Gry

Doom 4: gra powstaje - klimatyczne grafiki koncepcyjne

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2012-02-29

Gra zapowiada się smakowicie

" Doom 4 żyje i ma się bardzo dobrze" - powiedział Peter Hines, szef marketingu Bethesda Softworks i tym samym ucieszył miliony graczy na całym świecie.

Doom 4 zapowiedziany został już w 2008 roku, a poważniejsze wzmianki na temat prac nad nową odsłoną kultowej serii pojawiły się już niemal 10 miesięcy temu. Matt Hooper z id Software tryskał wtedy optymizmem i zapowiadał grę jako coś wspaniałego. Potem jednak pojawiły się kłopoty i zaczęły pojawiać się głosy, iż prace zostały wstrzymane.

Nic podobnego jednak nie miało miejsca i z każdym dniem powinniśmy przybliżać się do premiery gry Doom 4. Na dowód tego do sieci trafiła naprawdę obszerna galeria z koncepcyjnymi obrazami ze świata gry.

Doom 4 gra miasto

Doom 4 gra ulica

Doom 4 gra blok

Doom 4 gra latarnia

Doom 4 gra piwnica

Doom 4 gra schody

Doom 4 gra sklep

Doom 4 gra pożar

Doom 4 gra uliczka

Doom 4 gra magazyn

Doom 4 gra okna

Doom 4 gra ogień

Doom 4 gra rzeka

Doom 4 gra barak

Doom 4 gra wieżowiec pył

Kwestią czasu wydaje się zatem chwila, w której zobaczymy prawdziwe screeny z gry, a być może wkrótce potem także i trailer. Doom 4 będzie bowiem pozycją obowiązkową dla każdego gracza i szansą dla id Software na poprawę nadszarpniętego "trójką" wizerunku.

Źródło: eurogamer

marketplace

Komentarze

126
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Czy 3ka nadszarpnęła wizerunek ID to nie wiem, ale Rage na pewno tak.
    Zaloguj się
    19
  • avatar
    Jak będzie w połowie tak dobry jak D3 to uznam to za sukces.
  • avatar
    nadszarpniętego "trójką" wizerunku? eeee bez przesady
    ja wspominam D3 całkiem pozytywnie, bardziej zabolal mnie Q4 jak juz jestesmy przy takich klimatach
    ja mam nadzieje, ze bedzie spoko, aby tylko nie bylo az tak ciemno przez cala gre, bo to akurat byla lekka przesada
    Zaloguj się
  • avatar
    Jakiś nie doomowaty ten Doom 4...
  • avatar
    Doom 3 wymiatał ,najlepszy fpp tamtego okresu
    Zaloguj się
  • avatar
    Dooma3 wspominam bardzo dobrze. Krótka gra ale klimatyczna.
    Zaloguj się
  • avatar
    Oby gra nie powtórzyła sukcesu duke nukem forever.
  • avatar
    Ja tam chciałbym poczuć to co czułem jak pierwszy raz odpalałem dooma na prastarym kompie. A te dzisiejsze produkcje to takie se, jakoś bez entuzjazmu do nich podchodzę i chyba bardziej mnie cieszą głupkowate flash-gierki niż te kasowe produkcje bezklimatyczne...
  • avatar
    Te arty to mi bardziej przypominają jakiegoś Resident Evil-a niż Dooma, poza tym patrząc na niebo odnoszę wrażenie że to musi być ziemia bo raczej to nie jest Mars, Phobos lub Deimos co według mnie traci na klimacie, bo już nie będzie uczucia że jesteśmy na obcej planecie zamknięci w bazie i nie mamy dokąd uciec. Wygląda to ładnie , no ale arty zawsze wyglądają ładnie, zresztą będą screeny to się zobaczy co tam Carmack spłodził.
    Zaloguj się
  • avatar
    Te arty wygladaja jak zywcem wziete z Rage (art 5,10,11,14) widac na art 14 ze mocno inspirowali sie polskim dzielem Bulletstorm... Ech legenda gier ID schodzi na psy...
  • avatar
    Doom 3 to jedyna gra którą się bałem grać w nocy na słuchawkach. takiego klimatu nie miała żadna inna gra w tamtym okresie.

    Zresztą moim znajomi też pękali przy niej:)

    screeny 4 dla mnie bez klimatu, w 3 mocne cienie, mało światła, mało kolorów, klaustrofobiczne pomieszczenia, przebiegające w oddali cienie stworów i te odgłosy.

  • avatar
    silnik rage nie jest taki zly, to raczej wina sterownikow AMD, na moim Radeonie 5750 dało się juz grac po 2 tygodniach od premiery... jak AMD zmienilo stery :-), doom zawsze kojarzyl mi sie z zamknietymi pomieszczeniami, a tu niespodzianka..., tylko czy klimat bedzie ten sam?
    Zaloguj się
  • avatar
    Aby tylko nie zafundowali nam Dooma w wersji Fallouta ;p
  • avatar
    W tytule jak byk stoi: grafiki koncepcyjne; a większość komentujących: "screeny do dupy". Hopeless, hopeless...
  • avatar
    Niektóre screeny to mi bardziej pod serie Half-Life pasują :)
  • avatar
    Bez jaj, Doom3 był i jest nadal świetną grą pomimo upływu czasu. Efekty oświetlenia i cieni nadal nie mają sobie równych, to one budują niezapomniany klimat tej gry. Szkoda że tak rzadko nawet w obecnych grach developerzy sięgają po takie środki, większość gier włączając nawet Crysisy jest pod tym względem "płaska" - tak jakby światło i cienie kompletnie nie istniały w ich świecie, a cienie jeżeli już są to sprawiają wrażenie wcisniętych na siłę i pojawiają się nie tam gdzie powinny.
  • avatar
    Kolega wyżej ma rację...oświetlenie w DOOM 3 razem z dodatkiem Resurection of evil jest niemal idealne...ta ciemność budziła klimat, gra potrafiła wystraszyć -kto nie grał niech się nie wypowiada...czekam na DOOMA 4 i Quake5 od Id Software
    Zaloguj się
  • avatar
    Wtopa z tym engineem na całego jak pokazał rage. I co?
    Robią kolejną część Dooma i chwała za to ... też czekałem.
    Celowo uzyłem czasu przeszłego, bo widać silnik ten sam crap, a za takie coś dziękuję.
    Zaloguj się
  • avatar
    screeny jak z Rage... pewnie ten sam silnik...
    Zaloguj się
  • avatar
    niektore szkice mi przypominaja troche metro 2033 i troche darksidersa
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla mnie to wygląda jak skrzyżowanie god of war z uncharted hehe
  • avatar
    Raczej nadszarpniętego Rage'a bo doom 3 już był lepszy niż to coś...
  • avatar
    Nic specjalnego,najpewniej to na silniku Rage...oby go ulepszyli bo inaczej będzie lipa z tej gry :)
  • avatar
    czy doom3 nadszarpnal reputacje ID .. oj watpie, gra byla znakomita, pod kazdym wzgledem, przeszedlem 2 albo 3 x i powiem ze klimat miala ..
    Zaloguj się
  • avatar
    Sony75 ma rozdwojenie jaźni :)
  • avatar
    Akurat "trójka" niczego nie nadszarpnęła. Do tej pory jedyna gra jaka mnie wciągnęła w równym stopniu to było Clive Barker Jericho. Doom 3 Quake 4 to były bardzo dobre kontynuacje. Teraz czekamy na więcej :-)
  • avatar
    tutaj macie duzo wiecej takich artow:

    (..)
  • avatar
    Jaki to engine ? UE3 ? oO Wiadomo coś ?
    Zaloguj się
  • avatar
    niech się lepiej pospieszą bo niedługo wyjdą PS4/X720 i ten Doom4 nie bedzie robił zadnego wrażenia
    Zaloguj się
  • avatar
    te screeny, jak i reszta, są podobno z wycieku.
    Pochodzą od gościa co podobno pracował dla id, ale zostal zwolniony.
    Poza tym, wcale nie jest potwierdzone, że to jest z Dooma 4.

    Wystarczy wygooglować.
  • avatar
    Rage może nie jest jakiś rewolucyjny ale Doom 4 będzie.Wszystko za sprawą niedużych wymagań i klimatu(takie przypuszczenia).Pamiętam jak zagrywałem się w Doom 1 na 386 sx na monochromie:).

    Ps.Odpaliłem Poważnego Sama 3 na 4870 i ustawieniach ultra prawie spaliło mi grafę(moze z 5 min pograłem) fu...k 16 kolorów się zrobiło i restart grafiki.Bez co najmniej 470gtx albo 5870 nie podchodzić.Pozdro
  • avatar
    Oby tylko darowali sobie konsole :) Nie po to kupiłem nowego blaszaka zeby iD spiepszyło nowego Dooma z powodu zacofanych konsol :D
    pozdro blaszaki :)
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Ta grafika, to jakiś żart?
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Tylko killzone 3! hehe
    Zaloguj się
    -17
  • avatar
    Tak nażekacie na jakość Rage ,ale to on ruszył nieco skostniałą animacje w grach,widać chłopaki mają potencjał i znają sie na rzeczy.
  • avatar
    Gdyby pokazali grafiki przedstawiające ciasne pomieszczenia na obcej planecie to byłyby narzekania typu: podsmażany kotlet. Tak źle i tak niedobrze.
  • avatar
    Goście od projektowania robią widać dobrą robotę, ale tych od tekstur-asekuracyjnie na bruk i zatrudnił bym innych bo znów spartolą efekt końcowy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Niezależnie czy to screeny czy concept arty czekam aż w końcu zaczną sprzedawać nowego dooma, i jak najszybciej wypuszczą quake 5 w takich klimatach.
  • avatar
    miejscami nawet przypomina Innsmouth...
    chociaż pewnie to raczej jakaś krzyżówka R.E.Howarda z City 17 będzie....
  • avatar
    bez przesady grałeś kiedyś w coda? może za łatwy poziom? wiem że każdy nowy cod to odgrzewany kotlet i nie jestem jego fanboyem ale nie jest aż taki krótki ja najnowszego przeszedłem w około 2 tygodnie (grając około godzinkę dziennie, nie zawsze)
    Zaloguj się
  • avatar
    RAGE nie każdy musiał poznać i lubić. DOOM to już bardziej znana marka i jeśli będzie wyprodukowana z podobną starannością co RAGE to mamy kultowy tytuł w nowej odsłonie i dostępny... w zasadzie dla każdego. idTech 5 ma piekielnie niskie wymagania przy zachowaniu cudownej grafiki. To może być rewolucja dla id (której im brakuje po słabym starcie z RAGE).
    Zaloguj się
  • avatar
    screeny potwornie mi się podobają! oby Carmack (czy ktokolwiek to robi) tego nie zepsuł jak w Rage, a w D3 grałem z pewnym opóźnieniem a i trójka tak była całkiem dobra (napewno lepsza od Rage)
  • avatar
    Miło że powstaje nowy Doom kiedyś to była gra oby była tak niezwykła jak poprzedniczki.
  • avatar
    Doom 3 to był prawdziwy nextgene, moj GF4200 na nim zdechł i trzeba było kupić nowa kartę ...ale dla takiego przeskoku opłacało się.
    A gdzie współczesne nowoczesne produkcje? Ludzie dalej jada na 4-ro letnich kartach gdzie kiedyś to było nie do pomyślenia.
  • avatar
    Zobaczcnie sobie wieksze zdjecia. To nie sa tylko concept arty a grafika juz na silniku gry(niestety widac ze to id tech 5).
  • avatar
    Rage był bardzo miła grą. Ja go przechodziłem na HD3870 akurat i gra wyglądała naprawdę miodnie, tak samo działała, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę ceny HD3870. Fabularnie Przyzwoite, nawet wciągało. Czekam na RAGE 2.
  • avatar
    Kiedyś przyjaciel przyniósł mi na urodziny Rage na Xbox'a.Nie był zły.Ale trochę taki jakiś...nie wiem jak to opisać ^^...Jeśli doom 4 będzie taki sam jak Rage to z chęcią kupie na xbox'a jak i na pc :).
  • avatar
    Kolego wyżej -Ja też lubię niedocenionego przez wielu Unreal Tournamenta 3(silnik chyba najlepiej się sprzedaje, a w takim Bulletstormie to robi wrażenie) -Carmack ma id tech 5 który też generuje ładną grafikę i oby nie olał pecetów w tym nowym Doomie
    Zaloguj się
  • avatar
    Widze, ze wiekszosc serwuje nam zwykle farmazony gdyz nie paja najmniejszego pojecia zarowno o ID Software, jak i o ich silnikach i zapowiadanych Dommie 4. Po pierwsze juz dawno temu oficjalnie potwierdzono Dooma 4 na id tech 5/6 gdyz jako pierwsza gra w historii ma obslugiwac jednoczesnie obie wersje silnika w zaleznosci od posiadanego sprzetu. Gra warta swieczki jesli im sie to uda gdyz beda mogli wydac gre zarowno na konsolach obecnej generacji jak i generacji nastepnej. Trzeba sie pogodzic z faktem iz sam Id tech 5 byl tylko eksperymentem, gdyz sam silnik powstal juz lata temu tylko ID Software nie mialo sily wykonawczej aby wdrozyc go wczesniej. Teraz maja od tego cieciow z Bethesdy, ktorym Carmack dostarcza gotowy silnik i nie ma sytuacji rodem z q3/4 czy doom3 kiedy to gra zalicza mega opoznienie poniewaz brakuje im rak do pracy. Pomyslcie sobie jaka bylaby reakcja na Dooma 3 gdyby ten pojawil sie 2-3 lata wczesniej, albo Rage 2-3 lata wczesniej... Obecnie nad grami pracuje caly sztab kilkudziesieciu, a nawet kilkuset osob a do niedawna jeszcze ID Software wszystkie ich gry opracowywalo w old schoolowej ekipie kilkunastu osob. Kolejna wersja silnika bedzie kolejnym przelomem, zwlaszcza biorac pod uwage mozliwosci opracowywanych przez Carmacka narzedzii. Nie bez powodu nawet sam Epic Games zapowiedzial w swoim nastepnym silniku Unreala podobne rozwiazania... Cala brazna uczy sie od Carmacka i nic w tym temacie nie zmienilo sie od ponad 20 lat.
    Zaloguj się