Gry komputerowe

Final Fantasy XV Windows Edition - jakie efekty wizualne możemy podziwiać w grze?

z dnia 2018-03-07
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
10 komentarzy Dyskutuj z nami

Programiści Square Enix nawiązali współpracę z Nvidią, czego efektem jest rewelacyjna oprawa graficzna nowego Final Fantasy. Konsolowi gracze mogą tylko zazdrościć.

Jesteśmy po premierze Final Fantasy XV Windows Edition, która powinna zainteresować wszystkich fanów serii (tym bardziej, że po kilkunastu miesiącach oczekiwania w końcu mamy do czynienia z kompletną edycją). FFXV w wersji na komputery PC przyciąga nie tylko nowymi poziomami, ale też jeszcze lepszą oprawą graficzną. Jakie technologie zastosowano w najnowszym tytule Square Enix?

Final Fantasy XV to jeden z tych tytułów, który powstawał we współpracy z firmą Nvidia i potrafi wykorzystać potencjał technik GameWorks (co prawda funkcje te działają również na innych kartach graficznych niż GeForce, aczkolwiek należy się tutaj liczyć ze spadkami wydajności).

Final Fantasy XV

Nad realistyczną animacją czuwają technologie HairWorks i Turf Effects – pierwsza z nich odpowiada za bardziej realistyczne animacje włosów i sierści, natomiast druga za roślinność. Ponadto programiści zaimplementowali tutaj technikę Flow, dzięki której możemy podziwiać realistyczne zachowanie ognia, dymu i płynów.

Kolejną ciekawostką jest technologia realistycznej okluzji otoczenia VXAO (Voxel Ambient Occlusion), którą mogliśmy już podziwiać m.in. w nowym Tomb Raiderze. Z kolei funkcja ShadowWorks odpowiada za bardziej realistyczne cienie.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Warto jednak zauważyć, że techniki VXAO i ShadowWorks mogą mocno dociążyć system, więc do ich użycia wymagany jest już naprawdę dobry sprzęt. Posiadacze słabszych konfiguracji zapewne będą zmuszeni zmniejszyć ustawienia (dobrym pomysłem może okazać się dobór automatycznych optymalnych ustawień z poziomu panelu GeForce Experience).

Final Fantasy XV
Screeny w potężnych rozdzielczościach? Dzięki funkcji Ansel to nie problem

Całość uzupełnia technika Ansel, która pozwala wykonywać super dokładne zrzuty ekranu nawet w rozdzielczości 63360 x 35640 px (!). Z kolei najciekawsze momenty w grze można nagrać za pomocą technologii ShadowPlay (dającej również możliwość strumieniowania wideo i dzielenia się nimi ze znajomymi).

Pamiętajcie, że do grania w wysokich rozdzielczościach należy pobrać dodatkową paczkę tekstur. Sugerujemy również doinstalowanie najnowszych sterowników graficznych GeForce Game Ready Driver 391.01, w których zaimplementowano optymalizacje właśnie pod kątem Final Fantasy XV Windows Edition.

Źródło: Nvidia, inf. własna

marketplace

Komentarze

10
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Zineq idz od okulisty bo w tej grze nie ma rozmazanych textur ja jak patrze na kamień widzę kamień,no chyba że masz złoma i odpalasz grę na najlepszych ustawieniach to ci doczytuje textury a potem się żalisz i hejtujesz grę.
  • avatar
    co tam konsolowcy? jak tam wasze 60fps w ff15? oh wait....
    Zaloguj się
    12
  • avatar
    Bardzo wyraźnie zoptymalizowali grę względem wypuszczonego wpierw benchmarka.

    Wyniki ze stronki gamegpu, 1080ti stock,

    benchmark
    1080p - 69 min fps, 76 fps średnio
    4K - 33 min fps, 38 fps średnio

    demko
    1080p - 94 min fps, 106 fps średnio
    4K - 44 min fps, 52 fps średnio

    To są wyniki na max ustawieniach z dodatkowymi efektami Nv. Najwidoczniej narzekania ludzi na optymalizację efektów Nv pomogły, gdyż teraz naprawdę opłaca się je włączyć przy spadku wydajności o tylko 10 fps. W benchmarku natomiast te efekty Nv były tak niezoptymalizowane, że hairworks tankowało wydajność nawet bez zwierząt z futrem na ekranie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jeśli jest Nv to spodziewam się problemów z optymalizacją
    Zaloguj się
    -9
  • avatar
    Sio, spać dzieci :P
  • avatar
    W tej grze kazda tekstura jest rozmazana. Nie wiem czym tu sie zachwycac. Patrzysz na kamien a tutaj rozmazany klocek jakis zamiast ostrych tekstur. Mowie o ustawieniach najwyzszych. 4/10