• benchmark.pl
  • Gry
  • Konsole nie poddają się - N4S Rivals na PS4 ładniejsze niż na PC
Gry

Konsole nie poddają się - N4S Rivals na PS4 ładniejsze niż na PC

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2013-10-21

Redaktorzy Polygonu mieli okazję przetestować Need for Speed: Rivals na PC oraz PlayStation 4 i wnioski jakie z tego wypłynęły są dość zaskakujące.

Need for Speed: Rivals na PlayStation 4 ładniejsze niż na PC

Konsole nowej generacji jeszcze nie pojawiły się w sklepach, nie mieliśmy okazji do zagrania w jakąkolwiek produkcję przeznaczoną na Xboxa One czy PlayStation 4, ale mimo tego część graczy szybko obwieściła, że wszystkie gry najlepiej wyglądać będą i tak na PC. Wygląda na to, że może być nieco inaczej.

Powody do myślenia o wyższości PC daje przede wszystkim specyfikacja nowych konsol, której trudno rywalizować z najwydajniejszymi komputerami. Poza tym potwierdzili to już niektórzy z producentów, czego przykładem chociażby zapowiedź tego, że Battlefield 4 najładniejszy będzie właśnie na PC.

Okazuje się jednak, że nie powinno być to regułą. Redaktorzy serwisu Polygon mieli okazję do przetestowania Need for Speed: Rivals w wersji na PC oraz konsolę PlayStation 4 i wnioski jakie z tego wypłynęły są dość zaskakujące.

"Spędziliśmy trochę czasu z grą w wersji na PC oraz PlayStation 4. Rozpoczynając od tej pierwszej i później przełączając się na PlayStation 4 byliśmy zaskoczeni, że gra wyglądała jeszcze bardziej imponująco niż jej odpowiednik z PC. Mogła pochwalić się lepszą jakością tekstur i lepszym oświetleniem. Trzeba jednak przyznać, że charakteryzuje się ona jednocześnie większą ilością drobnych błędów."

Zostawiając już rozważania na temat tego, która wersja gry wyglądać będzie najlepiej, warto poświęcić chwilę na zapoznanie się z nowym zwiastunem Need for Speed: Rivals. Tym razem na tapetę wzięto jedną z nowości w tegorocznej odsłonie cyklu - system All Drive, dzięki któremu zacierać mają się granice pomiędzy trybem dla pojedynczego gracza a rozgrywką wieloosobową.


Gra Need for Speed: Rivals dostępna będzie na PC, a także na konsolach PlayStation 3, Xbox 360 oraz PlayStation 4 i Xbox One. Premiera już 19 listopada.

Źródło: gamerevolution, youtube

marketplace

Komentarze

111
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jakoś nie chce mi się wierzyć ;/
    Zaloguj się
    60
  • avatar
    Naturalnie mowimy o grze na PC w 4k-ultra?
    Zaloguj się
    18
  • avatar
    Grafika na konsolach może być ładniejsza tylko z jednego powodu. Tak chcieli twórcy, wydawcy, itp. Przyczyn natury technicznej nie ma.
  • avatar
    Xbox One: 1.33 TeraFLOPS
    PS4: 1.84 TeraFLOPS
    7970: 4 TeraFLOPS
    Titan: 4.8 TeraFLOPS
    R9 290X: 5 TeraFLOPS
    I nastała taka niezręczna cisza...
    Jeśli grafika na PS4 jest lepsza, wtedy gra jest zoptymalizowana pod konsolę. Nie ma powodu, żeby słabsza maszyna wyświetlała lepszą grafikę. Biorąc pod uwagę fakt, że platforma nowych konsol jest podobna do pc, takie działanie można nazwać cheating.
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    po co te kłutnie będzie ktoś chciał ps4 to sbie kupi jak go stac ,sam chciałbym miec ta konsole ale mnie niestać , póki co gram na pc i jakoś nie marudze jak inni :)
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Masa fanboyów teraz użyje tego jako argumentu do dowodzenia supremacji PS4 nad pc. Bo oni wierzą, że to magia sprzętu sony, a nie dyletanctwo programistów przy tworzeniu wersji pc. W ostatnim Tomb Raider też ileś efektów wyparowało póki nie wydali patcha.
    Zaloguj się
  • avatar
    w dniu premiery konsoli pewnie bardziej się będzie opłacało właśnie taki PC złożyć
  • avatar
    konsole to zuo
  • avatar
    No jak sie odpala na wbudowanej grafie czy jakims APU to pewnie PS4 lepiej wyglada.

    Pozatym, jakos mnie gra z ostrymi widelkami na 30fps nie kreci... Nie wazne jak dobry komp to i tak nie bedzie uczucia plynnosci.
  • avatar
    A świstak siedzi i zawija je w te sreberka...
  • avatar
    Treść:
    Zrobiliśmy grę która z na PC-cie zwanym PS4 (X86-64 + Radeon) będzie wyglądała lepiej niż wersja na innych konfiguracjach PC, nawet tych 5 razy mocniejszych pod każdym względem.
    Wielkość rynku gamming-owego konsol tłumaczy starania optymalizacyjne.
    Fanom tego tytułu pozostaje nadzieja że ktoś poświeci 2 godzinki i zaaplikuje ten kawałek kodu w wersji na wszystkie PeCety.
  • avatar
    No oczywiście można tak zrobić grę aby wyglądała gorzej na PC, ale o czym to świadczy. O tym, że konsole dysponują lepszym zapleczem, czy o tym, że producentowi gry zależało aby lepiej wyglądała np na nowej konsoli. ;)
  • avatar
    Ktos wspomniał o 4k, w 4k to radza sobie tylko najmocniejsze układy typu titan i gtx 780 bądź ten nowy radek chyba najmocniejszy i tez 60 fps w ultra nie ma stalych , taka karta jest drozsza od całej konsoli prawie dwa razy , wiec nic dziwnego ze na takich kartach będą lepiej gry wygladaly , tylko ze na ps4 będziesz gral za 5 lat a taki gtx 780 za 5 latek może nie dac rady , wiadomo gry sa robione pod konsole ana pc zawyżane wymagania ale to wiemy nie od dziś , wiadomo za 3 lata to srednie kart będą dawaly rade w 4k a na ps4 dalej bedziw 1080p ale cos za cos. Ja mam pc i ps3 i będę miał ps4 i z czasem wymienie hd6850 , procek 4 rdzeniowy chyba jeszcze da rade.
    pozdro dla graczy nie ważne na czym gracie!
    Zaloguj się
  • avatar
    U niektórych juz idzie po komentarzach wyczuć bol dupy :D chociaż nie ukrywam , ze to co najmniej z technicznego punktu widzenia "lekko" dziwna i smierdzaca sprawa ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    żeby jeszcze ta gra była ładna.....
  • avatar
    wszystko fajnie pieknie, tylko o czym my mowimy? NFS? toc to gra typowo pecetowa, konsolowcow malo to interesuje, w dobie GT5, Forzy jak ktos ma konsole to omija NFSa z daleka, przydkie, nudne z czesci na czesc coraz slabsze
    Forza 4 wyglada i co wazne daje wiecej radosci niz kilka NFSow razem wzietych
    a co do grafiki, to porownanie konsoli do peceta ma sie jak samochodu do motoru, podobne ale mimo wszystko inna bajka
    konsola zawsze bedzie slabsza, ale zawsze bedzie nadrabiac tym, ze nie ogranicza jej system, jest dopracowana, a i producenci maja latwiej bo tworza na jedna konfiguracje, a nie na setki
    porownac to mozna jesli sie zbuduje kompa za takie pieniadze co konsola, badz o podobnych parametrach, jaki sens porownywac grafike z ps4 do pieca wartego np. 4tys
    Zaloguj się
  • avatar
    Jestem ciekaw czy odpalili to na ustawieniach ultra czy na kompie średniej klasy. Jeśli na ultra, to widać, że ktoś tu chce wydawać buble na PC, by promować nowe chlebaki.
  • avatar
    Wszyscy juz skaczecie sobie do gardel a prawda moze byc taka ze na PC gra nie byla jeszcze w pelni skonczona, moze byl to low detail itp.
    Nic praktycznie nie wiadomo a oficjalnie nikt z obozu sony nie wypowiedzial sie na ten temat, a gdyby gra faktycznie miala lepiej wygladac na ps4 niz na pc to pewnie juz by trąbili wszedzie o tym.

    Porownac bedzie mozna finalny produkt na obu platformach, i mysle ze bedzie prezentowal sie bardzo podobnie.
    Modlcie sie by nie zrobili blokady na 30fps, co w przypadku konsoli da sie przezyc, ale na PC juz nie. No chbya ze gracie na PC podlaczonym do tv z motionflow lub innym wynalazkiem.
  • avatar
    tak i znowu hejtera konsol :-) jak powiedza że na pc ładniejsze to fanfary i brawa , a jak na konsoli to łuuu, oszukaństwo ...co z wami ? tylko sami fanboje na benchu są ? brak normalnych graczy bez kompleksów wyższości ?
  • avatar
    Kogo obchodzi grafika skoro cala seria NFS to shit jakich malo
    Zaloguj się
  • avatar
    "Mogła pochwalić się lepszą jakością tekstur i lepszym oświetleniem." Jeśli wersja na PC ma gorsze tekstury, to jasne jest, że same z siebie się brzydsze nie zrobiły. Zwykłe lanie wody, żeby napędzić przyszłą sprzedaż konsol.
  • avatar
    Nic dziwnego, że gry na początku lepiej będą wyglądały na konsolach. Producenci konsol podpisali odpowiednie umowy z producentami gier w celu lepszej sprzedaży konsol w początkowym okresie.
    Po za jak ktoś już zauważył łatwiej jest optymalizować gry pod konsole ponieważ jest to jednolity sprzęt. Wystarczy przetestować raz i każdy będzie miał takie same efekty - mniej pracy, mniejszy nakład finansowy - większy zysk.
    Po pewnym czasie, kiedy konsole już nie będą mogły prezentować takiej jakości co PC wtedy producenci gier przestawią się na graczy PC aż do kolejnej generacji konsol.
    Zaloguj się
  • avatar
    Spinacze z was straszne , jedno i drugie jest fajne a jak kogos nie stac to marudzi ...
  • avatar
    Kto ma ekonomiczny interes tak mówić...
    1. tzw analisci z banków. oni maja interes kliejentów na straty przygotować.
    2. NVDA/ nie dostarcza juz elementy do konsol, a w ostatnim trimestrze, AMD nie stracił dalszego udziału na rynku GPU...
    2. Intel , wybierając konsole, nie wybiera się silny PC ( szczegolnie te mobione do grania)i oni tam tracą...i to poważnie, trudno bedzie szefa przekonac, ze do pisania raportów w docx potrzebny jest conalmniej i7 i ekran conajmniej fullHD..i tez to,że softwerysci zaczną się w koncu na dobrym wykorzystywaniu conajmniej 4 rdzeni skupiać..
    3. Rózni Qcomm i ich wspólnicy, którzy pojawienie się prawdziwych 8 rdzeniowych CPU gotąco krytykowali, ...
    4. Apple w krytywaniu innych żadnego interesu nie ma, bo gdyby jakis iGame zrobił, to by conajmniej 40 milionów sztuk w ciagu 3 miesiecy sprzedał...
    Zaloguj się
  • avatar
    taa spokojnie moj GTX 780 rozwali ta gre i bedzie 2x ladniej niz na PS4 i to jeszcze 2 200FPS ^^
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Ładniej?Na tej betonowej konsoli?No, ale na stary złom trzeba kręcić hype, żeby dzieci biegły do rodziców i prosiły o "super kąsole" pod choinkę.W końcu hajs się musi zgadzać! :)
  • avatar
    Jak się odpala grę na PC z ustawieniami Minimum, to nic dziwnego, że temu patałachowi gra prezentuje się lepiej na konsoli.
  • avatar
    Jak się odpala grę na PC z ustawieniami Minimum, to nic dziwnego, że temu patałachowi gra prezentuje się lepiej na konsoli.
  • avatar
    Świadome działanie obniżania jakości w wersji PC, żeby wcisnąć kit hamburgerom i brytolom, żeby się rzucili jak muchy do gówna na nowe PS4!
    Skoro PS4 jest takie ''potężne'' to dlaczego gra będzie działać w marnych 30 fps! Jestem przekonany że po premierze się okaże że gra w wersji na nowe konsole działa w rozdzielczości 1600x900 i jestr tylko upscalowana do Full HD!
    Sony to firma, która zawsze świadomie kłamała o mocy swoich konsol! PS2 była słabsza od Dreamcasta, który wyszedł dwa lata wcześniej! PS3 była słabsza od Xboxa 360! I teraz mimo że Xone na pierwszy rzut oka jest słabszy, to ma jedną dużą przewagę! Directx 11.2! O którym Sony może tylko pomarzyć!
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Zmowa producentów gier! Dostaja kasę, żeby promować złom ^^
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    Panowie z Polygonu ile wpadło wam na konto ???
  • avatar
    Nie ma sie co dziwic skoro to marka EA, ktorzy np swoj nowy engine od tych wszyskich sportowek typu fifa uzywaja do gier na konsole nowej generacji a na pc zostaje stary, tlumaczac sie ze konsola jest wydajniejsza, a po prostu chodzi o to by zachcic ludzi do kupna konsol i gier na konsole
  • avatar
    jak nawet będzie ta grafika lepsza na konsoli to pctowcy zrobią jakiś texturepack fotorealistycznej jakości jak w gta 4
  • avatar
    zapewne specjalnie tak zrobią żeby lepiej wyglądało i nie chodzi tu o stronę techniczną platformy
  • avatar
    Zapewne odpalili NFS'a na ustawieniach autodetect, które ustwiły wszystko na medium, a później porównali do konsol bez żadnej ingerencji w opcje graficzne...
  • avatar
    Niezła podpucha zeby kupic PS4 i NFS'a !!!!!!!!!!!!!!!!
  • avatar
    Beznadziejny artykuł
  • avatar
    Dobra gimby czas spać bo jutro szkoła, a nie wypisywać pierdoły...aż niedobrze mi się robi jak czytam te herezje.
  • avatar
    dla osób kłócących się o parametry konsol:

    1. Spróbujcie odpalić Uncharted 2 na pececie z 256 MB (!) RAM i kartą pokroju nvidia 7900

    2. w tej chwili ps4 ma 8 GB ram DDR5 (uwaga: 5), w pecetach standard to 4-6 GB DDR3
    Zaloguj się
  • avatar
    Zwykła marketingowa papka i nic więcej. Poza tym, kto kupi Rivals ? Przecież to jest klon klona, czyli remake Hot Pursuit... Pierwszy Hot Pursuit był pod koniec lat 90'ych, drugi w 2001 lub 2002 po Porsche Unleashed. W 2011 Hot Pursuit zrobił Criterion Games,
  • avatar
    a świstak siedzi...
  • avatar
    Pierniczycie jak poparzeni ... czy to ważne gdzie lepiej? założenie konsol to nie super grafika a płynność by zwykły kowalski przyszedł po pracy włączył nową gre i grał sobie płynnie. Na kompie za 1500 zł też da się grać płynnie. Natomiast Ci którzy chcą mieć fajerwerki, chcą ekstra grafe i inne bajery wydadzą 3,4 czy 8 tysi na kompa i zobaczą to czego konsolowcy czy pecetowcy z pc za 2 tys nie ujrzą. Jednak nie zmienia to faktu że Ci z konsol jak Ci z pecetów obojętnie jakich zagrają w ten sam tytuł a jężeli chcesz grać w 4k i z wodotryskami to płać pan 5 czy 8 tysi za pc a jeżeli chcesz tylko pograć to wystarczy Ci komp za 2 tys jak i konsola.