Systemy operacyjne

Rozwiązywanie problemów z połączeniami VPN

przeczytasz w 2 min.

Rozwiązywanie problemów z połączeniami VPN zwykle wymaga kontaktu z usługodawcą internetowym, administratorem serwera VPN albo producentem routera lub zapory.

Jeśli nie można połączyć się za pośrednictwem Internetu z siecią w miejscu pracy z domu (lub innego miejsca), należy sprawdzić punkty z poniższej listy:

  • Upewnij się, czy wpisana została dokładna nazwa wirtualnej sieci prywatnej (VPN) dostarczona przez administratora sieci.
  • Aby połączenie sieci VPN działało, połączenie internetowe musi być aktywne.
  • Jeżeli modem jest zewnętrzny, sprawdź, czy zostało włączone jego zasilanie.
  • Skontaktuj się z administratorem sieci, aby upewnić się, czy połączenie i uprawnienia do domeny na serwerze dostępu zdalnego są właściwe.
  • Może to być problem z certyfikatem. Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Połączenie sieci VPN nie może działać z aktywnym klientem Winsock proxy. Skontaktuj się z administratorem sieci, aby upewnić się, czy klient Winsock proxy nie jest wyłączony.
  • Jeżeli znasz adres IP (na przykład: 131.107.10.25) witryny sieci Web, wpisz go na pasku adresu przeglądarki i naciśnij klawisz Enter. Jeżeli to pomoże, prawdopodobnie wystąpił problem z rozpoznawaniem nazw przez system DNS (Domain Name System). Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Jeżeli w miejscu pracy wymagane jest lub zostało zainstalowane specjalne oprogramowanie, może to stanowić część problemu. Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Jeżeli znasz adres IP (na przykład: 131.107.10.25) serwera sieci VPN, wpisz ten adres, aby uzyskać połączenie z siecią VPN, a następnie naciśnij klawisz Enter. Jeżeli to pomoże, prawdopodobnie wystąpił problem z rozpoznawaniem nazw przez system DNS. Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Mógł wystąpić problem z serwerem, z którym chcesz się połączyć. Poproś administratora sieci o pomoc.


Jeśli podczas próby nawiązywania połączenia za pośrednictwem wirtualnej sieci prywatnej wyświetlany jest komunikat „Komputer lokalny nie obsługuje szyfrowania” z kodem błędu 741, być może używana przez komputer metoda szyfrowania nie jest zgodna z metodą używaną przez serwer sieci VPN. Aby zmienić ustawienia szyfrowania, aby komputer używał zalecanego algorytmu 3DES, wykonaj poniższe kroki:

  • Otwórz okno Łączenie z siecią, klikając ikonę sieci  w obszarze powiadomień.
  • Kliknij połączenie VPN prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij opcję Właściwości.
  • Kliknij kartę Zabezpieczenia.
  • W obszarze Szyfrowanie danych wybierz opcję Najmocniejsze szyfrowanie (rozłącz, jeśli serwer odmawia), a następnie kliknij przycisk OK.
  • Otwórz okno Łączenie z siecią, klikając ikonę sieci w obszarze powiadomień.
  • Kliknij połączenie sieci VPN, a następnie kliknij polecenie Połącz, aby spróbować nawiązać połączenie ponownie.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!