintage

Pamięć RAM

Deus Ex Human Revolution: RAM
1920x1200, FXAA wysokie, Anizo 8, SSAO włączone, DirectX 11

4 GB @1600 MHz 65
48
4 GB @1333 MHz 65
47
2 GB @1600 MHz 61
45
2 GB @1333 MHz 61
43
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Do zabawy w Deus Ex Human Revolution wystarczą 2 GB pamięci RAM. Jeśli jednak korzystacie z gorszej karty graficznej i słabszego procesora, to może okazać się, że fakt posiadania 4 GB RAM nieco poprawi ogólną płynność gry. Taktowanie kości pamięci nie powinno mieć wpływu na animację, aczkolwiek różnice pomiędzy modułami 1066 MHz a 2133 MHz mogą być odczuwalne.

 

Procesor

Deus Ex Human Revolution: CPU (karta 6970)
1920x1200, FLAA wysokie, Anizo 8, SSAO włączone DirectX 11

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
65
48
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
63
39
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
54
38
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
36
14
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
62
46
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
61
39
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
53
26
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
27
6
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
62
45
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
61
34
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2 GHz
45
24
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
22
5
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Trzyrdzeniowy procesor jest tym, czego Deus Ex Human Revolution potrzebuje do optymalnego działania. Różnice między taktowaniem 3,7 a 2 GHz w przypadku trzyrdzeniowca są raczej kosmetyczne. O grze na procesorze jednordzeniowym można zapomnieć. Spadki płynności animacji dochodzą nieraz do 5 klatek na sekundę. Po prostu nie ma sensu się męczyć. Rozsądne optimum to porządnie podkręcone dwa rdzenie, tudzież przeciętne trzy. Cały czas mówię o graniu w najwyższej rozdzielczości, w maksymalnych detalach.

 

Vintage

Deus Ex Human Revolution: Vintage
8600 GT OC DirectX9

1280 x 720 najniższe 40
32
1280 x 720 SSAO, AA, Anizo wyłączone 35
27
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Posiadacze nieco wysłużonych kart graficznych: nie lękajcie się! Jeżeli tylko wasze oczy zniosą rozdzielczość 720p i grę wykastrowaną z wszelkich ozdobników, będzie dobrze. W najniższych możliwych ustawieniach poczciwy 8600 GT OC był w stanie wyświetlić animację z prędkością 40 klatek na sekundę. Kosztem delikatnego spadku (do 35 kl./s.) możecie włączyć cienie, efekt głębi pola i post processing. Naprawdę warto to zrobić. :-)