Procesory

Testy: Obróbka audio/wideo i grafika 3D

przeczytasz w 1 min.

MediaCoder

Technologia GPGPU wiele zmieniła w zastosowaniach wideo, jednak obróbka/konwersja materiału audio i wideo to wciąż dziedzina w której wielordzeniowe procesory mają sporo do powiedzenia. Pomimo, że NVidia CUDA i ATI Stream podbijają kolejne podwórka, to jednak wciąż nie są technologiami które są w powszechnym użyciu.

Do konwersji materiału wideo posłużył nam darmowy program MediaCoder  w wersji 0.7.2.4536 (z dnia 13 listopada 2009). Jako plik wejściowy wykorzystaliśmy wideoreportaż z PGA 2009 – był to plik MPEG audio/wideo o wielkości 1047 MB. Wybór formatu wyjściowego padł na H.264.

Jeśli przy obróbce materiałów wideo nie zamierzamy korzystać z technologii NVidia CUDA lub ATI Stream, każdy rdzeń procesora będzie tu na wagę złota i wydatnie skróci czas dokonywania konwersji.

 

Cinebench R10

  

W tym przypadku wyniki były łatwe do przewidzenia. Rozdział zadań na różne rdzenie w przypadku renderingu scen 3D jest bardzo prosty – po prostu każdy rdzeń zajmuje się wybranym fragmentem obrazu.W przypadku grafiki 3D ponownie potwierdza się zasada, że im więcej rdzeni tym lepiej.