Karty graficzne

Testy - API Overhead (DX11 i DX12)

przeczytasz w 2 min.

3DMark API Overhead (DX11)
[DC/f] DirectX 11 Single Thread

GEFORCE GTX 970 OC 2271539
GEFORCE GTX 1060 2269889
GEFORCE GTX 960 OC 2269282
GEFORCE GTX 980 2259394
GEFORCE GTX 960 2247989
RADEON R9 380 OC 1396571
RADEON R9 390X OC 1288801
RADEON RX 480 1283220
RADEON RX 470 OC 1259219
RADEON RX 460 OC 1254648


3DMark API Overhead (DX11)
[DC/f] DirectX 11 Multi Thread

GEFORCE GTX 960 OC 2022621
GEFORCE GTX 960 2019554
GEFORCE GTX 980 2017882
GEFORCE GTX 1060 2005508
GEFORCE GTX 970 OC 2002563
RADEON R9 390X OC 1331658
RADEON RX 460 OC 1319141
RADEON RX 480 1306726
RADEON RX 470 OC 1291539
RADEON R9 380 OC 1282822


3DMark API Overhead (DX12)
[DC/f] DirectX 12

RADEON RX 470 OC 20242173
RADEON RX 480 20177684
RADEON R9 390X OC 19257920
GEFORCE GTX 1060 18732228
GEFORCE GTX 970 OC 18253355
GEFORCE GTX 980 18169467
RADEON R9 380 OC 17282407
RADEON RX 460 OC 17057694
GEFORCE GTX 960 OC 15418339
GEFORCE GTX 960 14132018

Ten test nie podaje wyniku punktowego, ale sprawdza narzut na procesor przy użyciu różnych API poprzez liczbę tzw. draw calls. Dzięki DirectX 12 karty Radeon nadrabiają przewagę jaką karty "Zielonych" miały przy użyciu poprzedniej wersji API, chociaż wyniki nie są specjalnie precyzyjne (470 przed 480 i GTX 970 przed 980).