Na topie

Amiga Mini: nowa wersja kultowego komputera Commodore

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

Kategoria: Komputery Producenci: Commodore

Gratka dla fanów marki

W zeszłym roku pisaliśmy o reaktywacji Commodore C-64. Okazuje się, że teraz przyszedł czas na Amigę.

AA

Tak jak w poprzednim przypadku, tak i teraz, nowa odsłona pierwowzoru będzie zdecydowanie wydajniejsza. Amigę Mini, bo tak nazwany został komputer, napędzać będzie całkiem przyzwoity procesor, a wśród nowszych rozwiązań bez wątpienia wymienić należy zamontowany napęd Blu-ray. Wszystko udało zamknąć się małej, aluminiowej obudowie o wymiarach: 197mm×197mm×75mm, która dostępna będzie w dwóch kolorach: czarnym i srebrnym.

Amiga Mini commodore komputer srebrny wygląd front

Oto specyfikacja komputera Amiga Mini:

  • Płyta główna z chipsetem Intel Z68 Express
  • Procesor Intel Core i7-2700k 3,5 GHz
  • Karta graficzna Nvidia GeForce GT 430
  • 16 GB pamięci RAM
  • Dysk twardy HDD o pojemności 1 TB lub SSD o pojemności 300 GB/600 GB
  • Napęd Blu-ray
  • 4 porty USB 3.0 oraz 4 USB 2.0
  • 2 x DVI, DisplayPort oraz HDMI
  • Wi-Fi

Bez wątpienia byłoby dobrze, ale w oczy od razu uderza nie najlepsza już jak na dzisiejsze standardy karta graficzna i to ona zapewne będzie powodem największej krytyki.

Amiga Mini commodore komputer czarny

Tak samo jak cena. Być może Amiga Mini znalazłaby dość szerokie grono odbiorców, gdyby nie trzeba było za nią tyle zapłacić. Początkowo wyceniona została przez producenta na 2495 dolarów. W sieci bardzo szybko zawrzało i od razu zmieniono cenę na 1995 "zielonych". Wydaje się jednak, że nadal jest to kwota dla wielu zbyt wysoka.

Więcej o mini komputerach:

Źródło: commodoreusa, engadget

Odsłon: 14205 Skomentuj newsa
Komentarze

65

Udostępnij
  1. hideo
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2012-03-23 14:35

    specyfikacja jak na taką skrzyneczkę jest świetna! choć to już nie ta Amiga co kiedyś ale komp sam w sobie całkiem fajny

    Skomentuj

    1. dziki1993
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2012-03-23 18:41

      wsadzili by i5 2500 i kartę pokroju 6850/GTX460 byłby z tego lepszy pożytek

      Skomentuj

        1. hideo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-03-23 22:38

          wiesz przypuszczam ten komputer nie ma służyć do gier, pakowanie mocnych graf do małych stosunkowo słabo wentylowanych obudów gdzie wszystko jest mocno upchane może powodować zbyt duże nagrzewanie się jakiś komponentów

          Skomentuj

          1. szkari
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-03-23 23:13

            Widzę, że nic nie przychodzi ci do głowy oprócz gier. Komputery PC to nie tylko gry.

            Skomentuj

          2. cichy202
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2012-03-24 11:39

            8GB ramu można zapełnić całkiem sprawnie jednocześnie mając kartę pokroju gma950.

            Skomentuj

          3. Szymon331
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2012-03-26 10:22

            Kolego angelboy


            Montaż JEDNEGO filmu Full HD wymaga około 16GB pamięci RAM.

            i7 2700K to także takie minimum by mówić o w miarę płynnym odtwarzaniu materiału na linii czasu. Bez OC się nie obejdzie.

            Do montażu to i 32GB RAMu by się przydało. Można na tym komputerze montować filmy i to z powodzeniem, ale to nadal jest takie minimum jeżeli chodzi o wydajność.

            Skomentuj

          4. racedriver
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2012-03-26 00:52

            ale marka commodore to przede wszystkim gry.

            kompa z i7 i 16gb ramu to programista / grafik sobie kupuje

            Skomentuj

          5. KOXsu
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2012-03-24 17:03

            to czemu nie wsadzą w nią procesora mobilnego?

            Skomentuj

          6. racedriver
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-03-26 00:51

            bo jest drozszy?

            Skomentuj

      1. majster-b
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-03-24 19:54

        Wtedy nie było by z niego żadnego pożytku. A kolega chyba za dużo czasu przy grach spędza. To jest małe domowe "coś" do filmów, internetu i tego typu luźnych rzeczy. Bez problemu można powalczyć z PS-em czy LR-em na takim konfigu, czy w spokoju popracować. Uważam że konfig jest dobrany optymalnie. Do gier to sobie dzieciaki poskładają jakiegoś badziewiaka w obudowie wielkości lodówki, no i mama na pewno się z rachunku za prąd ucieszy...

        Skomentuj

        1. toshi123
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-03-24 23:56

          Najmocniejszy SandyBridge do przeglądania Internetu i tego typu "luźnych rzeczy"?? Komputerek chyba tylko dla entuzjastów Commodore, bo:
          - Do gier zdecydowanie zbyt beznadziejna grafika
          - Profesjonalista raczej zainwestuje w coś co w razie potrzeby będzie mógł bez problemu zupgradować
          - Jak na mały komputer domowy - zdecydowanie zbyt mocny procesor (po co przepłacać?)

          Skomentuj

    2. phillosoff
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-03-23 23:36

      Jak dla mnie to zwykły PC w pudełku z napisem Amiga. Z pierwowzorem nie ma nic wspólnego. Kiedyś była to odrębna architektura niż PC. Wprawdzie nie spodziewam się dzisiaj czegoś radykalnie odrębnego (nawet Apple zrezygnował z procesorów PowerPC na rzecz Intela), ale samo wskrzeszenie nazwy to za mało.

      Skomentuj

  2. emdziej
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2012-03-23 14:36

    A wygląda jak external od WD ;)

    Skomentuj

    1. Max209
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-23 15:11

      wygląda jak apple mini

      Skomentuj

  3. sonek231
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 14:36

    No i co na takim czymś można robić? Jakie to ma oprogramowanie?

    Skomentuj

    1. Dragon
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-23 20:07

      Bodajby AmigaOS 4

      Skomentuj

  4. Mighn
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-23 14:36

    Jak by do tego cuda jakąś sensowną grafę a nie 430-stke wsadzili, to by wyszedł z tego całkiem zgrabny komputerek...

    Skomentuj

  5. _vien_
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 14:41

    prawie 2000$... jakby to powiedzieć ...chyba ich posrało... :D
    chyba, że to cena topowej wersji z SSD 600 GB i laserami

    Skomentuj

  6. Obiektor
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2012-03-23 14:43

    i co tu jest z amigi commodore po za napisami na budzie?

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      -12    

      Opublikowano: 2012-03-23 14:46

      A to mało? wolałbyś taką samą grafikę? Klawiaturę? Magnetofon?

      Skomentuj

      1. Mat87
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2012-03-23 15:48

        Jak by Lamborghini wydało gówniane długopisy z logo...to też tak powiesz " A to mało? przecież to lambo " ;/

        Skomentuj

        1. Maciej Lewczuk
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2012-03-23 16:40

          To może podasz jeszcze jakiś absurdalny przykład? Są ludzie, których jara przyklejenie znaczka turbo na maluchu czy innej starej dacii...
          Jeśli chodzi Ci TYLKO o sprzęt... nie wypowiadam się bo ja go i tak nie kupię ;D A pro po długopisów - spytaj co robią zbieracze - fani jakiejkolwiek marki ;D Dadzą się pokroić za podkładkę pod piwo, długopis z logo czy tapetę do smartfona ;D

          Jestem byłym posiadaczem Commodore i nazwa, logo, inne duperele wywołują u mnie sentyment i nic więcej ;D Dlatego też czasem odpalam specjalnie spreparowaną wersję Linuxa, gdzie mam cały system Amigi z grami i programami - od tak by sobie pyknąć w coś.

          Skomentuj

          1. Daroo7777
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2012-03-23 19:55

            Wszystko ładnie, pięknie ale Amiga powinna kojarzyć się z grami...

            Skomentuj

          2. Mat87
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-03-23 22:04

            Dlaczego zaraz absurdalny ? Bo jest to inne zdanie niż twoje ? Spokojnie.. w innym temacie też podobnie pojechałeś chłopaka za to ,ze wyraził swoje zdanie. luz. Trochę samokrytyki i mniej emocji.

            Moja wypowiedz nie była absurdalna tylko była podobnego pokroju jak twoja.. z lekka nutką ironii.Tak mi chodzi o sprzęt i mówię tu o normalnych użytkownikach a nie o jakiś dziwakach co dali by się pokroić dla "znaczka". Oni zawsze będą ale są w mniejszości -na szczęście. A normalny użytkownik .. może być bardzo zawieszony tym ,ze ma płacić 2$ za to ,ze ma składankę intela NV.

            W dodatku dość mało ciekawą... Ja też mam sentyment do wielu rzeczy ale to , nie znaczy ,ze wszytkom się zachwycam

            Skomentuj

          3. Maciej Lewczuk
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2012-03-24 00:53

            Absurdalny bo kompa i kompa przyrównuje do pary supersamochód-długopis - widzisz tu absurd? Zdanie może mieć i tego mu nie odbieram. Albo porównujemy coś rozsądnie, albo od razu wyskakujemy ze skrajnościami by tylko "udowodnić swoją rację" ;D

            Skomentuj

          4. Daroo7777
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-03-25 07:25

            Widac tu Panie Macieju że nowa firma "Commadore" żeruje tylko na marce i nic nie wnoszac do technologi nowego życzy sobie 2 tysiące dolarów...OK, rozumiem że dla niektórych te pieniądze nic nie znaczą i ale nie rozumiem jak można kupić coś ,co tak naprawdę jest podróbką produktu Commadore. Bo jak można inaczej uznać ten produkt co przypomina Mac/a mini i PC a nie ma nic wspólnego z grami? . Amiga była królem gier, a czym teraz jest? Dla mnie drogą porażką.

            Skomentuj

  7. Obiektor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 14:50

    wolalbym cpu i gpu zaprojektwane przez nich jak to bylo w 500/600 a w sumie to nie pamietam co tam bylo ale z pewnoscia mieli swoje uklady i dzisiaj tez by mogli miec ale cos spierdzielili i musza robic amige w ktorej jest tylko ich buda

    Skomentuj

    1. mielcu3
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-03-23 16:44

      Układy graficzne projektowało commodore, procesor był motoroli.

      Skomentuj

  8. Artik
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:07

    Z dawną Amigą nie ma to nic wspólnego. Zwykły PeCet.

    Skomentuj

    1. takewon
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-03-23 22:51

      Niestety masz rację, w dodatku młodym użytkownikom komputera, może to zaburzyć pogląd na markę Amiga jako klasyk. Jeżeli już produkować sprzęt o takich parametrach, powinni dodać jakieś elementy przypominające Amigę, a nie jakiś napis i znaczek na topie obudowy. Mogli wmontować czytnik dyskietek, wraz z oprogramowaniem odczytującym stare gry na Amigę 500/600/etc. z tych dawnych dyskietek, to by zrobiło wielką furorę, przynajmniej na starych wyjadaczach z tamtego okresu ;)

      Skomentuj

  9. saddam
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:12

    Amiga na intelu, LOL. W sam raz dla starych amigowców. Powinni jeszcze to sprzedawać w pakiecie z obowiązkowym windowsem.
    Komedia i to taka niezbyt śmieszna.

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-23 15:34

      To tak jak z Chryslerem ;D Kupili Daewoo i sprzedają Matiza jako Sparka pod swoją kuratelą, a wyższe modele na swoich płytach podłogowych i silnikach... Kto właścicielowi zabroni?

      Skomentuj

      1. SoundsGreat
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-03-23 18:32

        GeneralMotors jak już, a wykorzystana marka to Chevrollet ;)

        Skomentuj

        1. Maciej Lewczuk
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-03-24 01:06

          Masz rację, chodziło mi o Chevroleta ;D

          Skomentuj

      2. macsee
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-03-23 22:06

        Zauważyłem że ludzie bardzo często mylą Chrysler'a z Chevrolet'em :-)
        sam jeżdżę Chevy Orlando.

        Skomentuj

    2. spock2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-23 15:51

      To samo mialem napisać, sam pamiętam jeszcze napis INTEL OUTSIDE podczas ładowania systemu :) Ten pecet to jak naplucie prawdziwym Amigowcom w twarz, fuj.

      Skomentuj

    3. mielcu3
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-23 16:45

      O tym samym pomyślałem :) amiga z systemem windows śmiech na sali.

      Skomentuj

  10. iPito
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:20

    Wywalić 8bg ram wstawić coś pokroju gtx680/7970 dodać mały ssd wywalić blueray i upchać tam jakiś zasilacz który to wszystko pociągnie... Marzenia....

    Skomentuj

  11. MarJano
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:21

    bez sensu , powinna byc amiga jak kiedys 7,3 mhz procesor i min 2 mb pamieci ram by mortal kombat poszedl w single player :D

    Skomentuj

  12. frezer
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:31

    specyfikacja troche dziwna bo po co komu 16 gb RAM ? daliby 4GB co w zupełności wystarczy każdemu a zamiast tego daliby lepsze GPU

    Skomentuj

  13. kbrbabzbtb
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:37

    GF 430 i 16GB Ram...wow! Ludzie sentymentalni wiele złych decyzji podejmują ale chyba nie aż tak złych żeby to kupić. Amiga wprowadzaiła w tamtym czasie granie na nowy poziom, a to jest tylko słabo skonfigurowany pc zamknięty w obudowie z napisem Amiga.

    Skomentuj

  14. bolth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:54

    ta cena to obejmuje napis Commodore Amiga bo reszte to w sklepie u Zoski dostaniesz

    Skomentuj

  15. bolth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 15:54

    ta cena to obejmuje napis Commodore Amiga bo reszte to w sklepie u Zoski dostaniesz

    Skomentuj

  16. phlawski
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 16:22

    Osobiście wolałbym Maca Mini. Bo umówmy się, z Amigi toto ma tylko napis, założę się że wepchną tam emulator, który na rzeczonym Macu odpalę bez problemu, ale za to mam Mac OS X (a nie jakieś zawracanie głowy) i prawie dwa razy niższą cenę.

    Skomentuj

  17. jeomax.co.uk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 16:26

    Jawna kpina. Kolejni wlasciciele wyciagali z marki Amiga kasy, ile sie tylko dalo, ale to bije wszystko na glowe :/

    Skomentuj

  18. ziolopalacz
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-23 16:37

    Ta i7 to się tam chyba tylko po jajach drapać będzie... :D
    Zero pomysłu przy planowaniu platformy.

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-03-23 16:43

      To może warto byłoby podywagować jakie pomysły mogliby mieć? Podaj jakieś ciekawe konfiguracje, które zadowoliłyby użytkownika spod znaku Amigi.

      Skomentuj

      1. saddam
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2012-03-23 16:46

        Tutaj duża część komentarzy piszą dzieci i gracze więc dla nich komp to tylko gierki i facebook.

        Skomentuj

          1. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2012-03-24 16:47

            Nigdy na Amidze nie odpaliłem żadnej gry ale zrobiłem na niej setki modów i używałem do tego momentu gdy wydajność PC-etów była na tyle duża że pozwalała robić dużo bardziej skomplikowane projekty niz na Amidze (386 DX40). Kilku znajomych wykorzystywało Amigi do robienia animacji i montażu video.

            Skomentuj

      2. mielcu3
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-03-23 16:47

        Najlepiej system przekompilowany pod x86. Jest aros, ale jednak to nie to samo.

        Skomentuj

    2. jacob000
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-03-23 17:00

      Jak tylko grasz na kompie to się nie dziwię twojej wypowiedzi. Ale komputer dla grafika lub projektanta aplikacji jest naprawdę dobry i uwierz mi na słowo, że przy projektowaniu animacji ten procesor nie będzie się nudził a za to grafika już bardziej.

      Skomentuj

      1. DarkJarek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-03-24 00:08

        Komputer faktycznie dobry dla osoby która, nie gra lub gra sporadycznie w starsze tytuły, sam planuje kupić coś o podobnych parametrach. Lecz cena nie jest już dobra. Klasycznego blaszaka o podobnych parametrach można by złożyć za połowę tej ceny. Więc połowę ceny kosztuje sprzęt a połowę marka.

        Skomentuj

  19. Lord_NeReVaR
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-23 16:55

    Przypomina z wyglądu Apple Mac Mini.

    Skomentuj

  20. Kraft135
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 17:13

    Obudowa super, ale każdy może taką kupić - Wesena Mini ITX2. Tyle że bez logo Commodore.

    Skomentuj

  21. tanakov
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 17:41

    Mac mini na sterydach.. Bardzo podobny do amplitunerów onkyo;)

    Skomentuj

  22. aquadigger
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-23 18:20

    fajnie, fajnie a tu GeForce GT 430 :O w Crysisie na full z 6 fps-ów

    Skomentuj

  23. eysmond
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-23 18:54

    Jest na x64 to jest narzekanie, jakby nie było byłoby jeszcze większe narzekanie na brak kompatybilności z softem itp.

    Skomentuj

  24. Eternal1
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-03-23 19:39

    Jay Miner w grobie się przewraca widząc obudowę z napisem AMIGA i procesorem Intela w środku... "Intel outside!"
    Co to ma wspólnego z prawdziwą AMIGĄ?
    Za grosz tutaj Amigowego hardware i OS.

    To zwykły przykład próby prostackiej jazdy na legendarnej marce do której wielu ma sentyment. PC za koszmarne pieniądze w zwykłej budzie z napisem AMIGA, sorry ale to żenujące

    Obecnie, prawdziwa AMIGA wygląda tak:
    http://www.amigaos.net/hardware/80/amigaone-500

    Skomentuj

  25. vroos
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-03-23 20:01

    A czemu Amiga nie jest na procesorze PowerPC z systemem AmigaOS 4.x + jakiś UAE dla uruchamiania starszego oprogramowania amigi/commodore. Pewnie by się nie sprzedawał, ale ten też się nie sprzeda.

    Skomentuj

  26. fredii
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-23 21:35

    czy pójdą stare gry na amidze jeśli tak to kupie, a jeśli nie to po co mi. osobiście kupiłbym Amige 500+ to były stare dobre czasy posiadam jeszcze kilka gier z tamtego czasu przedrzymskim Settlers oraz Kajko i Kokosz
    za tę cenę tylko Logo - Commodore Amiga się nie opłaca to tylko za to się płaci

    Pozdrawiam fanów Amigi 500+

    Skomentuj

  27. hinson
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-03-24 17:36

    Relikt przeslosci kontratakuje.

    Skomentuj

  28. Marucins
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-03-24 18:48

    Świetny hackintosh - jako Mac Mini.

    Skomentuj

  29. NuCore
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-25 00:27

    News na dwal sie. Wystarczy wejść na PCC, by zobaczyć jak pwowinien wyglądać ten news. Jednak co sie dziwić jak newsa pisze osoba, która w czasach świetnosci omawianego komputera, była w planach jej rodziców;)

    Skomentuj

  30. Mati-000
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-25 21:27

    to chyba kiedyś była konsola.
    teraz to bardziej sprzęt do edycji filmów czy obróbki zdjęć....
    Z taką ceną i taką grafiką znajdzie może 1/10 spodziewanych nabywców jak nie mniej

    Skomentuj

  31. Nieznośny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-27 13:05

    Mała, słabo wentylowana obudowa nie jest nie wiadomo jaką przeszkodą. Wyjdzie GTX 660 to można tam wsadzić takiego GTX-a albo zawsze można wykorzystać w miarę "zimnego" HD 7770, ewentualnie 7850.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!