Na topie

Co zmieni sztuczna inteligencja w e-commerce?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Branża handlu elektronicznego poważnie odczuje wpływ sztucznej inteligencji. To spora szansa, ale też wyzwanie dla właścicieli sklepów online.

  • Co zmieni sztuczna inteligencja w e-commerce?
A A

Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w kolejnych sektorach rynku, ale tym, w którym jej wpływ będzie widoczny najbardziej w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat, jest handel elektroniczny. Tak przynajmniej uważa Devin Wenig, dyrektor generalny platformy eBay.

Wenig twierdzi, że sztuczna inteligencja w e-commerce pozwoli przede wszystkim na lepsze zrozumienie intencji i preferencji zakupowych. Możliwe będzie zaoferowanie klientowi w pełni spersonalizowanego doświadczenia, dla którego bazą będą nie tylko oglądane i kupowane produkty, ale też zgromadzone informacje na temat użytkowników (lub ich grup), zachowań w obrębie sklepu, trendów czy kontekstów.

eBay

„Konsumenci będą mogli poczuć się, jakby tuż obok stał ich osobisty doradca – do tego za każdym razem będzie mądrzejszy i coraz lepiej dostosowany do ich potrzeb” – powiedział Wenig, podając konkretny przykład. Taki ukryty asystent będzie w stanie zaproponować produkty w dostosowanych do klienta cenach, z naturalnych lub sztucznych materiałów. – „Sztuczna inteligencja pomoże konsumentom odnaleźć te odpowiednie [produkty] wśród wszechogarniającego chaosu” – dodał.

To właśnie w systemach rekomendacji wpływ sztucznej inteligencji będzie najbardziej zauważalny. Niemniej jednak technologia ta (ze względu na głębokie analizowanie danych) będzie miała również wpływ na zarządzanie ryzykiem, ochronę przed oszustwami i podróbkami czy optymalizację procesów sprzedażowych (na czele ze skróceniem czasu wysyłki i dostawy).

„Obecnie branża handlu online stoi u progu nowej rewolucji. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy świadkami bezprecedensowego zbliżania się technologii oraz oczekiwań sprzedawców i konsumentów – podsumował przedstawiciel eBay. – Dzięki technologii i skupieniu się na potrzebach konsumenta, proces robienia zakupów stanie się bardziej intuicyjny, dostępny i po prostu łatwiejszy”.

Źródło: eBay, inf. własna. Foto: TheDigitalArtist/Pixabay

Odsłon: 7440 Skomentuj newsa
Komentarze

0

Udostępnij

Nie dodano jeszcze komentarzy!

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!