Gry komputerowe

Final Fantasy XV Windows Edition - jakie efekty wizualne możemy podziwiać w grze?

przeczytasz w 1 min.

Programiści Square Enix nawiązali współpracę z Nvidią, czego efektem jest rewelacyjna oprawa graficzna nowego Final Fantasy. Konsolowi gracze mogą tylko zazdrościć.

Jesteśmy po premierze Final Fantasy XV Windows Edition, która powinna zainteresować wszystkich fanów serii (tym bardziej, że po kilkunastu miesiącach oczekiwania w końcu mamy do czynienia z kompletną edycją). FFXV w wersji na komputery PC przyciąga nie tylko nowymi poziomami, ale też jeszcze lepszą oprawą graficzną. Jakie technologie zastosowano w najnowszym tytule Square Enix?

Final Fantasy XV to jeden z tych tytułów, który powstawał we współpracy z firmą Nvidia i potrafi wykorzystać potencjał technik GameWorks (co prawda funkcje te działają również na innych kartach graficznych niż GeForce, aczkolwiek należy się tutaj liczyć ze spadkami wydajności).

Final Fantasy XV

Nad realistyczną animacją czuwają technologie HairWorks i Turf Effects – pierwsza z nich odpowiada za bardziej realistyczne animacje włosów i sierści, natomiast druga za roślinność. Ponadto programiści zaimplementowali tutaj technikę Flow, dzięki której możemy podziwiać realistyczne zachowanie ognia, dymu i płynów.

Kolejną ciekawostką jest technologia realistycznej okluzji otoczenia VXAO (Voxel Ambient Occlusion), którą mogliśmy już podziwiać m.in. w nowym Tomb Raiderze. Z kolei funkcja ShadowWorks odpowiada za bardziej realistyczne cienie.

Warto jednak zauważyć, że techniki VXAO i ShadowWorks mogą mocno dociążyć system, więc do ich użycia wymagany jest już naprawdę dobry sprzęt. Posiadacze słabszych konfiguracji zapewne będą zmuszeni zmniejszyć ustawienia (dobrym pomysłem może okazać się dobór automatycznych optymalnych ustawień z poziomu panelu GeForce Experience).

Final Fantasy XV
Screeny w potężnych rozdzielczościach? Dzięki funkcji Ansel to nie problem

Całość uzupełnia technika Ansel, która pozwala wykonywać super dokładne zrzuty ekranu nawet w rozdzielczości 63360 x 35640 px (!). Z kolei najciekawsze momenty w grze można nagrać za pomocą technologii ShadowPlay (dającej również możliwość strumieniowania wideo i dzielenia się nimi ze znajomymi).

Pamiętajcie, że do grania w wysokich rozdzielczościach należy pobrać dodatkową paczkę tekstur. Sugerujemy również doinstalowanie najnowszych sterowników graficznych GeForce Game Ready Driver 391.01, w których zaimplementowano optymalizacje właśnie pod kątem Final Fantasy XV Windows Edition.

Źródło: Nvidia, inf. własna

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    13
    Zineq idz od okulisty bo w tej grze nie ma rozmazanych textur ja jak patrze na kamień widzę kamień,no chyba że masz złoma i odpalasz grę na najlepszych ustawieniach to ci doczytuje textury a potem się żalisz i hejtujesz grę.
    • avatar
      Kieresz
      12
      co tam konsolowcy? jak tam wasze 60fps w ff15? oh wait....
      • avatar
        Konto usunięte
        2
        Bardzo wyraźnie zoptymalizowali grę względem wypuszczonego wpierw benchmarka.

        Wyniki ze stronki gamegpu, 1080ti stock,

        benchmark
        1080p - 69 min fps, 76 fps średnio
        4K - 33 min fps, 38 fps średnio

        demko
        1080p - 94 min fps, 106 fps średnio
        4K - 44 min fps, 52 fps średnio

        To są wyniki na max ustawieniach z dodatkowymi efektami Nv. Najwidoczniej narzekania ludzi na optymalizację efektów Nv pomogły, gdyż teraz naprawdę opłaca się je włączyć przy spadku wydajności o tylko 10 fps. W benchmarku natomiast te efekty Nv były tak niezoptymalizowane, że hairworks tankowało wydajność nawet bez zwierząt z futrem na ekranie.
        • avatar
          superinferno
          -9
          Jeśli jest Nv to spodziewam się problemów z optymalizacją
          • avatar
            kok88
            -11
            Sio, spać dzieci :P
            • avatar
              zineq
              -11
              W tej grze kazda tekstura jest rozmazana. Nie wiem czym tu sie zachwycac. Patrzysz na kamien a tutaj rozmazany klocek jakis zamiast ostrych tekstur. Mowie o ustawieniach najwyzszych. 4/10