Ciekawostki

Era, Vobis i Aster ukarani za wprowadzanie w błąd

z dnia 2010-01-27
Jakub Kralka | Redaktor serwisu benchmark.pl
22 komentarze Dyskutuj z nami

Dziewięć milionów złotych to kara, jaką przyjdzie zapłacić koncernom Era, Vobis i Aster za wprowadzanie klientów w błąd hasłami takimi jak "Notebook z modemem za 1 zł", "Najszybszy internet w komórce. Bez limitu" czy "Telefonia cyfrowa za 1 zł przez 2 miesiące".

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów najsurowszy był wobec PTC, czyli właściciela operatora telefonicznego Era. Firma, która od pewnego czasu pozyskiwała klientów na drodze dość niejasnych kampanii marketingowych (m.in. wprowadzenia limitu transferu o wysokości 50 mb i to na dodatek w wyłącznie kwartalnej promocji przy haśle "Najszybszy Internet w komórce. Bez limitu. Za 5 zł"). Operator zapłaci 8 729 993 zł.

Za inne negatywne praktyki, choć o nieco mniej dotkliwych skutkach dla konsumenta, ukarany został operator multimedialny - Aster. Tutaj problematyka związana była przede wszystkim z właściwą kwestią postrzegania miesięcznego terminu oraz momentu rozpoczęcia naliczania nowego miesiąca. Dlatego też i kara 390 720 zł nie była tak dotkliwa.

Vobis podpadł hasłem "Komputer z modemem za złotówkę", które nie w pełni sprzyjało zasadzie znanej z lekcji matematyki koniunkcji. Jak się okazało, złotówkę kosztował jedynie modem, a nie - jak możnaby pomyśleć - także komputer. Będzie go to kosztowało 177 034 zł.

PTC i Aster zapowiedziały odwołania od powyższych decyzji, zwracając uwagę na klarowność swoich propozycji, a także podkreślając specyficzny charakter reklamy, którego zwięzły przekaz zgodnie z ideą ma zachęcić do oferty, a nie precyzyjnie przedstawiać warunki umowy.

Źródło: TVN 24

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

marketplace

Komentarze

22
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Brawo! Tak się właśnie powinno postępować ze złodziejami, naciągaczami i oszustami.
  • avatar
    i prawidłowo! Powinni jeszcze karać za wciskanie klientom desktopów z kretyńskimi konfiguracjami :]
  • avatar
    Marketing, baby. A dla zasady trzeba czytać warunki promocji wszędzie. Sklep, bank itp.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wszystkie firmy tak oszukują, ale te dziewięć milionów dla nich to kieszonkowe.
  • avatar
    Akurat do Vobisu nie ma co się przyczepić
    Ich oferta jest jasna dla znających gramatykę j.polskiego :-)
    Zaloguj się
  • avatar
    W USA za dużo mniejsze przegięcia dostaje się równo po kieszeni...
  • avatar
    a jeszcze Erze dojdzie za zmianę regulaminów obecną, klientom mówią, że nie uległ zmianie cennik i dlatego jeśli ktoś chce rozwiązać umowę to będzie musiał zapłacić karę, jutro idę do rzecznika konsumentów by to sprawdzić, ale wygląda mi to na kolejne naciąganie, jeśli cokolwiek zostało w regulaminie zmienione to być może bym nie podpisał umowy w obecnym brzmieniu, a negocjować nie mam jak, więc nie powinienem ponosić żadnych kosztów jeśli jednostronnie zmieniają zasady
    tak jak w zeszłym roku plus zmienił zasady, zrezygnowałem bez ponoszenia żadnych kosztów ;) i pozbyłem się dziadowskiego Plusa :P
    Zaloguj się
  • avatar
    No i super. Bo te ich slogany to rzeczywiście przegięcie jest.

    Teraz niech się w końcu wezmą za głośność w reklamach. Bo czasem jak mi huknie tv w przerwie reklamowej to bębenki w uszach pękają.
    Zaloguj się
  • avatar
    tak, a naiwni Ci co myślą że tą karę zapłacą ww. firmy, bo np. Era wystarczy że wprowadzi za coś dodatkową opłatę, albo zwiększy koszt połączeń w jakimś niejasnym przypadku i tą "stratę" finansową wyrównają sobie z naszych kieszeni, więc w rozrachunku ostatecznym zapłacą znowu klienci, bo oni napewno na tym nie stracą...
    Zaloguj się
  • avatar
    NO BRAWO ! :D to czekamy na następne kary ;)
  • avatar
    KONCERNOM??!! A tak przy okazji tacy piekni ludzie sukcesu, a takie brzydkie zagrania...
  • avatar
    no cóż- bogatemu zawsze mało i mało...
    Zaloguj się
  • avatar
    Śmieszna sprawa, bo moim zdaniem karę powinni dostać tylko operatorzy, w końcu to oni czerpią największy zysk z umów podpisanych na bezprzewodowy internet. Co do tego ma vobis? Jak inne sklepy sprzedają produkty z modemami 3G i mają hasła reklamowe to jest dobrze, a tu przyczepili się ze względu na to, że to duża sieć sprzedaży. UOKiK powinien trochę rozsądniej podchodzić do sprawy.